جاباما
۷۶۲۱۳۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

هنیه: شاهد مرگ بالینی «معامله قرن» هستیم

رئیس دفتر سیاسی حماس در خطبه‌های نماز عید قربان اعلام کرد ملت فلسطین طرح موسوم به «معامله قرن» را ساقط کرده است.

خبرگزاری فارس: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (سه‌شنبه) در خطبه‌های نماز عید قربان به تشریح آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، هنیه گفت: عید امسال ما علیرغم تمام توطئه‌ها حامل بشارت‌هایی است و شاهد مرگ بالینی شدیدترین هجمه بر مسأله فلسطین یعنی «معامله قرن» هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد ملت فلسطین در برابر صحنه جدیدی پیرامون محاصره غزه قرار گرفته، محاصره‌ای که ۱۳ سال از آن می‌گذرد. این ملت مرحله گمراهی سیاسی را پشت سر گذاشت، معامله قرن را ساقط کرد و به مسیر مذاکرات خاتمه داد. از باقیمانده‌های توافق اسلو خارج شدیم ، توافقی که جز هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر چیزی از آن باقی نمانده است، از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم به این هماهنگی در کرانه باختری و قدس پایان دهد.

هنیه در خصوص مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی و اطلاعات مصر در قاهره نیز گفت: مذاکراتی با نظارت مصر و پیگیری سازمان ملل و کشورهای عربی در جریان است و هیأت‌ها درباره گفت‌وگوی داخلی فلسطینی با هدف توافق بر دیدگاهی جامع برای آشتی صحبت کردند اما مسیر دوم، گفت‌وگوهایی است که میان ما و برادران مصری درباهر چارچوب این مرحله وجود دارد.

وی تصریح کرد تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه باید رفع و توافق سال ۲۰۱۱ باید اجرایی شود تا به سمت دولت وحدت ملی و انتخابات در تمام فلسطین حرکت شود.

هنیه خطاب به اسرای فلسطینی نیز گفت تمام تلاش‌ها برای آزادی آنها از زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون خودت دست بردار شما دارید مذاکره میکنید خالد مشعل تو عربستان عشق حال میکنه کشور ما یه عمر پشتش بود و او خیانت کرد ، مردم و مملکت ما چوب ندانم کاری شما را میخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج