جاباما
۷۶۱۰۸۴
۳۱ نظر
۵۰۱۴
۳۱ نظر
۵۰۱۴
پ

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

حساسیت جامعه نسبت به پدیده رانت‌خواری و آنچه آقازادگی خوانده شده، این روز‌ها توجه‌ها را به کارزار جدیدی جلب کرده که به گفته کاربران، هدفش شفافیت، مبارزه با فساد و ویژه‌خواری است. این کمپین با هشتگ «فرزندت کجاست» مسئولین کشور را مخاطب قرار داده و از آن‌ها می‌خواهد پاسخگوی افکار عمومی باشند.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: حساسیت جامعه نسبت به پدیده رانت‌خواری و آنچه آقازادگی خوانده شده، این روزها توجه‌ها را به کارزار جدیدی جلب کرده که به گفته کاربران، هدفش شفافیت، مبارزه با فساد و ویژه‌خواری است. این کمپین با هشتگ «فرزندت کجاست» مسئولین کشور را مخاطب قرار داده و از آنها می‌خواهد پاسخگوی افکار عمومی باشند.

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

با اینکه برخی مسئولین به این کمپین پیوسته و در مورد تحصیلات و کار فرزندان خود صحبت کرده‌اند اما به صداقت برخی از آنها نمی‌توان امیدوار بود. از همه عجیب‌تر اینکه اغلب آقایان با افتخار بیان کرده‌اند با اینکه دخترانشان تحصیلات عالیه از دانشگاه‌های دولتی دارند در خانه به نگهداری خانه و فرزندان خود مشغول هستند. این بخش ماجرا از همه بیشتر جای تاسف دارد.

چرا یک زن پس از تلاش و درس‌ خواندن و یادگیری هنر و دانش باید در خانه بنشیند؟ آیا برای این است که پدرانشان سرمایه‌های کلانی دارند و دیگر لازم نیست زحمت صبح بیدار شدن و تا عصر کار کردن (همانند اکثر زنان کشورمان) را به خود هموار کنند؟ آیا پدر یا همسرانشان این اجازه را به آنها نمی‌دهند؟ آیا زن بودن آنها دلیل خانه‌نشینی‌شان است؟

وقتی دختری در رشته پزشکی تحصیل کرده و می‌تواند در بطن جامعه با مردم در ارتباط باشد و به سلامتی هر چه بیشتر آنها کمک کند، چرا باید در خانه بماند و بچه بزرگ کند؟ بر فرض که تربیت فرزند از همه امور زندگی مهم‌تر باشد، بقیه زنان شاغلی که بچه هم دارند آیا فرزندان بی‌هنر و ناخلفی تحویل جامعه می‌دهند؟ این چه طرز فکری است که با افتخار باید در مورد خانه‌نشین کردن زنان صحبت کرد؟

آیا این نشان‌دهنده نگاه جنسیتی به زنان نیست؟ اینکه زن جنس دوم است و باید کارهای دم‌دستی انجام دهد و مرد وارد جامعه شده و انجام امور مهم را به عهده بگیرد؟

بعلاوه، اگر قرار است دست آخر این خانم‌ها در خانه بمانند چرا با ورود به دانشگاه‌های مهم جای کسانی که می‌توانند پس از فارغ‌التحصیل شدن به جامعه خدمت کنند را پر می‌کنند و هر سال شماری از طالبان علم را در پشت آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها نگه می‌دارند؟

زنان ایران شمارشان کم نیست. هستند زنان بزرگی که نقش‌های اساسی در جامعه به عهده دارند، زنانی که با راه‌اندازی استارتاپ‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند یا زنانی که هم‌دوش همسران، برادران یا پدر خود کار می‌کنند و در کنار آنها به زندگی شخصی و خانه‌داری و مسئولیت نگهداری از فرزندانشان هم می‌پردازند.

کار کردن و تربیت کودک دو مقوله مجزا از هم یا نفی‌کننده یکدیگر نیستند.

بدنبال این جریان پوپولیستی افرادی همانند علي اكبر صالحی رييس سازمان انرژی اتمی ايران كه می‌گويد دخترم پزشك است اما شوهرش گفته كار نكند بسیار ناراحت کننده است.

رضا صالحی‌امیری، وزیر سابق ارشاد و رییس کنونی کمیته ملی المپیک نیز درباره فرزندانش نوشته است:

«سه دختر دارم؛ دختر بزرگم ازدواج کرده است و فوق لیسانس مدیریت اجرائی دارد و هیچ شغلی دولتی یا خصوصی ندارد. دختر دوم مهندس عمران و فوق لیسانس معماری دارد هیچ اشتغال رسمی ندارد و شخصا در زمینه رشته تخصصی خود فعالیت می‌کند. دختر سوم نیز دانشجوی دانشگاه تهران است.»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

محمد علی ابطحی نوشته است:

«فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره‌وقت معلم دبستان. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی؛ خانه‌دار و هفته‌ای دو روز دورکاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارتآپی. فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران.»

نماینده رشت اعلام کرد دخترش بدون خانواده هرگز شهر آبا و احدادی را ترک نکرده است.

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

بدنبال این کارزار، اخیرا رشیدپور به پاسخ مسئولین به کمپین فرزندت کجاست در برنامه تلویزیونی خود گفت:

«نرخ بیکاری میان فرزندان مسئولان از متوسط نرخ بیکاری کل کشور بیشتر است! همه با هم باید غصه بخوریم!»

این جملات بسیار ناراحت‌کننده هستند زیرا نشان می‌دهد کسانی که در زندگی مردم نقش ایفا می‌کنند و بدست مردم انتخاب شده‌اند با همین مردم صادق نیستند و گروهی از آنها با دست کردن در جیب ملت زندگی خود و فرزندان و چند نسل بعد خود را تامین می‌کنند! آیا بهتر نیست به جای پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و کم‌اهمیت، اول وضعیت معیشت مردم و دزدی‌های علنی برخی از آقایان مشخص شود؟

آیا مردمی که به امید چندر غاز سود بانکی یا گرفتن وام پول‌های خود را در بانک‌های خصوصی گذاشته‌اند و رئیس بانک پول را خورده و رفته حق ندارند برای احیای حقوقشان داد سر دهند و اعتراض کنند؟

آیا کارگرانی که حقشان به دست مدیران رانت‌خوار ناحق شده نباید همصدا حقشان را طلب کنند؟

همه این مشکلات معیشتی در حالی بدتر می‌شود که هر بار خبر یک اختلاس جدید و تفریح و امکانات یک آقازاده در کشوری پیشرفته به گوش می‌رسد و همچون نمک بر زخم می‌سوزاند و آتش می‌زند قلب آدم را! زلزله‌زده‌هایی که هنوز زندگی نرمال ندارند، ساکنین شهرهای مرزی که همیشه در تنگنا هستند، شهروندان استان‌های جنوبی و جنوب شرقی که از ساده‌ترین امکانات زندگی بی‌نصیب هستند و نه آب دارند و نه حتی سرویس بهداشتی، آیا انصاف است که برخی آقایان چپاول کنند و محاکمه هم نشوند!؟

کارزار فرزندت کجاست با اینکه مدتی سر مردم را گرم کرده اما در واقع هیچ نتیجه خاصی در بر ندارد. آیا آنهایی که فرزندانشان در رفاه کامل در حال خوش‌گذرانی هستند حرفی به زبان آوردند؟ آیا آنها که به این کمپین پیوستند حقیقت را گفتند؟ خیر! نه همه بلکه شماری از نمایندگان و مسئولین از بیان واقعیت سر باز زدند و این، درد را بیشتر کرد. درد مردمی که همیشه انواع ظلم و بی‌مهری را چشیده اما همچنان به امید روزی بهتری به حیاتش ادامه داده. مردمی که با اینکه از زندگی راضی نیستند اما همچنان تمام‌قد در برابر دشمنان می‌ایستد و اجازه دخالت دولت‌هایِ به‌ظاهر نگران را نمی‌دهد.

یادمان نمی‌رود که آمریکا و انگلیس هرگز برای ما رفاه و آسایش به ارمغان نیاورند و هر چه کردند، در جهت منافع خود بوده و بدون شک دلسوز مردم ایران نبودند و هرگز هم نخواهند بود. اصلا ذات سیاست همین است؛ با تفرقه‌افکنی می‌توان حکومت کرد.

با این توصیفات اگر کنجکاو هستید تا پاسخ مسئولین در مورد پویش #فرزندت_کجاست؟ را بخوانید و بدانید چه کسانی به این کمپین پیوسته‌اند، همچنان در ادامه همراهمان باشید.

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

برخی از اعضای هیات دولت به این هشتگ پاسخ دادند و نوشتند فرزندانشان در چه امور وارد شده‌اند. از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که بیان کرد تحصیلات پسرش چیست و این روزها به چه کاری مشغول است:

«پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم به دنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده‌هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز با انتشار توئیتی به کمپین فرزندت کجاست پیوست و نوشت:

«دو پسر دارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل و نقل امیرکبیر؛ هر دو بدون سهمیه؛ عقد کرده و بدنبال ادامه تحصیل است. دومی کلاس یازدهم ریاضی است.»

مصطفی هاشمی طبا معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات و وزیر سابق صنایع در پاسخ به سوال کمپین فرزندت کجاست؟ در رابطه با فرزندانش توضیح داد:

«بنده سه فرزند دارم که دوتا دختر و یک پسر هستند که همگی تحصیل کرده هستند. یکی از دخترانم لیسانس آی تی و دیگری لیسانس مامایی دارد که هر دو خانه دار هستند و شغلی ندارند و من هم هیچ وقت سفارشی برای کار برایشان انجام ندادم.

تک پسر بنده نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های علوم انسانی است و در حال حاضر در یکی از شرکت‌های غیردولتی مشغول به کار است. پسرم مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه‌های سراسری دریافت کرد و سپس با بورسیه دانشگاه رایس تگزاس دوره کارشناسی ارشد خود را در آمریکا طی کرد و پس از پایان تحصیلات به کشور بازگشت و در حال حاضر مشغول به کار است و هیچ سمت دولتی ندارد.

اگر اهل سفارش و استفاده از رانت بودم قطعا دو دخترم در شرایط فعلی بیکار نمی‌ماندند.»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این کمپین وارد شده و اعلام کرد که پسر کوچکش هنوز در دبستان درس می خواند و فرزندان دیگرش از رانت به خصوصی برخوردار نیستند:

«دو پسر و یک دختر دارم. پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را گذرانده است.»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با زندگی شخصی و فرزندانش توضیحاتی ارائه کرد:

«من چهار فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده است و سه فرزند دیگر دارم. همچنین سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند. یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است. یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بود، ولی اکنون در ایران است.

دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند؟! دخترم حدود شش سال پیش کارمند جم شده و حدود چهارمیلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. ایشان نه رئیس است و نه عضو هیئت مدیره، آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟»

قاضی پور نماینده ارومیه که اعلام کرد فرزندش چوپانی می کند که البته کاشف به عمل آمد در اصل، آقازاده او صاحب و مالک یکی از بزرگترین دامداری های منطقه است

محمدعلی وکیلی، نماینده عضو لیست امید بود، گفت که دخترش بیکار است و درخانه مانده ولی بلافاصله اسناد مشخص کرد او به عنوان خبرنگار، دختر خود را معرفی کرده و برایش مجوز ورود به طرح ترافیک گرفته.

البته بدنبال این ادعا مردم در شبکه‌های اجتماعی یادش آورند که در گذشته چه گفته بوده و وکیلی در توئیتر خود در نامه ای اداری و عجیب خطاب به شهرداری تهران نوشت که می تواند مجوز ورود به طرح ترافیک دخترش را لغو کند!

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

این ماجرا آنقدر عجیب بود که واکنش مشاور معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران را به دنبال داشت و البته این مشاور به نماینده تهران، کنایه زد لغو مجوز ورود به طرح ترافیک برای دختر آقای وکیلی، باعث نمی شود مردم باور کنند این دختر واقعا بیکار است، چون در لیست بیمه خبرنگاران هم نام دختر آقای وکیلی ثبت شده و باید برای آن هم فکری کرد.

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

محمود احمدی نژاد که این روزها با صحبت های انتقادی اش نقش اپوزیسیون درون نظام را به خود گرفته است به هشتگ فرزندت کجاست پاسخ داد و گفت:

«به خدا خیلی بده که شما به عنوان یک رسانه برای تطهیر ملت مجبور شوید از مسوولان بپرسید فرزندت کجاست. بچه های من همه ایران و مهندس هستند؛ در یک شرکتی هم با حداقل حقوق مشغول به کار هستند.

یک عده خودشان و بچه هایشان در خارج از ایران زندگی های آنچنانی دارند در حالی که اینجا مردم در فشار هستند؛ اصلا ثروتت شمارش نمی شود؛ از کجا آورده ای؟»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

در میان اصولگرایان روز گذشته جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی توضیح داد که:

«۷ فرزند دارم. ۳ فرزند پسر و ۴ دختر، ۲ تا از پسر‌ها طلبه و در حال حاضر ساکن قم هستند و یکی از آن‌ها نیز مشغول خدمت در سپاه است. ۲ تا از دختر‌ها هم ساکن قم و در حوزه علمیه مشغول هستند یکی از دختر‌ها هم در تهران مشغول تهیه رساله دکتری خود در رشته فلسفه اسلامی است یکی دیگر از دختر‌ها هم خانه‌دار و ساکن مشهد است. داماد‌ها طلبه و عروس‌ها هم همین طور و همگی در قم، مشهد و تهران ساکن هستند. هیچ کدام از آن‌ها شغل دولتی ندارند.»

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به کمپین "فرزندت کجاست؟" پیوست. او در رابطه با فرزندانش گفت:

«دو فرزند دارم یک دختر که دبیرستانی است و یک پسر که دبستانی است. دخترم کلاس دهم را تمام کرده و وارد کلاس یازدهم می‌شود. پسرم هم کلاس پنجم را تمام کرده و وارد کلاس ششم می‌شود. هر دو هم تهران هستند. هر دو خانه خودمان هستند و هنوز جایی نرفتند. هنوز الحمدالله بچه‌هایمان به سنی نرسیده‌اند که ما را گرفتار کنند.»

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

این کمپین از کجا شکل گرفت؟

نمایش زندگی لاکچری و پر زرق و برق فرزندان برخی کارگزاران نظام در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در یکی دو سال اخیر این جنجال‌ها را بدنبال داشت. البته در دو ماه اخیر و با ماجرای عروسی لاکچری پسر سفیر ایران در دانمارک و حاشیه‌های پیش آمده بر سر سبک زندگی پسر طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی وارد فاز تازه‌ای شد.

مهدی مظاهری فرزند طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی با انتشار ویدئو‌هایی با رویکرد یک «ژن خوب» به توضیح درباره زندگی لاکچری خود پرداخت که بازتاب و واکنش منفی زیادی را در پی داشت.

پس لرزه‌های نمایش زندگی لاکچری آقازاده‌ها باعث شد تا برخی کاربران مجازی خواستار توضیح مسئولان کشور درباره وضعیت زندگی فرزندانشان بشوند.

البته آغاز آن به استیضاح علی ربیعی وزیر کار و رفاه بر می‌گردد. در آن روز یکی از نمایندگان مجلس علیه مسعود پزشکیان به اظهار نظر پرداخت و گفت دختر این نماینده مجلس در پتروشیمی جم که وابسته به وزارت رفاه است، کار می‌کند.

مسعود پزشکیان در آن جلسه از عملکرد علی ربیعی دفاع کرده بود که به مذاق برخی همکارانش خوش نیامد و آن‌ها مدعی شدند که دختر نایب رییس مجلس با رانت در پتروشیمی جم کار می‌کند. البته هم علی ربیعی و هم مسعود پزشکیان این ادعا را رد کردند، اما بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت.

همزمان با این موضوع شایعاتی پیرامون بازداشت پسر محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منتشر شد. اما نوبخت در توئیتی بازداشت پسرش را تکذیب کرد.

برکناری و بازداشت احمد عراقچی معاون ارز سابق بانک مرکزی و برادر زاده عباس عراقچی، همچنین شایعاتی درباره خروج خانواده ولی الله سیف رییس پیشین بانک مرکزی از ایران نیز مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت.

هدف این کمپین چیست؟

آیا می‌خواهد نشان دهد که کدام مقامات رانتخوار و یا فاسد هستند؟ و یا می‌خواهد مسئولان سالم را به مردم معرفی کند؟

این کمپین در واقع نوعی خود اظهاری است، هر مقامی که مایل باشد به این سوال پاسخ می‌دهد. به این ترتیب ماهیت این کمپین برای معرفی مقامات و مسئولان رانتخوار نیست چرا که با این روش نمی‌توان آن‌ها را شناسایی کرد. شاید این کمپین بتواند تعدادی از مدیران سالم کشور را معرفی کند. البته این هم به این معنا نیست که کسانی که در این کمپین شرکت نکرده اند رانتخوار و فاسد هستند و کسانی هم که شرکت کرده اند اصلا از رانت استفاده ای نبرده اند.

این کمپین از همان ابتدا مخالفان زیادی داشته است عده‌ای آن را نوعی دخالت در حوزه خصوصی می‌دانند و معتقدند هیچ کس لزوما نباید به این پرسش پاسخ دهد.

تاکنون افرادی به این سوال پاسخ داده اند که در افکار عمومی یا به رانتخواری و فساد متهم نشده اند و یا در این رابطه بسیار کم حاشیه بوده اند.

چهره‌های که شایعات درباره آن‌ها و خانواده آن‌ها فراوان است تاکنون به این سوال پاسخی نداده اند.

چهره‌های سیاسی و پاسخ آن‌ها به کمپین #فرزندت_کجاست؟

رانت چیست؟

به سوء استفاده از فرصت‌ها و امکانات جامعه با توجه به موقعيت اجتماعی افراد و دسترسی به منابع اطلاعاتی و قدرت، رانت می‌گويند.

در واقع رانت درآمدی است که بی‌تلاش به دست می‌آید.

رانت‌خوارها با استفاده از نفوذ سیاسی و اقتصادی‌شان یا از طریق آشنایانی که صاحب این نفوذ هستند به صورت غیرقانونی به منابع مالی دست پیدا کرده و به کسب ثروت می‌پردازند.

در نهایت باید گفت، به نظر نمی رسد کمپین «فرزندت کجاست؟» بتواند به هدف خود برسد و گرهی از وضعیت فساد در کشور باز کند، یا اینکه زوایای تاریکی، گوشه های پنهان، رانتخواری در کشور را روشن و به نمایش بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      بزرگتراش نگفتننن؟؟؟

    • شقایق

      پسرای احمدی نژاد کپی خودشن خخخ
      کپی برابر اصل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خطاب به شقایق: تا سطح شعور مردم ما در حد بررسی چهره و قیافه است و به جای موضوعات اصلی میریم سراغ حاشیه لیاقتمون هم همین اوضاعه

      • شیما

        متاسفم برات ک لیاقتت رو انقد کم میبینیع بدون نام:/

      • فاطمه

        اره

    • بدون نام

      همشون دروغ میگن

    • بدون نام

      بهترین کار اینکه به فکر ایجاد شغل برای جوونها باشند نه اینکه بگن پسر من چوپانه!
      بهتره همه صاحب شغل و کار باشند و چالش اینطوری باشه جناب وزیر برای اقتصاد این مملکت چیکار کردی؟
      جناب فلانی برای بیکاری مردم چیکار کردی؟
      جناب برای ارزش پول ملی چیکار کردی؟
      جناب برای ارزش پاسپورت ایرانی چیکار کردی؟
      جناب برای خاک ایران چیکار کردی؟
      وگرنه فرزندت کجاست که واسه مردم نون و آب نمیشه

      پاسخ ها

      • saedTaha

        جناب عزیز من. خیلی تاثیر. داره، فرمایش. شما. صحیح. اما. اینکه بدانیم. فرزندش کجاست؟ که خیلی هایشان. مدیران عامل. شرکت های خصوصی و عضو بورس اینترنتی. با استار تاپی هستن، شغل های پنهان پول پارو کن. که. نامشان. را یا عوض کردند. یا هیچ. جت نگذاشتند. ثبت شود،بله تاحدودی. می فهمیم. مسئول. راست
        میگه یا. می پیچونه، یا مثل قاضی زاده. نماینده.آ آذربایجان. فکر میکنه مردم ساده وکوچک فکرن میگه پسرم چوپان است بعد. در. میابیم که صاحب. بزرگترین گاوداری. منطقه است،باشه هرکه کج بره ومردمرا مسخره. کنه. در. اصل خودش. را ضایع. کرده، ا،این. دردها. زیاد ه.

    • بدون نام

      ماهم گوشامون مخملی

    • بدون نام

      اونی که مامایی یا پزشکی خونده و الان بیکاره چرا رفته دانشگاه جای یه نفر دیگه که ممکن بود با این رشته زندگیش عوض شه رو گرفته؟واقعا وجدان ندارن؟خب برو کار کن حذاقل نگیم سهم طرف رو با سهمیه بابات خوردی

      پاسخ ها

      • سپیده

        گل گفتی

      • بدون نام

        جالبه همه هم بهشتی و تهران وعلامه درس خوندن.. بدون رانت... همه نابغه ان

      • لیلا

        اینا از بس پول دارن واسه همین نمیرن سرکار. که بتونن بچه هاشون و خوب بزرگ بکنن. مشکل معیشتی ندارن. به خدا اگه بابای من هم خرجمو میداد مریرفتم توی یکی از بهترین دانشگاهها ادامه تحصیل می دادم .مجبوریم هم خرج خودمون و دربیاریم هم کمک خرج خانه باشیم.

    • بدون نام

      اولا این کمپین خیلی خوبه و باید فشار بیشتری بیارن تا اون اصلی ها هم بگن
      دوما خود مردم و رسانه ها باید دنبال حقیقت حرفاشون بگردن که چند مورد دروغ هاشون کشف شد مثل نمابنده ارومیه
      سوما اون ترامپ عوضی باید سریعتر لیست بستگان مقامات ایرانی در آمریکا رو علنی کنه

    • بدون نام

      اونایی که میگن اگه از اول قصد خونه داری داشتی پس جرا رفتی دانشگاه خیلی تفکر عجیبی دارن.یعنی از نگاه شما یک زن خانه دار نباید تحصیلات عالیه داشته باشه و فقط با دیپلم بره قرمه سبزی بپزه....شاید از اول نیت کار داشته ولی بعدا پشیمون شده و به دلایل مختلف نرفته سرکار....یعنی مادران سرزمین ما که وظیفه تربیت فرزندان رو دارن نباید افراد اگاه و تحصیل کرده ای باشن !!!!ا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نکنم برای مادری کردن لازم باشه در رشته ای تخصصی که ربطی به تربیت فرزند نداره درس بخونند .هر کس میخواد بشینه خونه دانشگاه نره یا بره رشته های مرتبط با خانه داری و فرزندآوری...

      • بدون نام

        داستان مدرک نیست دوست عزیز داستان اینکه اینا حتما با سهمیه رفتن دانشگاهای بهشتی و امیرکبیر و غیره وگرنه اگه توی یه دانشگاه دولتی معمولی یا آزاد بودن اصلا مهم نبود

      • بدون نام

        خوش به حالتون که خونه دارید والا ما دوشا دوش شوهرمون کار می کنیم و خرج زندگی رو هم می دیم صدامونم در نمیاد تازه برای خرج درمان از پدر و مادرهامون کمک می گیریم حقوق شوهراتون خوبه که تو خونه نشستید و قرمه سبزی می پزید ...

    • بدون نام

      اینا اصلا لازم نیست شغلی داشته باشن همینکه فرزند مسئول باشی تو ایران خودش شغل محسوب میشه
      خواهر من عروس یکی از امام جمعه های یکی از شهرهاست
      من زندگیشون میبینم
      بی حدوحساب خرج کردن
      بدون دغدغه سفرکردن
      هرجا میخوان سفرمیکنن
      هرماشینی بخوان سوارمیشن
      هرمغازه ای میرن خریدتوشهرمون تامیفهمه اینا کین ازشون پول نمیگیره ومجانی پاشون درمیاد
      خلاصه اگه به باباش بگی میگه چندتاپسردارم همه طلبه ودرحال تحصیل
      ولی باید دید که چجوری زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همینطوریه.تازه اگه دختراشون سرکار نمیرن ،بخاطر نگاه جنسیتی به زن نیست،بخاطر اینه که شوهراشون پول خوبی در میارن و نیازی به حقوق زن نیست و الا کدوم زنی بدش میاد توخونه بمونه و از بچه اش مرقبت کنه.

    • رویا ساز

      برم برای بچه های اینا شغل پیدا کنم حیفه با اینهمه تحصیلات بیکار و بی پولن

    • AMA

      پس اینایی که پول ها ی حساب بانکیاشون تو خارج از بودجه مملکت بیشتره همشون منم. وای چقدر من!

    • صادق کوشکی

      طرف در کرمان با رانت توانسته یک شرکت پخش لوازم خانگی و الکتریکی را راه اندازی کند و از نام یکی از شرکت های بزرگ تولید لوازم خانگی استفاده کند در صورتی که هیچ ارتباطی با شرکت پارس خزر ندارد اما نام شرکتش پارس خزر است!!! آیا این رانت نیست؟!؟! در صورتیکه استفاده از نام و اعتبار شرکت ها برای پخش محصولاتشان نیازمند قواعد و ضوابطی است که این شرکت رعایت نکرده است!!!

    • بدون نام

      تو اخبار شنيدم كه واعظي رئيس دفتر اقاي روحاني گفت : اگه جواب بدم بعدا سوالهاي ديگه رو هم بايد پاسخ بدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      متاسفم از مسیولین.من سال 1366 اولین لیسانس درشهری بودم که طرحم را شروع کردم. شهری که 800 کیلومتر با خانواده ام فاصله داشت .

    • بدون نام

      همین که همشون دانشگاه های دولتی رفتند مشکوک یعنی بچه های این بزرگواران همگی انقدر باهوشند که یا شریف یا بهشتی یا الزهرا یا... درس خوندند.بعد یه سوالی مگه حتما باید شرکت دولتی باشند این همه شرکت خصوصی فیک که بیشتر سهامشون برای شرکت های دولتی و از اونجا پول تزریق میشه به اون شرکت خصوصی کم داریم

    • مهدی

      21/17شما که میگین خواهرم عروس فلان امام جمعه هست ،چطور شده که پسر امام جمعه با اون همه پول وموقعیت اومده خواهر شمارو گرفته وجالب اینکه شما اعتراض هم دارید..حتما یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست؟ اینم توضیح بدی بد نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر نسبت فامیلی اومده خواهرمارو گرفته....در ثانی شما که نمیدونی من کی هستم پس بیخودی نگوچرا با این همه موقعیت اومده خواهر منوگرفته...برای اعتراض داشتن به شرایط ناحق نیاز به فرمول پیچیده نیست همه میبینن و اعتراض میکنن مگر اونایی که تو این شرایط ذی نفع هستن اونا هیچی نمیگن

    • شهین سیفی

      من یک معلم بازنشست بکوری چشم دروغکویان یک دختر دارم کسالهاست در بلژیک اس ودو نوه دختر که هردو در بروکسل دانشگاه میرند نه مجبورم دروغ بگم نه دزدی کردم نه رانت میدونم چیه نه به هیچ کله گنده ای وابسته ام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت به شما که دخترتو فرستادی اونور ازین وضعیت نجاتش دادی...احسنت واقعا

    • سجاد

      شیوه ی جواب دادنشون چقد جالبه انگار الان پرسیدن بچه ات کجاس میگه تو اتاقشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج