۷۶۰۵۱۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

شهرام اسدی: «انتظامی» نقش را زندگی می‌کرد

شهرام اسدی گفت: عزت‌الله انتظامی نقش را زندگی می‌کرد، با فیلمنامه‌ای که در اختیارش بود ابتدا روزها و روزها بر سر کلمه به کلمه‌اش با خود کلنجار می‌رفت و سپس رو در روی کارگردان می‌نشست و حالا با تسلطی هم‌سطح نویسنده و کارگردان با نقش مواجه می‌شد.

ایسنا: شهرام اسدی گفت: عزت‌الله انتظامی نقش را زندگی می‌کرد، با فیلمنامه‌ای که در اختیارش بود ابتدا روزها و روزها بر سر کلمه به کلمه‌اش با خود کلنجار می‌رفت و سپس رو در روی کارگردان می‌نشست و حالا با تسلطی هم‌سطح نویسنده و کارگردان با نقش مواجه می‌شد.

شهرام اسدی: «انتظامی» نقش را زندگی می‌کرد

کارگردان فیلم سینمایی «روز واقعه» که عزت‌الله انتظامی در آن نقش‌آفرینی کرده بود، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره جایگاه هنری این هنرمند گفت: بدون هیچ تردیدی جایگاه ایشان فارغ از ماده زمان، در هر عصر و دوره‌ای برای هنر و فرهنگ این سرزمین یگانه و خاص خواهد بود.

بی‌تکرار و مثال زدنی. در یک جمله اگر بخواهم عنوان کنم باید بگویم عزت الله انتظامی در عرصه بازیگری یک معیار، شاخص و الگو بود. با تمام ویژگی‌های یک هنرمند تمام عیار، بازیگری در قله و در بالاترین نقطه بود.

او در پاسخ به اینکه وجه تمایز این هنرمند با دیگر همنسلانش در چیست، بیان کرد: از نقطه نظر کیفی، شاخصه مهم بازیگری آقای انتظامی، غریزی بودن او بود. نقش را زندگی می‌کرد، با فیلمنامه‌ای که در اختیارش بود ابتدا روزها و روزها بر سر کلمه به کلمه‌اش با خود کلنجار می‌رفت و سپس رو در روی کارگردان می‌نشست

و حالا با تسلطی هم سطح نویسنده و کارگردان با نقش مواجه می‌شد و همه تحلیل‌ها را از همه جوانب به دقت بررسی می‌کرد و در واقع بر بنیاد باوری که خود در تنهایی به دست آورده بود، ساختار نقش را می‌ساخت و از نقطه نظر حرفه‌ای و اجرائی همانند هم نسلان خود، هنرمندی بود به شدت دقیق، وقت شناس با بالاترین درجه مسئولیت پذیری بدون کمترین توجه به حاشیه‌ها و موانع بازدارنده.

این کارگردان همچنین درباره راز ماندگاری بزرگانی چون عزت الله انتظامی اظهار کرد: عوامل زیادی در ماندگار شدن این هنرمند دخیل هستند. او در همه این سال‌ها وسواس خود را حفظ کرد و هر نقشی را نپذیرفت و تنها نقشی را بازی می‌کرد که با قلب و جانش به آن متصل شد.

اینکه حتی بعد از 40 سال تا آخرین روز بازیگری‌اش، درست مانند روز اول از ترس‌ها، احتیاط‌ها و مراقبت‌هایش انباشته و مالامال بود، عجله نداشت و مترصد آماده کردن کارنامه‌ای طویل و پرشمار نبود و به واقع راز ماندگاری این عزیزان در سلامت روح شان بود. روحش شاد!

او در پایان گفت: عزت ما جامه تهی کرد و غمگین‌مان کرد اما تا همیشه عزت ماست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • abitarin

      بازهم یه نفر مرد و عزیز شد

    • بام

      خداصبر بده به بازماندگان خانوادههای دری وانتظامی وجای اقای شاهین نیا وعبدلی خالی که مطلب میزاشتن بازم ادیمن خسته نباشید که تیترهای مختلف میزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج