۷۵۹۱۹۴
۲۵ نظر
۵۰۱۱
۲۵ نظر
۵۰۱۱
پ

پیامد اقدام اخیر محمود احمدی‌نژاد برای روحانی

محمد هدایتی در روزنامه جهان صنعت نوشت: درست در روز‌هایی که دولت حسن روحانی از همه جانب تحت فشار است، در روز‌هایی که گفته می‌شد نظرسنجی‌ها از نزول بسیار محبوبیت روحانی می‌گویند و در میانه بحرانی اقتصادی محمود احمدی‌نژاد پیام می‌دهد.

محمد هدایتی در روزنامه جهان صنعت نوشت: درست در روزهایی که دولت حسن روحانی از همه جانب تحت فشار است، در روزهایی که گفته می‌شد نظرسنجی‌ها از نزول بسیار محبوبیت روحانی می‌گویند و در میانه بحرانی اقتصادی محمود احمدی‌نژاد پیام می‌دهد.

و بعد از حمله به غالب ارکان قدرت از روحانی می‌خواهد کناره‌گیری کند، پس از اندکی سکوت، سکوتی که گفتند کمی ناشی از ترسِ حتی دستگیری هم بوده است، احمدی‌نژاد یک بار دیگر به سطح اول سیاست ایران گام نهاد. پیامد اقدام اخیر وی چیست؟

از یک طرف فشار را بر روحانی، دولتش و برخی ارکان قدرت افزایش می‌دهد و تا حدی بر آتش اعتراضات می‌دمد. پیام احمدی‌نژاد و حمله او به مراکز قدرت القای این نکته است که بحران کماکان ادامه دارد نه‌تنها در زمینه اقتصادی که در سطوح کلان قدرت.

از سوی دیگر اما مخاطب قرار گرفتن مستقیم روحانی از جانب احمدی‌نژاد تا حدی هم به نفع روحانی است. پس از مواضع احمدی‌نژاد، بسیاری از منتقدان وضعیت بر او تاختند و یک بار دیگر این نکته را برجسته کردند که خود احمدی‌نژاد از مسببان اصلی وضعیت موجود است.

در واقع کارنامه احمدی‌نژاد هنوز آن اندازه سیاه ارزیابی می‌شود که هر کس دیگری را روسفید کند. از این رو تشکیل دوباره دوگانه روحانی- احمدی‌نژاد همان چیزی بود که روحانی‌ می‌خواست؛ چیزی که در چند سال اول ریاست‌جمهوری بسیار بر آن تاکید کرده و استفاده زیادی از آن برده بود اما این اواخر خود از ساختن مجدد این دوگانه ناتوان بود.

احمدی‌نژاد با این کارش، علاوه بر اینکه خود را بار دیگر در صحنه اجتماعی مطرح کرد، علاوه بر اینکه مسیر آگاهانه انتخاب‌شده‌اش برای دوری از قدرت مستقر را ادامه داد، به روحانی کمک کرد تا باز هم از طریق دوگانه احمدی‌نژاد- روحانی کسب اعتبار کند به‌خصوص به ترمیم سرمایه اجتماعی‌اش میان اصلاح‌طلبان و نیروهایی بپردازد که در سال‌های ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و به ویژه پس از ۱۳۸۸ آسیب‌های فراوان دیده بودند. حالا همه برای وضعیت بد امروز، وضعیت مشابهی به ذهن‌شان خطور می‌کند، سال‌های احمدی‌نژاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ببند دهنتو تو دیگه همین مونده تو بی مخ برای مملکت تصمیم گیری کنی یکی نیست تو این مملکت اینو بشونه سر جاش

    • بدون نام

      برداشتهای شخصی یک فرد از دیدگاه و زاویه دید خودش

    • بدون نام

      هر دو سروته یک کرباسند.

    • بدون نام

      احمدی نژاد واقعا کار کرد و مرد دوست داشتنی است در صورتیکه خط خود از ولایت و رهبری دور نکند از لارستان فارس پیام میدهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • بدون نام

      دم یکدیگرراول نکنیدچون چیزی برای گفتن نداریددم همدیگرراچسبیدبد

    • بدون نام

      هم روحانی هم احمدی نژاد چوب سیاستهای غلط اقتصادی رفسنجانی را می خورند. کسی که گفت: بعضی ها باید زیر چرخ اقتصادی له شوند تا اقتصاد مملکت سروسامان بگیرد. این هم از وضع اقتصاد مملکت! بعضی که الآن شدند خیلی از مردم دارند له می شوند و بعضی دیگر هم به آلاف و علوف رسیدند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی خداوند عادل، از هاشمی رفسنجانی و فرزندانش نگذره، آمین یا رب العالمین.....

    • AAAAA

      ۸۰ درصد مردم متوسط و فقیر هستن تا نام احمدی نژاد میآید همه دلگرم میشوند چون تنها رئیس جمهوری بود که مرفهین را رها وبه کمک کارگران آمد دقیقا مسکن مهر خیلی کمک کرد شوق و ذوق به خانه ها اورد اگر احمدی نژاد نبود من و امسال من هیچ وقت صاحب خانه نمی شدیم خوب چرا روحانی از زمانی که آمد دیگر مسکن مهر را پشت گوش انداختن و مدام از بودجه صحبت بود برای اینکه مرفهین اول اگر چیزی ماند کارگران و کارمندان ۶ سال است هنوز کاری نکرده اند.

    • بدون نام

      هر دوی اونا کشور رو به تباهی کشوندند.
      بعضی از روزنامه ها انگار عادت دارن همه چیزو بندازن گردن دیگه.دیگه دولت قبلی وجود نداره.عاقل بشید

    • بهار

      جالبه...بدبختی روحانی وطرفدارانش اینه که کسب آبرو رو باز هم از بدنام کردن دکتر احمدی نژاد جستجو می کنید...این برای یک مثلا" جریان سیاسی (اگه اعتدال واصلاحات رو امروز با تابوت بدنامی یک جریان بشه فرض کرد)یک مرگ وخودزنی هستش که با نام رهبر یک جریان مستقل برای خودش اعتبار کسب کنه وبدتر اینکه این حالت بد رو هم مدیون رهبر جریان قبلی بدونه...این یعنی مرگ سیاسی در سایه مدیریت اقتصادی اجتماعی فوق العاده بد...کسی که در وضعیت بغض رنج اقتصادی در گفتگوی ویژه خبری کفش بالای 7میلیونی می پوشه باید برای احیای دوباره او و طرفدارانش منتظر سخنرانی های دکتر احمدی نژاد باشه...ولی نگفتی که دوره بد دکتر احمدی نژاد دلار3هزار تومن بود ولی الان در دوره روحانی 12 هزار تومن..بعید بدونم کسی این دو دوره رو با هم مقایسه کنه و...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به بهار :
        لایک، لایک، لایک

    • بدون نام

      دنیاواحمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • بدون نام

      چرا اینقدر از حرفه ای احمدی نژاد هراس دارید به خاطر پایگاه اجتماعی او نیست البته مخالف هم دارد که در سال ۸۸ فتنه کردن ولی امروز دیگه قدرت فتنه هم ندارن جون برای مردم شناخته شده هستن منظورم اکثریت مردمه نه همه مردم

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد.باباحرف درست و زده ایشان. نباید با هرچیزی سیاسی برخورد کرد که!!!

    • بدون نام

      کار بر به نام بهار اگر این ترامپ دیوانه به زمان احمدی نژاد بود ودو دیوانه هم زمان رییسجمهور بودند همان موقع دلار بدتر ازاین هم بالا میرفت نه با پول نفت بالای آن موقع که کلی پول مملکت را بر باد داد ومسکن پیزوری که به یک باد بنده در اختیار تون گذاشت وهر چه بیشتر روستا ها را خالی کرد

    • بدون نام

      احمدی نژاد همه چیز و نابود كرد، قبول...چرا روحانی قبول نكرد باهاش مناظره كنه كه این پرونده برای همیشه بسته بشه و هی گردن همدیگه نندازن؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چونکه روحانی، از مناظره با دکتر احمدی نژاد، وحشت داره، .... ای خدا تو جای حق نشستی.

      • بدون نام

        احمدی نژاد، همه چیز را نابود نکرد، بلکه اونایی که هم خودشون و هم فرزندانشان به این مملکت خیانت کردند، مملکت را نابود کردن، الهی خدا ازشون نگذره و نابودشون کنه، لعنت خدا و نفرین ملائکه بر همه شان، آمین یا رب العالمین.

    • لاریجانی

      سلام بر دکتر محمود احمدی نژاد راستگو ترین مرد ایران.

    • بین الحرمین

      اگر حسن کلید و دولتش !! در فشاره، دو راه داره: یا اینکه سریعاً، این بدبختی و فلاکتی را که بر سر مردم آورده، جبران کنه و هر چه زودتر جمعش کنه و یا اینکه اگر نمیتونه، شهامت داشته باشه و استعفا بده، تا یک دولت باسواد و خدا ترس و فعال و دلسوز و خادم مردم، روی کار بیاد، زنده باد جمهوری اسلامی، تا قیام یگانه منجی عالم بشریت، آقا امام زمان ( عج ) .

    • بدون نام

      کاربر ۱۵۵۶خدا ازشما وامثال شما نگذره

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه احمدی نژاد که هرچی بدبختی می‌کشیم از این ...

    • بدون نام

      احمدی دیوانه ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج