۷۶۰۱۶۸
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

ابوالحسن داودی: سینمای ایران بی سر و راهبر شد

ابوالحسن داودی گفت: عزت‌الله انتظامی کسی بود که برای سینما حکم "راهبر" داشت و با رفتنش جامعه سینمایی بی سر و راهبر شده است.

خبرگزاری ایسنا: ابوالحسن داودی گفت: عزت‌الله انتظامی کسی بود که برای سینما حکم "راهبر" داشت و با رفتنش جامعه سینمایی بی سر و راهبر شده است.

این کارگردان سینما که عزت‌الله انتظامی در آخرین فیلم‌اش «زادبوم» با این فیلمساز همکاری کرده بود بیان کرد: واقعیت این است به دلیل شرایط سینمای ایران و موقعیت واقعا ویژه آقای انتظامی، ایشان حکم راهبر سینما داشتند و الان در این جامعه سینمایی کسی نیست که همه حول و حوش او جمع شوند. البته شاید کسانی که این ادعا را دارند هیچ وقت نتوانستند به این موقعیتی که آقای انتظامی دست پیدا کرده بود برسند و این مایه تاسف است.

داودی ادامه داد: به دلیل این که در آخرین فیلم ایشان «زادبوم» با هم همکاری کرده بودیم، در جریان بودم که حال و روز خوشی ندارند و آن چهره، جبروت و حس، حالی که بخواهد همچنان به عنوان سر سینمای ایران به او نازید را همراه نداشتند اما شخصیت ایشان طوری بود که اجازه نمی داد این حالت رنج و مریضی بروز کند، در «زادبوم» نشانه های تحلیل رفتن جسمی‌شان کاملا مشخص بود.

او گفت: به هر حال آقای انتظامی جزو کسانی بود که حضورش برای سینما جایگاه ویژه‌ای داشت، البته خیلی‌ها عزیز بوده و رفته‌اند ولی بعضی‌ها هستند که هیچ وقت جای شان پُر نمی‌شود یعنی بین جوان‌ها و نسل میانه هم بازیگران و چهره‌های خیلی خوبی داریم اما برخی کلاً بی‌رقیب هستند چه در ایران و چه در جهان و وقتی می‌روند انگار کسی پیدا نمی‌شود که لیاقت جانشینی آنها را داشته باشد و عزت‌الله انتظامی دقیقا یکی از همین‌ها بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      عجیب است که وقتی از هنرمندان کسی فوت میکند بعضی ها ضمن تمجید از آن هنرمند دیگران را بی ارزش میکنند

    • بی نام

      خدا یش بیامرزش حیف بود تاریخچه سینمای ایران
      بخاک رفت مدفون شد.

    • بدون نام

      یادش گرامی . راهش پر رهرو باد .
      امروز مردم قدر شناس جا دارد خون گریه کنیم .
      با نوای و هنر این عزیزان عزت الله انتظامی و منوچهر نوذری که یادش بخیر . جمعه ای با آرزوی شنیدن صدای گرم آنان لحظه شماری می کردیم . امروز در همان جمعه شاهد از دست دادنشان هستیم .

    • بدون نام

      ابوالحسن منفی نباف ..

    • بدون نام

      جناب انتظامی قابل احترام بودن و خدامورد بخشش ورحمت خودش قرارش بده, اما کاش اینقدری که بافوت یک نفرایقدپاچه خواری وخودشیرینی میکنید, بادیدن شرایط معیشتی مردم وامارخودکشی و خودفروشی هم منقلب بشدید وواکنش نشون بدادید, مرحوم انتظامی هم ازمردم بودند, مرده پرستی تا کی؟ چرا تازنده ایم قدرهمدیگه رو نمیدونیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج