۷۶۲۰۵۰
۹ نظر
۵۰۳۸
۹ نظر
۵۰۳۸
پ

باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست

کلیشه‌های منفی زیادی درباره ثروتمندان وجود دارد، مثل اینکه آن‌ها شایسته این ثروت نیستند، مالیات نمی‌دهند یا حریص هستند.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری : کلیشه‌های منفی زیادی درباره ثروتمندان وجود دارد، مثل اینکه آن‌ها شایسته این ثروت نیستند، مالیات نمی‌دهند یا حریص هستند. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که ثروتمندان آنقدر که ما فکر می‌کنیم بدجنس یا خاص نیستند: درصد قابل توجهی از آن‌ها به مدارس دولتی رفته اند یا از دانشگاه اخراج شده اند، آن‌ها هم مثل ما مالیات می‌دهند و بسیاری از آن‌ها پدر پولدار ندارند. در این مطلب باور‌های رایجی که درباره ثروتمندان وجود دارد را مشاهده می‌کنید.

فقط اگر از خانواده پولداری باشید، پولدار می‌شوید

درست است که بچه پولدار‌ها راحت از بقیه می‌توانند به دانشگاه می‌روند و بین پولدار شدن و داشتن خانواده ثروتمند ارتباط مستقیم وجود دارد. اما این ارتباط همیشه ساده نیست: بچه پولدار‌ها فرصت‌های بیشتری در زندگی دارند، اما احتمال بیشتری دارد که ثروتی که از خانواده به آن‌ها رسیده را از دست بدهند. طبق تحقیقات ۷۰% خانواده‌های ثروتمند، ثروتشان را توسط نسل بعد از دست می‌دهند.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
همه ثروتمندان پولشان را به ارث برده اند

طبق گزارش موسسه اقتصاد بین الملل پترسون، ۷۰% کل ثروتمندان سال ۲۰۱۴، میلیاردر‌های خودساخته بودند. در میان این افراد، نام بیل گیتس، وارن بافت و لری الیسون هم به چشم می‌خورد. اما این بیشتر در مورد میلیاردر‌های آمریکایی صدق می‌کند و بیش از نیمی از میلیاردر‌های اروپایی ثروتشان را به ارث برده اند.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
ثروتمندان مجبور نیستند سخت کار کنند

طبق تحقیقات ثروتمندان سخت‌تر از فقرا کار می‌کنند: ۸۶% ثروتمندان شغل تمام وقت دارند و بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، در حالی که ۵۷% فقرا شغل تمام وقت دارند و کمتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. همچنین ثروتمندان کمتر استعلاجی می‌گیرند و زمان کمتری را پای تلویزیون و اینترنت می‌گذرانند.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
ثروتمندان هرگز ورشکسته نمی‌شوند

هیچکس از ورشکسته شدن در امان نیست مثلا دونالد ترامپ ۴ بار ورشکست شده است. تفاوت اصلی بین فقرا و ثروتمندان در اقداماتی است که بعد از ورشکستگی انجام می‌دهند. آن‌ها معمولا برنامه دقیق و سختگیرانه مشاوران مالی خود را اجرا می‌کنند و این کار دوباره آن‌ها را سرپا می‌کند.

باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
ثروتمندان خودخواه هستند

تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب ثروتمندان از مالیات فرار می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که قوانین رانندگی را رعایت نکنند و به طور کلی خودمحور هستند. اما تحقیقات محققان هلندی نشان می‌دهد که اگر پاکت نامه‌ای پر از پول یا کارت هدیه را به اشتباه به خانواده‌های فقیر یا ثروتمند بفرستید، ثروتمندان با احتمال بیشتری نسبت به فقرا آن را پس می‌فرستند و از این نتیجه گرفتند که ثروتمندان خودخواه نیستند فقط پول بیشتری می‌خواهند.

باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
همه ثروتمندان از دانشگاه‌های عالی فارغ التحصیل شده‌اند

طبق تحقیقات اکثر نخبگان جهانی مدرک دانشگاهی دارند و درصد بالایی از آن‌ها در دانشگاه‌های خوب و عالی تحصیل کرده اند. اما ثروتمندانی هم هستند که اصلا به دانشگاه نرفته اند، بیل گیتس نمونه مشهور آن هاست. آموزش عالی مهم است، اما تنها عامل تعیین کننده ثروت نیست.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
ثروتمندان کمتر می‌بخشند

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خانواده‌های فقیر نسبت به خانواده‌های ثروتمند بخش بیشتری از درآمد خود را صرف کار‌های خیر می‌کنند. اما برخی تجقیقات هم نشان می‌دهد هرچه افراد بیشتر پول داشته باشند، بیشتر اهدا می‌کنند. به نظر می‌رسد در اینجا عوامل دیگری غیر از ثروت نقش دارد.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
با پول نمی‌توان خوشبختی را خرید

تحقیقات انجام شده روی ۴۰۰۰ میلیاردر نشان می‌دهد پول با خوشبختی ارتباط دارد. حتی در میان ثروتمندان، کسانی که ۱۰ میلیون دلار ثروت دارند بسیار شادتر از کسانی هستند که یک میلیون دلار ثروت دارند؛ و کسانی که ثروتشان را خودشان به دست آورده اند شادتر از کسانی هستند که آن را به ارث برده یا با یک فرد ثروتمند ازدواج کرده اند.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
ثروتمندان تجمل‌گراتر هستند

طبق تحقیقات ثروتمندان کمتر از آنچه فکر می‌کنید خرج تجملات می‌کنند. ۹۲% از ثروتمندان هرگز با یک قایق تفریحی سفر نکرده اند و ۸۷% از آن‌ها هرگز خودروی لوکسی نداشته اند. ۳۰% از آن‌ها از بن‌ها و کوپن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد ثروتمندبودن به معنای ولخرجی و تجمل گرایی نیست.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
غیرممکن است

رایج‌ترین باور غلط این است که اگر خانواده پولداری نداشته باشید، غیرممکن است پولدار شوید. اما نمونه‌های زیادی از میلیونر‌های خودساخته وجود دارد که از صفر به همه چیز رسیده اند. پس شانس خود را از دست ندهید.
باور‌های رایج درباره ثروتمندان که درست نیست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشایی

      دونالد ترامپ ۴ بار ورشکست شده است ولی هیچ وقت نا امید نشد و نرفت تو کار سکه و دلار و اختلاس و احتکار و رانت خواهی و جیب مردم را نزد و خدا هم به مالش برکت داد عمو حسن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        واسه چی منفی دادی؟ نکنه داداش فریدون روحانی هستی

    • اصفهانی

      ثروتمندان کمتر می‌بخشند : من میگم دولت روحانی چرا با دلار 12000 گداتر شده نگو ژنتیکییه

    • بدون نام

      این مقاله های خارجی به چه درد ما میخوره که ترجمه میکنین ! همه معادلات تو کشور ما فرق میکنه. بیشتر نکات این مقاله در مورد ایران مصداق نداره.

    • بدون نام

      ممنون نکات زیادی رو گفتی و البته بیشترشون حقیقت داشت

    • نرگس

      میرسیم به جمله ی کلیشه ای اما درست که میگه اینجا ایران است .واقع بین باشیم...

    • آرنیکا

      ایران فرق داره و این چیزایی که گفتین صدق نمیکنه اینجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا در مورد بعضی ها صدق میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج