۷۶۰۱۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گوگل واقعا حافظ حریم خصوصی کاربران است؟

به تازگی گزارش‌های جدیدی نشان می‌دهد حتی درصورت عدم صدور اجازه دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران به گوگل، گوگل این کار را می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: به تازگی گزارش‌های جدیدی نشان می‌دهد حتی درصورت عدم صدور اجازه دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران به گوگل، گوگل این کار را می‌کند.

با توجه به آنکه در چند سال اخیر انگشت اتهام بسیاری از کاربران و دولت‌های جهان به سمت و سوی شرکت‌های فناوری و غول‌های تکنولوژی نشانه رفته است، حساسیت‌ها برروی گوگل و اپل به شدت افزایش یافته، به‌گونه‌ای که به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل حتی درصورتی که کاربران از گوگل درخواست دسترسی به مکان جغرافیایی (Location) نکرده بودند، نیز این شرکت به اطلاعات حساس و خصوصی آن‌ها نظیر مکان جغرافیایی گوشی هوشمند کاربران دسترسی داشته است.

انتشار این خبر می‌تواند به شدت آوازه و شهرت شرکت بزرگی نظیر گوگل را به مخاطره بیندازد، به‌گونه‌ای که احتمالا در آینده‌ای نزدیک، نمایندگان گوگل باید به مسوولان و مقامات امنیتی و بلندمرتبه مربوطه پاسخ داده و جواب پس بدهند.

در بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل، از کاربران سوال متنی به معنای درخواست صدور اجازه برای دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران پرسیده می‌شود و آن‌ها تنها در صورت تایید، به گوگل و برنامه مذکور اجازه می‌دهند که از اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها نظیر Location استفاده کرده و درصورت نیاز، در اختیار سرویس مربوطه بگذارد.

با انتشار این خبر، این سوال در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده که آیا واقعا غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل حافظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی و محرمانه کاربرانشان هستند یا خیر؟

گوگل واقعا حافظ حریم خصوصی کاربران است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج