جاباما
۷۶۰۱۵۰
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

جزئیات جدید درباره طرح تعطیلات زمستانی مدارس

علی‌اصغر مونسان می‌گوید: طرح تعطیلات زمستانی یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به توزیع گردشگری در نقاط مختلف کشور کمک شایانی کند. ما در حال حاضر ما موافقت اولیه وزارت آموزش و پرورش را برای این موضوع گرفته‌ایم اما اگر لازم باشد مجلس به موضوع ورود کند، اجرای آن امسال عملی نیست.

خبرگزاری ایلنا: علی‌اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) در پاسخ به این پرسش که باتوجه به جاذبه‌های فوق‌العاده کشور آیا برنامه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ و معرفی این مناطق که می‌تواند مردم را در فصل‌های مختلف راغب به سفر در نقاطی غیر از شمال کشور کند، وجود دارد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند به توزیع گردشگری در نقاط مختلف ازجمله جنوب کشور کمک کند؛ طرح تعطیلات زمستانی است.

این مناطق در فصل تابستان که مدارس تعطیل است، فوق‌العاده گرم هستند و کسی به آنجا سفر نمی‌کند. پس فصل خوب برای سفر به جنوب؛ نیمه دوم سال است که به‌دلیل باز بودن مدارس خیلی امکان سفر برای مردم وجود ندارد.

اما طرح تعطیلات زمستانی می‌تواند فواید زیادی را برای ما ایجاد کند به همین دلیل پیگیر تصویب آن هستیم. البته این طرح با آن طرح زمستانی سابق کاملا تفاوت داشته و ما آن را ساده‌سازی و کوچک کرده‌ایم تا مشکلاتش کم شود و بتوانیم هرچه زودتر تاییدیه آن را بگیریم.

معاون رئیس‌جمهور درباره جزئیات این بسته پیشنهادی گفت: پیشنهاد ما این است که در نیمه دوم دی ماه؛ مدارس صرفا یک هفته تا ۱۵ روز تعطیل شوند. در این مدت کارمند‌ها و مشاغل دیگر تقریبا می‌توانند مرخصی بگیرند و در صورتی که ما بتوانیم تاییدیه تعطیلی مدارس را بگیریم.

نیمه جنوبی کشور از این موضوع بهره بسیار زیادی خواهد برد و حجم گردشگر زیادی به سمت جنوب کشور می‌رود و موجب رونق گردشگری و توزیع یکنواخت‌تر گردشگری در کشور می‌شود. این موضوع در حال پیگیری‌ست.

ما موافقت اولیه آن را از وزیر آموزش و پرورش گرفته‌ایم اما ظاهرا آنها هم باید ساز و کارهایی را جلو ببرند. اگر این طرح نیاز به تایید مجلس داشته باشد، فرایند آن قدری طولانی می‌شود در این‌صورت مشخص نیست که آیا امسال اجرای طرح شدنی باشد یا خیر.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: اینکه اغلب مردم به سفر در شمال کشور راغب هستند؛ موضوع قابل انکاری نیست و بنده از اولین روز حضورم در سازمان میراث فرهنگی سعی کردم برای توزیع یکنواخت گردشگری در نقاط مختلف و زمان‌های متفاوت؛ کارهایی را انجام دهیم.

به‌همین دلیل می‌گویم که نمی‌توان دلیل علاقه مردم به سفر در شمال کشور را کاملا به گردن نبود زیرساخت‌ها در مناطق مختلف بیاندازیم. البته ما نمی‌گوییم که در همه‌جا زیرساخت‌های خوبی داریم اما عمدتا زیرساخت‌ها ایجاد شده و حتی تاسیس اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی خیلی به ما کمک کرده‌اند.

مونسان ادامه داد: از نظر من آنچه که ما انجام ندادیم، معرفی‌ و‌ تبلیغات بوده و به‌همین دلیل است که وقتی یک تعطیلی کوتاه هم به‌وجود می‌آید همه به سمت شمال حرکت کرده و چندین ساعت ترافیک را به جان می‌خرند ولی حاضر نیستند که به مناطق دیگر بروند.

این موضوع به این خاطر است که ما مکان‌های دیگر را معرفی نکرده‌ایم و مردم از وجود آن‌ها اطلاع ندارند. یکی از کارهایی که به‌همین منظور در سال گذشته انجام گرفت، بهره‌برداری از پرتال جامع گردشگری و سایت visitiran.ir بود که از آن به‌عنوان یک مرجع معرفی داشته‌‌های گردشگری کشور نام برده می‌شود و تابه‌حال بازدید‌کنندگان فراوان و بازخورد‌های خوبی داشته است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های استان به استان در این دو مرجع معرفی شده و هرکسی برای اطلاع می‌تواند به آن‌ها مراجعه کند. همچنین تفاهم‌نامه ما با صدا‌و‌سیما در حال نهایی شدن بوده و به‌زودی آن را امضا می‌کنیم تا بتوانیم نقاط مختلف ایران را به این وسیله بیشتر معرفی کنیم.

موضوع مسیرهای گردشگری نیز در حال تنظیم شدن است تا مردم از این مسیرها آگاهی پیدا کنند و حتی تایمینگ روی آنها سوار شود تا همه در ابتدای سفر بتوانند مدت زمان آن را برای خود تخمین بزنند. با کار کردن روی این موضوعات می‌خواهیم توزیع یکنواخت گردشگری در کشور را بهتر انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه .... مشکل مردم تعطیلات زمستانه حل میکنه مردم سرگرم چرندیات کردین ...

      پاسخ ها

      • مریم

        بس کنین دیگه از چرت و پرت گفتن همه چی و به همه چی ربط میدین کاربر ۱۲.۲۳

      • بدون نام

        وقتی مادر و پدرا تعطیل نیستن و جاده ها یخبندان این تعطیلات فقط باعث عذاب مادر و پدرای کارمند میشه که نمیتونن بچه شون رو تنها خونه بزارن

    • ف م

      برو بابا، دستمال توالت شده ۲۰ هزار، میوه گندیده شده ۲۰ هزار، مردم دارن فنا میشن تو به فکر مسافرتی!؟

    • محمد

      خبر خوبیه.
      در ضمن در طول زمستون همه دانش آموزان و معلمان سرما می‌خورند .
      همون مدارس بسته باشه بهتره.

    • بدون نام

      کارهای بسیار بسیار مهم تری در این مملکت وجود دارد. خواهشا چرت پرت نگویید.

    • کیامهرالشتر

      آقای مونسان ضمن عرض سلام وادب ازسازمان خودت وجاهای دیگرهزینه ومایه بزاردرکارآموزش وپرورش ومدارس دخالت نکن این وزارتخانه خودش قانون ومقررات دارد ووزیر ومجری دارد اگرنیاز باشد خودشان پیشنهادوبرنامه دیگر برای آموزش وپرورش میدهند نیازی بدلسوزی دیگرسازمانها برای این وزارتخانه نیست تابرای آنان کسب درآمدنمایدقبلا درمجلس هم تصویب گردیده که اول مهروتحصیل درمدارس شروع وپایانی داردنیاز بشروع سال درتابستان گرم نمیباشد باتشکر.

    • خرمشهری

      بابا جان چه خبره این همه تعطیلات بعدش هم فکر برفگیر بودن راه و تصادفات جاده ای و به خطر انداختن جان مردم از یک طرف و فکر هزینه ها تو این شرایط را در نظر گرفتین یا فقط میخوای بگی طرح و پیشنهاد من بود

    • بدون نام

      این تعطیلی تنفسی برای معلمین و دانش آموز است در ماراتن ۹ ماهه تحصیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها تا عادت میکنن به درس خوندن تعطیلات زمستانی بعد عید بعد تابستون

      • بدون نام

        9 ماه تحصیلی !!!!؟
        کدوم نه ماه

    • بدون نام

      خدایا تعطیلات زمستانی را اوکی کن

    • رسول

      هر کس به فکر خویش است ....

    • اریا

      طرح بسیار چرت وغیر کارشناسانه

    • بدون نام

      .... اگه دلتان برا دانش اموز میسوزه به هر دانش اموزی در طول سال 15 روز اجازه عدم حضور در مواقع اضطراری که خانواده اش تصمیم میگیرند بدهید . ... فهمیدید؟

    • صادقی

      به شرط اینکه هدف پشت پرده شما کم کردن تعطیلات نوروز نباشد !! که هست
      چند با خیز برداشتید که نوروز را کم رنگ کنید ولی با مقاومت مردم روبرو شدید.
      مردم باور نمیکنند که شما غم شادی مردم را بخورید!!

    • shohrehandy

      آموزش و پرورش کی استخدام میکنه که بریم معلم شیم همش مدارس تعطیل باشن و ما مفت حقوق بگیریم . واقعا این معلما کار میکنن . تابستون تعطیل یه هفته قبل عید تا ۲۰ فروردین تعطیل جمعه ها تعطیل پنجشنبه تعطیل محرم و صفر تعطیل کل تعطیلات تعطیل الانم که زمستونا هم تعطیل موند یدونه پاییز اونم بگین بعلت ریزش برگ درختا تعطیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج