۷۶۰۴۵۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رهروان در قاب حزب رفاه ملت!

نخستین کنگره حزب رفاه ملت ایران روز پنجشنبه در مجتمع ایوان شمس برگزار شد. سیدشهاب الدین صدر با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین کنگره حزب رفاه ملت ایران در مجتمع ایوان شمس برگزار و ۲۱ نفر برای شورای مرکزی انتخاب شدند.

روزنامه آرمان: نخستین کنگره حزب رفاه ملت ایران روز پنجشنبه در مجتمع ایوان شمس برگزار شد. سیدشهاب الدین صدر با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین کنگره حزب رفاه ملت ایران در مجتمع ایوان شمس برگزار و ۲۱ نفر برای شورای مرکزی انتخاب شدند.

به‌گفته صدر این ۲۱ نفر به ترتیب آرا عبارتند از: شهاب‌الدین صدر، بهروز نعمتی، قباد افشار، سیدمهدی صادق، حسین وطن‌پور، اسماعیل جلیلی، ایرج عبدی، قاسم‌زاده، علی سیف سپه‌وند، عمران علی محدث، عباسپور، شهلا میرگلوبیات، سیدشریف حسینی، سیدمجید محمدحسینی، سیدعلی عالیخانی، یداللهی موحد، فریدون ساعتی، مهدی مظاهری، حسین گروسی، محمد باقر علیمی، سالار مرادی.

صدر ادامه داد: همچنین سمیه کرمانی، حشمت‌ا... رضایی، سیدمهدی احمدی، به‌عنوان بازرسان اصلی حزب رفاه ملت ایران انتخاب شدند. وی تصریح کرد: «در اولین جلسه شورای مرکزی حزب که قرار است هفته آینده برگزار شود، دبیرکل انتخاب خواهد شد.» به‌نظر می‌رسد سازوکار اصولگرایان برای آمادگی در انتخابات مجلس ۹۸ است.

رهروان سابق؛ رفاه فعلی

حزب رفاه ملت حزب جدیدی نیست و همان رهروان هستند که با تغییر نام درصدد آغاز فعالیت‌های جدیدی هستند. از ابتدای مجلس دهم تشکیل حزبی با عنوان رهروان در رسانه‌ها پررنگ شد که هرازگاهی بر سر نحوه تشکیل، رایزنی‌ها یا حضور برخی سیاستمداران مانند علی لاریجانی یا حجت‌الاسلام ناطق نوری جنجال‌های رسانه‌ای انجام می‌شد.

بهروز نعمتی نماینده تهران هم این موضوع را تایید کرد و توضیح داد: این حزب در حقیقت همان حزبی است که مدت‌ها به‌دنبال تشکیل آن بودیم و برخی آن را با عنوان رهروان مطرح می‌کردند. وی تصریح کرد: بعد از بحث و بررسی‌ها نام رفاه ملت ایران برای این حزب انتخاب شد.

حزب جدید اصولگرا

قبل از برگزاری کنگره حزب رفاه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به نشست مجمع عمومی حزب جدید در حضور جمعی از چهره‌های سیاسی، اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی دقیقا مشخص خواهد شد که چه اتفاقی برای این حزب از جمله برای نام آن می‌افتد.

نعمتی در پاسخ به این سوال که چه کسانی برای حضور در جمع ۲۱ نفره شورای مرکزی حزب جدید مطرح هستند، گفت: افراد بسیاری مطرح هستند که فردا مشخص می‌شود؛ از جمله اعضای ستاد اصولگرایان حامی آقای روحانی نیز چهره‌های بسیاری مدنظر هستند. وی عنوان کرد: اسم مشخص نیست و قطعا «رهروان» هم نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر افرادی مانند علی لاریجانی و کاظم جلالی (رئیس فراکسیون مستقلان مجلس) در حزب جدید حضور نیابند، آیا به معنی عدم فعالیت حزب خواهد بود یا خیر خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس دهم بالغ بر ۱۰ جلسه با حضور جمعی از دوستان با آقای جلالی صحبت کردیم و خود ایشان هم ریاست جلسات را بر عهده داشت و جالب است که خود وی تاکید کرد که افرادی مانند آقای جواد هروی و ایرج عبدی به سمت تشکیل اساسنامه بروند، اما چون این موضوع با مقطع انتخابات همزمان شد، ایشان گفت که فعلا دست نگه دارید که تصور نشود این حزب برای انتخابات مجلس است.

عدم تمایل جلالی

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان مجلس ادامه داد: بعد از آن هم خودم چند جلسه با آقای جلالی تشکیل دادم و با هم بحث کردیم حالا اینکه ایشان اخیرا گفته تمایلی برای حضور در هیچ‌حزبی ندارد، نمی‌دانم علتش چیست؛ ممکن است ایشان توجیهاتی داشته باشد ولی فکر می‌کنم اگر قرار است کار درستی در این کشور انجام شود و پاسخگویی هم وجود داشته باشد، باید یک حزب فراگیر تشکیل شود.

نعمتی تصریح کرد: یکی دو بار هم با آقای لاریجانی در خصوص این حزب جلسه‌ای داشتیم اما ایشان تاکنون جواب صریحی نداده است. وی در خصوص سازوکار پاسخگویی حزب جدید به مردم نیز گفت: در قالب مجامعی که برگزار خواهد شد و برنامه‌هایی که به مردم ارائه می‌شود، تلاش خواهیم کرد تا به مردم پاسخگو باشیم و قطعا این حزب هیچ‌ چیز زیرمیزی و غیرشفافی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شماها هم مثل دو حزب خیلی معروف فقط شیفته قدرت هستید.تو ایران هیچکی دلش برای مردم نسوخته و نخواهد سوخت همتون فقط واسه جیبتون کیسه دوختید.

    • قلی

      قوطیش عوض شده ...محتوی همونه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج