۷۶۰۰۰۸
۲۶ نظر
۵۰۱۵
۲۶ نظر
۵۰۱۵
پ

تشکیل کارگروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا از تشکیل کارگروه ویژه برای ایران متشکل از کارشناسان زبده بخش‌های مختلف دولت آمریکا برای اجرای سیاست‌های مقابله با ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام رسمی خبر تشکیل «کارگروه ویژه برای ایران»، اتهامات همیشگی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

پمپئو ابتدا به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این تحریم‌ها برای توقف حمایت ایران از تروریسم اعمال شده است.

وزیر خارجه آمریکا سپس به اعلام آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در خصوص آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران پرداخت و گفت که «مذاکره منوط به تغییر رفتار رژیم ایران است.»

پامپئو در ادامه گفت که آمریکا متعهد به ایجاد تغییر در رفتار نظام حاکم بر ایران است.

مایک پمپئو خبر تشکیل گروه اقدام ایران را هم اعلام کرد و گفت که وظیفه این گروه اقدام، اجرایی کردن استراتژی‌های دولت آمریکا برای تغییر رفتار ایران است. این گروه اقدام، از متخصصین سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا و دیگر بخش‌های دولت آمریکا تشکیل شده است.

وی افزود: «امیدواری ما این است به زودی به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم، اما باید شاهد تغییر هم در رفتار‌های ایران در داخل و هم در خارج باشیم.»

پس از پامپئو، «برایان هوک» رئیس کارگروه ویژه برای ایران در مقابل خبرنگاران حاضر شد.

یکی از آن‌ها پرسید که آیا همزمانی تشکیل کارگروه ویژه برای ایران با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد علیه مرحوم دکتر مصدق، پیام خاصی دارد؟ هوک گفت: «این فقط یک اتفاق است.»

هوک به پیش‌شرط‌های آمریکا برای روانه کردن ترامپ به اتاق مذاکره با مقامات ایرانی هم پرداخت و گفت که اگر واشنگتن ببیند که ایران در تغییر رفتار خود جدی است، گزینه مذاکره بر روی میز قرار می‌گیرد.

هوک البته افزود که ازسرگیری کامل مبادلات تجاری و روابط سیاسی با ایران، منوط به تغییر کامل رفتار تهران به خصوص در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای است.

یکی از خبرنگاران به ممنوع شدن مذاکره با آمریکا بر اساس فرمایشات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت که ترامپ با وجود چنین ممنوعیتی، چگونه می‌خواهد با مقامات ایرانی مذاکره کند؟

هوک پاسخ روشنی نداد و گفت: «حالا دیگر مسئولیت بر روی شانه مقام‌های ایرانی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک باند کثیف و مخوف که قصد کردند ایران رو به روز سوریه بیاندازند .از یه طرف گیر دزدهای داخلی افتادیم از یه طرف گیر گنگسترهای بین المللی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوریه ای شدن در اختیار کسانی هست که ابزار سوریه ای شدن یعنی سلاح در اختیار دارند.مردم که سلاح ندارن امریکا هم که خارج از مرز هاست. شما اگر از سوریه ای شدن می ترسی باید به کسی بگی که روشون اثر داره نه کسانی که اختیار و ابزارش را ندارند

      • علی کشاورز

        بسیارعالی موافقم

      • بدون نام

        اول کشور رو بهم می ریزند و بعد به معارضین سلاح می رسونند .کافیه پولهای سعودی به اراذل و اوباش وصل بشه دیگه جهنمی به پا میشه که سالها برافروخته می مونه .داعش رو همینطوری ایجاد کردند.سرنوشت سوریه رو از اول دنبال کردم .

    • بدون نام

      انشالله با مذاکره از این همه گرانی خلاص شویم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی رهبری می فرمایند نه جنگ میشود نه مذاکره میکنیم یعنی اتمام حجت. اخه چقدر شما ابله هستید که هنوز اسم مذاکره می آورید؟

    • بهروز

      امیدوار هستیم که جمهوری اسلامی ایران بتواند با شروع مذاکره با امریکا پوزه روسیه فاسد را به خاک بکشد,روسیه خودش مورد تحریم امریکا می باشد وایران وکره شمالی را مترسک جالیز خودش کرده بود که امریکا را با این دوکشور تهدید میکرد کره راه خودش را پیدا کرد امیدواریم که ایران مقتدرانه بتواند مشکلات با امریکا را حل کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرند نگو

    • بدون نام

      تمام رفتار های ترامپ و اطرافیانش بیشتر شبیه لات ولوتهای کوچه و خیابان هست ،نه ادبی نه معرفتی نه سیاستی نه شخصیتی نه انسانیتی نه طپیدن قلبی برای انسانیت ،کل شخصیتش وانسانیتش وابسته به لوله تفنگ است .

      پاسخ ها

      • درود بر رهبر ایران

        قطعاً لوله های هم اماده شلیک هستند و منتظر خطای دشمنند ....

      • بدون نام

        برای مردم خودش بهترین رییس جمهوره

      • ناصر

        آفرین .حقیقتا همین گونه است.

      • بدون نام

        فقط مذاگره ترامپ سواری میدهد

    • حسین

      آمریکا تاکنون از اینکه شروط برای مذاکره با ایران گذاشته ضرر کرده است چرا که ترامپ مرد تاجریست میتوانسته از در دوستی وارد شود و مثل کشورهای دیگر مثل آدمیزاد با بستن قراردادهای بین المللی از منافع ایران استفاده نماید و دیگر آبروی خود را بیش از این نبرد چراکه ایران مملکتیست که از قرآن تبعییت میکند و در قرآن آمده هر کسی که خدا را اطاعت کنه ، پیروزی با آنها میباشد و بر زورگویان و ستمگران پیروز خواهند شد .
      پس پیروزی صددرصد با مسلمانان ایران میباشد و آمریکا زور زیادی نزند که شکستش حتمیست.

    • شهرآشوب

      آیا امور خارجه ما هم کار گروه ویژه آمریکا تشکیل دادند یا مثل جریان تحریم در خواب خرگوشی هستند

    • بدون نام

      امریکا گوه میخوره تو امور داخلی ایران وخاورمیانه دخالت میکنه سگ کی باشه .... همه چیزو تحریم کردن ما دیگه چیزی واسه از دست دادن نداریم چهار دهه تحریم ایرانیارو فقیر کرده ایران ثروتمندو با فشار چاپیدنو فقیرمون کردن چقدر باید بیسواد باشیم که این همه بلا سر ما بیارن باید باتمام قدرت جلوشون ایستاد وبا هر کشوری که بخواهیم دادو ستد کنیم امریکا پاشو از گلیمش بیشتر دراز میکنه باید سر جاش بنشونیمش

    • کاش امریکایی بودم

      این کار بسیار قشنگ بود گفتگو در هر حالتی پسندیده ست

    • ع ب

      به نظر من بزرگترین اشتباه این است که انسان از ترس گرگ پناه به شغال ببرد

    • R B

      به گفته امام راحل مان ؛امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،در شرایطی که ملت ایران اتحاد داشته باشند و این مدیران دزد وبی مسئولیت را سناسایی و از مسند قدرت پایین بیاریم وبه جای انها افراد شایسته و مسئولیت پذیر قرار دهیم.

    • بدون نام

      مذاکره یعنی تجزیه ایران
      مذاکره یعنی نابودی ایران

      مرگ بر مذاکره کننده ها

    • رحمت شیراوند

      این رفتار آمریکا با ایران بمثابه این است که اگه به حرفهای من گوش کنی برات قاقا لی میخرم

    • بدون نام

      خوبه بسیار عالی

    • بدون نام

      آمریکا عزمش را جزم کرده که ایران را سر براه کند . به نظرم قبل از اینکه از استیصال کامل و قرار گرفتن در انواع بدبختی ها تا لباس نو و شکم سیر داریم با آمریکا مذاکره کنیم و با چانه زنی خودمان را از این مخمصه نجات دهیم . بیخود به فکر هیچ معجزه ای نباشیم . در جنگ با عراق هم آخرش مجبور شدیم کوتاه بیاییم فقط آنقدر دیر اینکار را کردیم که یه دلار غرامت گیرمان نیامد . باید دست از توهم برداریم . والله جوانان این دوره با قبلی زمین تا آسمان فرق دارند . اینها دنیا میخواهند و رفاه و زندگی و گوششان به نصیحت بدهکار نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سر براه کنه؟ آمریکا خودش نهایت یاغی گریه!!

    • بدون نام

      آمریکا داره اشتباه میکنه،چون افزایش دشمنی ها باعث طولانی تر شدن روابط سرد بین دو کشور میشه.
      آمریکا به عنوان رهبر شناخته میشه و از این جهت باید دست از حمایت بی چون و چرا از چند کشور دست برداره و سیاست
      بی طرفانه ای رو دنبال کنه.ترامپ اصلا به آینده ی اعمالش فکر نمیکنه...

    • بدون نام

      وقتی تمام ایرانیها روانی و مردند بروید مذاکره کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج