۷۵۹۰۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پلیس آهنی در ۷۱ سالگی بازمی‌گردد

پیتر ولر سه دهه پس از درخشش در «روبوکاپ» بار دیگر مقابل دوربین می‌رود تا نقش پلیس آهنی را در دنباله این فیلم موفق ایفا کند.

همشهری آنلاین: نیل بلامکمپ که فیلم‌های تحسین‌شده «منطقه ۹» و «چپی» را در کارنامه دارد، ماه گذشته به عنوان کارگردانی «بازگشت پلیس آهنی» معرفی شد. فیلمساز ۳۹ ساله اهل آفریقای جنوبی قصد دارد از بازیگر ۷۱ ساله آمریکایی برای ایفای نقش الکس مرفی دعوت به کار کند تا بار دیگر خاطره نقش‌آفرینی خیره‌کننده ولر در نسخه اصلی برای دوستداران روبوکاپ زنده شود.

پلیس آهنی در ۷۱ سالگی بازمی‌گردد

«روبوکاپ» یا «پلیس آهنی» سال 1987 به کارگردانی پل ورهوفن تولید شد و امروز از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. این فیلم 13 میلیون دلاری در اکران جهانی 53 میلیون دلار فروخت و برنده اسکار بهترین طراحی جلوه‌های صوتی شد. ضمن اینکه در دو رشته بهترین تدوین و بهترین صدا هم نامزد دریافت جایزه اسکار بود. بسیاری از کارشناسان بازی ولر را در کنار کارگردانی ممتاز ورهوفن هلندی یکی از دلایل اصلی موفقیت خیره‌کننده «روبوکاپ» می‌دانستند.

ولر 71 ساله آخرین بار سال 1990 در «پلیس آهنی 2» به کارگردانی اروین کرشنر ایفای نقش کرد و با اینکه بازیگری فعال در سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدئویی است اما هیچ نقشی در «پلیس آهنی 3» ساخته فرد دکر در 1993 و «پلیس آهنی» خوزه پادیلیا در سال 2014 نداشت. از این رو، شاید کار بلامکمپ برای کشاندن او به پروژه «بازگشت پلیس آهنی» سخت‌تر باشد.

اد نویمه‌یر و مایکل ماینر که خالقان شخصیت‌های اصلی و داستان «روبوکاپ» بودند، فیلمنامه «بازگشت روبوکاپ» را نوشته‌اند و جاستین رودز در حال بازنویسی آن است. گرچه هنوز زمان دقیق کلید خوردن پروژه مشخص نیست اما فیلمساز آفریقای جنوبی برخی همکاران خود را معرفی کرده که آهنگساز از آن جمله است. بلامکمپ به احتمال فراوان در آینده نزدیک بازیگران را هم معرفی می‌کند.

«روبوکاپ 2» که با بودجه 35 میلیون دلاری تولید شده بود، در اکران جهانی 45 میلیون دلار فروخت و فیلم سوم با 11 میلیون دلار فروش در مقابل هزینه 22 میلیون دلاری یک شکست تمام‌عیار بود. در این میان، «روبوکاپ» 100 میلیون دلاری پادیلیا به لطف حضور ستاره‌هایی چون گری اولدمن، مایکل کیتن، جوئیل کینه‌من و ساموئل ال. جکسن گیشه 245 میلیون دلاری داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج