۷۶۰۶۳۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دلار از مبادلات ترکیه و روسیه حذف می‌شود

ترکیه نه‌تنها به طرح روسیه برای حذف دلار از مبادلات دو کشور چراغ سبز نشان داده بلکه خودش هم طرح مشابهی را به دیگر کشورها از جمله چین ارسال کرده است.

خبرگزاری فارس: آنکارا درباره پیشنهاد مسکو برای جایگزینی ارزهای ملی دو کشور به جای دلار چراغ سبز نشان داد. ترکیه هم طرح مشابهی را برای تجارت با چین و دیگر کشورها ارائه کرده است.

ابراهیم کالن سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: ما درباره انجام مبادلات تجاری با ارزهای ملی نه تنها با روسیه و چین بلکه با دیگر کشورها بحث و گفت‌وگو می‌کنیم. این فقط خواسته ترکیه نیست و دیگر کشورها هم واکنشی به حملات آمریکا دارند.

وی همچنین اضافه کرد: بسیاری از کشورها با استفاده از دلار به عنوان یک ابزار سیاسی و تهدید اقتصادی مخالف هستند و ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که انجام مبادلات تجاری با ارزهای ملی در کشورها بسیار رو به رشد است.

بر اساس این گزارش ارزهای دو کشور روسیه و چین تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار گرفت و هر دو این ارزها حدود نیمی از ارزش خود را از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به رغم اقتصاد قوی‌شان از دست دادند.

روز جمعه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرد. فشارهای سیاسی و اقتصادی واشنگتن باعث شد لیر ترکیه بیشترین کاهش تاریخی خود را ثبت کند. اگرچه آنکارا هم پاسخ این تهدیدها را با تحریم محصولات وارداتی نظیر اپل، آیفون، خودرو، تنباکو و لوازم آرایشی و نوشیدنی‌های الکلی داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه هم مثل شما که طرح جایگزینی دادید مثل خر توش میمونه ...

    • بدون نام

      اگه تکلیف دلار درست بشه خیلی خوب میشه.. این دلال ها و مسئولین دزد پاره کردن ملت رو ـ....

    • بدون نام

      روسیه وچین وازربایجان وهند وپاکستان وعراق ویمن وترکیه وایران وافغانستان ولبنان وسوریه وعمان وونزولا چنددرصدجمعیت ومنابع جهان رو دارن وبعدبایدتابع امریکای ۲۵۰ملیوتی بود واقعا نمیتونن پول بینالمللی درست کنن تازه کره شمالی یادم رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشورهای استقلال یافته از شوروی

    • بدون نام

      دلار را به هیچ وجه نمیتوان کنار زد . زیرا معادل دلار یعنی دنیایی کالا و خدمات مرغوب و اینکه سیستم پولی آمریکا بشدت علمی است و همین جوری پول چاپ نمیکند . ولی حالا فکر کنید هر یک از کشورهای چین یا ترکیه یا روس براحتی و مثل آب خوردن حاضر به چاپ الکی پول خودشان هستند . تازه فکر کنید که پول این کشورها معادل چه کالا و خدماتی است که بدرد بخورند . تقریبا هیچی . ولی پولی مثل ین و یا یورو بسیار معتبرند ولی آنها نیز در زمره دلار هستند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج