۷۶۰۳۹۸
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پمپئو: ایران، تهدیدی علیه آمریکاست

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از تشکیل گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در این وزارتخانه دفاع کرد.

خبرگزاری فارس: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از تشکیل گروه موسوم به «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور دفاع کرده است.

او در یک مصاحبه ایمیلی با روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره این اقدام گفته است: «ایران، تهدیدی علیه آمریکا و متحدان ما به شمار می‌رود زیرا به تروریسم، بی‌ثباتی و اشاعه تسلیحاتی در خاورمیانه (غرب آسیا)، اروپا و فراسوی آن دامن می‌زند و جنایت‌های وحشتناکی را علیه مردم خودش مرتکب می‌شود.»

در حالی که کارشناسان در آمریکا اذعان کرده‌اند دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» علی‌رغم تشدید لفاظی‌ها و اقدامات ضد ایرانی هنوز راهبردی در قبال تهران تدوین نکرده، پامپئو این موضوع را رد کرده است.

او در این مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: «ما در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا استراتژی مناسب و تیمی درجه یک که روی ایران تمرکز دارند را داریم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر خواستار همکاری با متحدان این کشور برای تشدید فشارها علیه ایران شد. او گفت: «لازم است ما به دیپلماسی و هماهنگی‌هایمان با شریکان خود در سراسر جهان سرعت ببخشیم.»

پامپئو روز پنجشنبه ۲۵ مرداد، تنها چند روز قبل از سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در یک کنفرانس خبری تشکیل گروهی به نام «گروه اقدام ایران» را اعلام کرد.

تشکیل این گروه بخشی از اقدامات ضد ایرانی دولت ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید به شمار می‌رود.

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و تمایلی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد.

وی ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی دستور اجرای اولین بسته از تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. این تصمیم با مخالفت‌های زیادی رو به رو شده و اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عراق، سوریه و ... علیه آن موضع‌گیری کرده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

ترامپ همچنین کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران از این سر دنیا تهدیدی برای آمریکاست؟!
      حتی سقراط هم نمی تونه به این سوال پاسخ بده!

    • بدون نام

      اینها هم خوب مردم ساده لوح و جوگیر ایران رو شناختند هر وقت دارند بر علیه موجودیت ایران حرف می زنند یه حرفی هم از "جنایتهای حکومت بر علیه مردم ایران" می زنند تا ملت رو خر کنند !!!

    • کاش امریکایی بودم

      امریکا کشور خوبیه متاسفانه ما داریم دنیا رو ازار میدیم

    • عنقا

      خوبه دیگه اگه مابدیم چرا کارگروه‌تشکیل دادین حمایت نکن بمب بخوره توسرت ادم نمیشین که تحریم برداری

    • بدون نام

      اقای پمپئو همه معنی تروریستی که مد نظر شماست میدانند ، مثل دیونه ها راه افتادین تو جهان و هی این واژه تروریست را که همه میدانند که فقط برازنده خود شماست تکرار می کنید .

    • بدون نام

      پس این شما هستید که از ما میترسید و بهش اعتراف میکنید بله اگر ما مهم نبودیم و اگر از ما نمیترسیدید ۴۰ سال مارو تحریم نمیکردین و هزار جور فتنه انگیزی نمیکردین لعنت به شما و دست نشاندگانتان و لعنت به دزدان و اختلاس گرهای داخلی توف به شرف نداشته همتون بیشرفا

    • بدون نام

      اقای پمپئوشماباسیاست غلططان علیه ایران اجرامیکنیدبله ایران تهدیدی برای شماست.

    • بدون نام

      ما تهدیدی برای آمریکا نیستیم، فقط چهل ساله که میخواهیم آمریکا را نابود کنیم، این کجاش تهدیده؟

    • بدون نام

      ملت ایران تهدیدی است برای شما؟؟؟ شما اگه حامی ملت ایران بودید از ورودشون جلوگیری نمی کردی و به جاش زالو زاده ها رو اجازه ورود بدی

    • جهرمی

      پمپو که اصالتا جهرمی است چون به زبان محلی میشود پمپ آب تو که از خودمانی شاید هم داره راه نجاتی برامون پیدا میکنه سیاست ۰۰۰۰۰

    • بدون نام

      درود برامریکا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج