۷۵۹۸۹۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

هفت راز موفقیتِ هفت مقدسِ آبی‌ها

 در دنیای ریاضیات، عدد ۷ همواره عددی با ویژگی های خاص و عدد شانس است و حالا با توجه به خوش یمنی شماره هفت برای «دیدیه دشان» سرمربی تیم ملی فرانسه، می توان حوزه دیگری را هم به دامنه فعالیت های ماوراء طبیعی عدد ۷ اضافه کرد.

ایرنا: در دنیای ریاضیات، عدد ۷ همواره عددی با ویژگی های خاص و عدد شانس است و حالا با توجه به خوش یمنی شماره هفت برای «دیدیه دشان» سرمربی تیم ملی فرانسه، می توان حوزه دیگری را هم به دامنه فعالیت های ماوراء طبیعی عدد ۷ اضافه کرد.

تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: در مجموع، بهترین نتایجی را که تیم ملی فرانسه تاکنون به چشمان خود دیده، با اشتهای سیری ناپذیر دشان در سختکوشی و همچنین استعداد وی به دست آمده است. مغز متفکر کنونی نیمکت آبی ها و 'هفت مقدس' آن ها که قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ را برای این تیم به ارمغان آورد، با رویکردی علمی درهای موفقیت را به روی خود گشوده است.

فیفا با انتخابی منطقی، نام دشان را در فهرست نامزدهای بهترین سرمربی سال ۲۰۱۸ گنجاند؛ سرمربی که با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی روسیه پس از «ماریو زاگالا»ی برزیلی و «فرانتس بکن باوئر» آلمانی، به سومین فردی تبدیل شد که هم به عنوان بازیکن و هم در کسوت سرمربی این جام را بالای سر برده است.

هفت راز موفقیتِ هفت مقدسِ آبی‌ها

با این حال، در گزارش اخیر فیفا، چیزی فراتر از شانس باعث کامیابی دشان شده است که این گزارش در قالب هفت راز به آن ها اشاره می کند.

۱.یک بازیکن و یک رهبر ذاتی

وارد شدن دشان به حرفه سرمربی گری دست کم برای هم تیمی های سابقش در تیم ملی فرانسه که بلافاصله به این موضوع پی برده بودند که او ذاتا یک رهبر و هدایت گر است، موضوع غافلگیر کننده ای نبود.

دشان زمانی که تنها 19 سال داشت برای نخستین بار بازوبند تیم نانت را به بازو بست، او این کار را چه در باشگاه و چه در تیم ملی برای 16سال متوالی ادامه داد، چرا که تمام سرمربیان بلافاصله متوجه می شدند که نفوذ کلام او تا چه اندازه روی هم تیمی هایش تاثیر گذار است.

۲.یکی از مریدان 'امه ژاکه'

دشان از هیچکدام از سرمربیانی که تاکنون با آن ها مواجه شده است، بیشتر از امه ژاکه، مردی که به او کمک کرد تا جام جهانی 1998 را در خاک خود بالای سر ببرد؛ درس نیاموخته است.

دشان پس از فتح جام جهانی 2018 در مورد وی اظهار داشت: او با ما معجزه می کرد، من نام او را 'خدا' گذاشتم، به عنوان یک انسان برای او احترام زیادی قائل هستم، او زندگی ما را تغییر داد و همواره الگوی من بوده است.

این احترام، احترامی متقابل بوده چرا که ژاکه هم همواره از دشان به عنوان وارث خود یاد کرده است.

۳.قهرمانی همیشگی در سطح باشگاهی

دشان که در دوران فوتبالی خود عناوین زیادی را به دست آورده است؛ پس از آویختن کفش ها هم ولع سیری ناپذیری را از خود برای افتخار آفرینی نشان داد. او پس از هدایت موناکو به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 و بازگرداندن یوونتوس به سری آ ایتالیا در سال 2006، به مارسی کمک کرد تا نخستین عنوان قهرمانی لوشامپیونه را بعد از 18 سال فتح کند.

۴.عادت به پیروزی

کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه در دوران سرمربی گری خود، در نخستین تلاش خود آبی ها را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 رساند و در ادامه فینال یورو 2016 را هم برای آن ها قابل دسترس نمود و سرانجام در جام جهانی 2018، بار دیگر جام طلایی را به پاریس برد.

نکته قابل توجه در مورد دوران سرمربی گری او این است که پس از روی کار آمدن در سال 2012، در مجموع 83 دیداری که سکان هدایت آبی ها را برعهده داشته است، 53 پیروزی، 15 تساوی و تنها 15 باخت را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

۵.نفرت از شکست

هفت مقدس اسبق آبی ها در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بین اسپرتس اظهار داشت: از شکست متنفرم، نمی توانم یک بازی را واگذار کنم و بعد با لبخندی روی صورتم به این طرف و آن طرف بروم و این موضوع که چرا هم تیمی هایم چنین احساسی را ندارند همیشه باعث آزار من بوده است، به همین علت همیشه در چنین شرایطی سعی می کنم سکوت کنم چون امکان دارد که از کوره در بروم و حرف های نامناسبی بزنم.

۶.توانایی درس گرفتن از شکست

اگرچه دشان به 'برنده سریالی' معروف است، اما او هم به اندازه خود لحظات ناامید کننده ای را تجربه کرده اما همیشه از آن درس گرفته است؛ در واقع پنج سال پس از آنکه یاران دشان نتوانستند به جام جهانی 1994 آمریکا راه یابند، او به نخستین فرانسوی تبدیل شد که توانست جام جهانی را بالای سر ببرد.

و حالا 20 سال پس از آن لحظه باشکوه، دشان پس از ناکام ماندن در فتح عنوان قهرمانی یورو 2016 که در خاک فرانسه برگزار شد، بار دیگر توانایی خود را برای بازگشت به رخ همگان کشید.

وی پس از بالا بردن جام قهرمانی در روسیه، در این باره تصریح کرد: پیش از باختن فینال یورو 2016به پرتغال، تمام تمرکز خود را بر روی جنبه احساسی داستان معطوف کرده بودم، اما این بار کانون توجهم را تغییر دادم و نتیجه گرفتم.

۷.نگاه به آینده

دشان همیشه احتیاط می کند تا در صحبت کردن در خصوص گذشته افتخار آمیز خود زیاده روی نکند.
وی در این باره خاطرنشان کرد: جام جهانی ۱۹۹۸ به تاریخ پیوسته و من در گذشته زندگی نمی کنم، شاگردان من هم باید داستان خودشان را بنویسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شش قلب قرمز

      یقین دارم کیسه کشا فکر کردن راجع به فرناز مجیدی مطلب نوشتید.

    • مجیدآبی

      کجاازسال۲۰۱۲سرمربی فرانسه بوده خواب میبینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج