جاباما
۷۶۱۷۸۵
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال در بحران؛ درهای آسیا بسته می‌شود

 باشگاه استقلال دو برابر پرسپولیس بدهی‌ معوقه دارد. مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان که تا کنون حتی یک ریال از آن هم پرداخت نشده است.

ایران ورزشی: هفته پیش بود که خبری با عنوان خطر حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر بدهی ۱۰ میلیارد تومانی، روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. خبر از این قرار بود که براساس ضرب‌العجل کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) پرسپولیس تنها تا ۹ شهریور ماه فرصت دارد این بدهی را تسویه کند.

نکته اما اینجاست که استقلال در حال حاضر دو برابر پرسپولیس بدهی دارد، برخلاف پرسپولیس تا کنون حتی برای تسویه بخشی از این بدهی هم تلاشی نکرده و هیچ صحبتی هم نمی‌شود از خطری که می‌تواند این باشگاه را بابت حذف از رقابت‌های آسیایی تهدید کند.

فتحی، مدیرعامل باشگاه به دنبال پول تا مالزی رفته است اما واقعیت این است که اوضاع مالی استقلال خوب نیست و اگر دیر بجنبند، همین هیاهویی که امروز برای پرسپولیس به پا شده به زودی با عظمت به مراتب بیشتری برای استقلال به وقوع می‌پیوندد.

باشگاه استقلال دو برابر پرسپولیس بدهی‌ معوقه دارد. مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان که تا کنون حتی یک ریال از آن هم پرداخت نشده است. با این حجم از بدهی، استقلالی‌ها دیر یا زود باید منتظر ضرب‌العجل ای‌اف‌سی باشند و حال و روزی به مراتب بدتر از آنچه امروز گریبانگیر پرسپولیس شده است را تجربه خواهند کرد.

استقلال در بحران؛ درهای آسیا بسته می‌شود

آنچه کار را برای مسوولان باشگاه استقلال سخت‌تر کرده این است که آن‌ها برخلاف پرسپولیس، تصمیم گرفتند مبلغی که حامی‌مالی‌ باشگاه بابت 20 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت کرده را به خود بازیکنان بپردازند تا پرداختی بازیکنان فعلی به تعویق نیفتد و در کار تیم و بازیکنان اخلالی ایجاد نشود.

این موضوع گرچه آرامش نسبی را در اردوگاه آبی برقرار کرده و بازیکنان هیچ شکایتی بابت تأخیر در پرداختی‌ها ندارند اما در عوض، کار باشگاه برای تسویه حساب با بدهکارانش را هم سخت‌تر کرده است. بدهی‌های باشگاه استقلال هم مثل باشگاه پرسپولیس، پرونده شکایت‌هایی است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت شده اما بعید است استقلال مثل فصل گذشته موفق شود از راه مذاکره با طلبکاران مشکل را به سادگی قبل حل کند.

حتی اگر تعدادی از این شکایت‌ها از سوی طلبکاران داخلی باشگاه باشد، بعد از بدعهدی استقلال با طبکاران بزرگی چون میلاد فخرالدینی و هاشم بیک‌زاده و البته وحید طالب‌لو که حاضر به دریافت اقساط مطالباتش نیست، دیگر هیچکس حاضر نمی‌شود بخشی از این بدهی را به استقلال ببخشد.

چرا که هنوز از یاد هیچکس نرفته هاشم بیک‌زاده نیمی از طلب یک میلیاردی‌اش را به باشگاه استقلال بخشید و در ازای دریافت چک برای گرفتن باقی طلبش، شکایت خود را پس گرفت اما در نهایت هم به باقی مانده پولش نرسید.

با این حساب استقلال نمی‌تواند امیدی به بخشش طلب‌ها داشته باشد. مدیران باشگاه هم که این را می‌دانند از همین حالا تلاش‌های خود را برای یافتن مبالغ مورد نیاز جهت تسویه بدهی‌های باشگاه آغاز کرده‌اند. در همین راستا حتی امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال به دنبال پول تا مالزی هم رفته است.

مدیریت جدید باشگاه استقلال تصمیم دارد پیش از آنکه دست خود را برای دریافت کمک به سوی نهادهای بالاتر دراز کند، تمام تلاش خود را به کار گرفته بلکه بتواند بخش قابل توجهی از این بدهی را از طریق گرفتن مهلت از ای‌اف‌سی یا دریافت مبالغ حاصل از بازی‌های آسیایی تأمین کند. با همه تلاش‌ها اما هنوز معلوم نیست که آیا از این سفر دست پر بازمی‌گردد یا خیر؟

از سوی دیگر حامی مالی استقلال اعلام کرده که تا کنون به تمام تعهدات خود عمل کرده و پرداخت این حجم از بدهی‌های معوقه، جایی در میان تعهدات این حامی مالی نداشته است. با این حال استقلال با دیگر حامیان مالی‌اش در حال مذاکره است که در صورت امکان بتواند بخش دیگری از این بدهی را از طریق مبالغی پرداخت کند که از آن‌ها خواهد گرفت.

استقلال به دریافت کمکی از سوی وزارت ورزش نیاز دارد و نمی‌تواند بدون این کمک، کل بدهی سنگینش به ای‌اف‌سی را پرداخت کند. از سویی وزارت ورزش نه می‌تواند بابت پرداخت بدهی‌ها به هر دو باشگاه سرخابی کمک کند و نه می‌تواند کنار بنشیند و نظاره‌گر حذف احتمالی آن‌ها از آسیا شود. آن هم در روزهایی که هر دو از نظر آمادگی بهترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

همه این آشفتگی‌ها در کنار هم اوضاع را برای استقلال نگران کننده‌تر می‌کند. اینکه استقلال درست در روزهایی که با شفر اوج می‌گیرد، از آسیا حذف شود، کابوسی است که هر روز برای استقلال و هوادارانش هولناک‌تر می‌شود. هرچند در پس همه این هراس‌ها امیدی هم هست که حتی دردقیقه 90، از حذف استقلال جلوگیری خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شش قلب قرمز

      نترسید، سوگلی حکومت (تاژ حقیر) به اندازه کافی در هیأت دولت و مجلس عابربانک دارد.

    • Araz

      میخواستند اینهمه بازیکن گرانقیمت نخرند در ضمن وزارت ورزش غلط میکند پول بیت المال رو به این دو باشگاه مفتخور بدهد درحالی مردم از گرسنگی میمیرند

    • عبدالباسط حوت

      مطمئن باشید نمیزارن این نور چشمی ها حذف بشن،ولوبا پرداخت از حق الناس بیت المال!!!

    • ق مثل قشقایی

      وای چقد چرت می نویسی از وقتی من‌ به دنیا اومدم همش میگین ضرب الاجل شما لازم نیس نگران استقلال باشی بدبخت لنگی لطفا چاپ‌کنید

    • بدون نام

      آره کیسه تا شما و وزیر ورزش وخانم سلحشوری را داره غم نداره ودرست دفیقه نود هم که شده پولش آماده است

    • بدون نام

      آره کیسه تا شما و وزیر ورزش وخانم سلحشوری را داره غم نداره ودرست دفیقه نود هم که شده پولش آماده است

    • بدون نام

      خودتون به نوع خبرتون در مورد پرسپولیس و کیسه یه نگاه دوباره‌ای بندازین تا به ننه خرابی خودتون پی ببرین لطفا

    • بدون نام

      سلام اینم ازشاهکار مسئولین ورزش بخصوص وزارت ورزش
      تنها راه نجات اینکه بایستی باشگاهها خصوصی اداره شود....

    • بدون نام

      برو بازیکن بخرررر..بیخیال
      وزارت از بیت المال میده

    • کاردوک

      نمیره وزیر
      خودش کیسه رو راه میندازه
      کافیه کیسه های بافرهنگ چارتا فحش دیگه تو ورزشگاه بدن

    • بدون نام

      همون طورکه وزارت ورزش واسه عشقش استقلال بازیکن چندمیلیاردی خریدبدهی هرچی باشه روپرداخت میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج