۷۶۱۹۷۱
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

ترامپ خطاب به ترکیه: از امتیاز خبری نیست!

رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید قرار نیست درخصوص آزادی کشیش آمریکایی دربند ترکیه، با این کشور از در مصالحه برآید.

خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید قصد ندارد از موضع خود مبنی بر تقابل با ترکیه که از آزادی یک تبعه آمریکایی امتناع می‌کند، کوتاه بیاید.

وی در این‌باره گفت: آنچه ترکیه انجام می‌دهد، غم‌انگیز است. به عقیده من آنها مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. هیچ امتیازی به آنها واگذار نمی‌کنیم.

ترامپ ادامه داد: فکر می‌کردم بعد از آنکه اسرائیل را برای آزادی یکی ار اتباع ترکیه‌ای دربند متقاعد کردیم، ترکیه نیز کشیش «اندرو برانسون» را آزاد می‌کند.

گفتنی است ترکیه برانسون را به اتهام جاسوسی و همدستی با تروریسم بازداشت و به دفعات تقاضای فرجام‌خواهی وی را رد کرده است. وی متهم به ارتباط با گروه فتح‌الله گولن رهبر اپوزیسیون ترکیه است که ادعا می‌شود طراح کودتای نافرجام ۲۰۱۶ است.

درحالیکه مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در اظهارات دیروز دوشنبه خود، تنش میان آنکارا-واشنگتن را مایه تضعیف ناتو عنوان و از آن به خودزنی تعبیر کرد؛ ترامپ مدعی شد از بابت مشکلات اقتصادی که این تنش بر قاره اروپا تحمیل می‌کند، هیچ نگرانی نداشته و معتقد است کار درستی انجام می‌دهد.

گفتنی است آمریکا علاوه بر تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، تعرفه گمرکی برخی اقلام وارداتی از ترکیه نظیر آلومینیوم را افزایش داده است.

ترکیه نیز درمقام مقابله‌به‌مثل، محدودیت‌های مشابهی علیه ۲ وزیر آمریکایی اعمال و کالاهای الکترونیکی وارداتی از این کشور را تحریم کرد.

این درحالی است که سازمان تجارت جهانی دیروز اعلام کرد ترکیه رسماً پرونده ای را برای شکایت از آمریکا در این نهاد گشوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلی

      دمش گرم . اگه ترکیه نمیخواد پیشرفت کنه ، آمریکا میخواد پیشرفت کنه و موفق هم میشه.

    • بدون نام

      ترکیه پرو شده کار ترامپ ه مرتیکه اوردغان فکر میکنه کی شده

    • ناشناس

      ترکیه فقط داره دست و پا میزنه کشور ضعیف و بدون پشتوانه ای مثل ترکیه که با کم شدن توریست کف گیرش به ته دیک میخوره توان مقابله با ایالات متحده و هم پیمانها یش رو نداره اردوغان بی سواد بعد از کمی جنگ زرگری به پابوسی به کاخ سفبد خواهد رفت .

    • بدون نام

      آمریکاپرستها میگن ایران با همه دنیا جنگ داره! الان که به نظر می رسه این آمریکا جون لعنتی شما با همه دنیا جنگ داره!! از دنیا چی میخواد این ترامپ فاسد؟ اطاعت محض؟ بردگی؟

    • فریبا

      یعنی عاشق این خل بازیای ترامپ هستم همه دتیارو با کاراش ب فنا داد

    • کاش امریکایی بودم

      احسنت به ترامپ باشرف باوجدان

    • بدون نام

      امریکا چند سال پیش به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد که چین با پایین اوردن ارزش پولی باعث میشه کالاهایی که صادر میکنه ارزونتر از کالاهای امریکایی و دیگر کالاها بشه و با این روش صادرات خودش رو زیاد میکنه و بنگاه های تولیدی کشورهای دیگه رو تعطیل میکنه
      دوستان عزیز فکر نکنید پایین اومدن ارزش پولی برای یک کشور فاجعه س
      این بستگی به اون کشور داره که ایا یک کشور مولد و تولید کننده است و صادرات داره یا اینکه یک کشور مصرف کننده س
      اگر ارزش پول یک کشور کم بشه قیمت کالاها ارزون میشه و با پول کمتری میشه ازش جنس خریداری کرد بنابرین فرار کالا به خارج از کشور اتفاق میفته
      نظیر اتفاقی که توی ونزوئلا افتاده
      ولی اگر کاهش ارزش پول در کشوری مثل چین و ترکیه بیفته چون این کشورها تولیدات وسیعی دارند به صادرات و ارزاوری بیشتری منتج میشه ، کشورهای توریستی هم هزینه ها کمتر میشه و توریست های بیشتری وارد میشن
      برای کشور ما فاجعه است چون ما صادراتمون نفته و فرش و پسته ، که اگه دقت کرده باشید امریکا در هر زمینه که ما تولید کننده ایم تحریممان کرده ،
      پس باید به تفاوت کشورها دقت کرد
      اثر کاهش ارزش پول برای ما فرار کالاهای مورد نیاز و کاهش واردات رو داره و برای ترکیه افزایش صادرات و رونق توریسم و تقویت دولت
      و البته در همه ی موارد به ضرر مردم اون کشور ها تموم میشه چه ایرانیها و چه ترکیه ایها

    • بدون نام

      بدون نام 10 11 ملتی که هموطن و همخون خودشو نادیده میگیره و اطاعت کورکورانه میکنه و جهل و تعصب بیجا داره محکوم ب بردگیه اگه ما قراره در اینده برده بشیم اینو بدون که شما همین الانش هم برده هستی داداش گلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج