جاباما
۷۶۲۳۶۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

گزارش ویژه از بدهی‌های خطرآفرین استقلال

 مدیران استقلال برای جلوگیری از حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان ارشد AFC دیدار کردند.

وبسایت نود: مدیران استقلال برای جلوگیری از حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان ارشد AFC دیدار کردند.

استقلال سال گذشته هم در خطر جدی حذف از لیگ قهرمانان آسیا بود اما همانطور که بعدها مازیار ناظمی اعلام کرد سلطانی‌فر، وزیر ورزش با سفر به مالزی و دیدار با روسای AFC مانع از حذف استقلال شد.

بدهی ۸ میلیاردی به بازیکنانی که احکام مطالبات خود را به AFC گزارش کرده‌اند باعث شد تا مدیران استقلال با نمایندگان ارشد AFC برای جلوگیری از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا دیدار کنند. استقلال طلبکارانی دارد که اغلب‌شان احکام مطالبات خود را به کنفدراسیون گزارش کرده اند.

کاوه رضایی و آندرانیک تیموریان که جمعا یک میلیارد طلب دارند اولین نفراتی بودند که مطالبات خود را گزارش کردند اما چون احکام قطعی نداشتند تسویه با آنها ملاک AFC برای صدور مجوز حرفه ای نبود و کنفدراسیون فقط خواهان حل و فصل مطالبات این دو نفر شد.

گزارش ویژه از بدهی‌های خطرآفرین استقلال

آرش برهانی، وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد، جواد نکونام، عباس محمدرضایی و صمد مرفاوی از جمله طلبکارانی بودند که احکام خود از کمیته استیناف که حکم قطعی محسوب می شود را در پی توصیه وکلا به AFC مخابره کردند. از این جمع مطالبات مرفاوی و ظاهرا غلام‌نژاد تسویه شده است. برخی طلبکاران دیگر هم احکام خود که از دستگاه‌های قضایی و دادگاه‌ها دریافت کرده بودند را به کنفدراسیون مخابره کرده اند.

استفلال حدود ۴۰ پرونده دارد که برخی از آنها اصطلاحا بدهی مرده است و طلبکاران آن پیگیر نیستند. نفراتی چون آرش برهانی، وحید طالب لو، امیرحسین صادقی و جباری مطالباتی حدود یک میلیارد تومان و یا بیشتر از آن دارند. پروپیچ و مگویان هم طلبکاران جدی خارجی استقلال هستند که با توجه به افزایش نرخ ارز مطالبات سنگینی دارند. حالا اگر طلب ۱۳۰ هزار دلاری جپاروف هم تسویه نشود او نیز به این جمع ملحق خواهد شد.

علیرضا منصوریان، بهتاش فریبا، محمد خرمگاه، علی چینی و برخی از نفرات فصل قبل که از تیم جدا شده یا مازاد اعلام شده اند و همچنین امیر قلعه نوعی و دستیارانش و مظلومی هم از جمله طلبکاران استقلال هستند که هنوز حکم قطعی نگرفته و گزارشی هم به AFC ارسال نکرده اند و تسویه با آنها فعلا ملاک اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.

باشگاه استقلال در گذشته گزارشی از صورت های مالی خود به AFC ارائه کرده بود که تا حدودی غیر واقع بود و برخی دارایی ها و بدهی های ارائه شده با آن چه ماموران AFC بررسی کرده و در جریان آن بودند مغایرت اساسی داشت و همین به یکی از معضلات اصلی استقلال تبدیل شده بود.

اما پس از رایزنی‌های وزیر ورزش این مسئله ختم به خیر شد و کنفدراسیون رسما هشدار داد که از این پس به شکلی کاملا جدی تر راستی آزمایی را در دستور کار قرار می دهد و در قبال گزارش های غیر واقع باشگاه‌های ایرانی که سابقه بسیار داشته‌اند مماشات نخواهد کرد.

بخش اعظم بدهی سرخابی‌ها نیز مالیات انباشته سال‌های گذشته است که با بدهی های کلان و جرایم بسیار همراه بوده است. در این میان از طلبکاران پرسپولیس فقط دو، سه نفر به AFC گزارش داده بودند و باشگاه نیز سعی کرد مطالبات تعداد زیادی از طلبکاران را پرداخت کند اما در استقلال اغلب درآمدها صرف پرداخت حقوق و قرارداد تیم کنونی شد و گزارش طلبکاران به AFC هم دردسرها را بیشتر کرد.

حالا فتحی و خطیر راهی مالزی شده‌اند و خبر و عکس دیدارشان با رییس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای AFC از سوی باشگاه رسانه ای شده است. فتحی می‌کوشد مدیران کنفدراسیون را متقاعد کند که در زمان‌بندی و طبق برنامه در سه ماه آینده و اگر زمان بیشتری داده شود تا آخر فصل بدهی‌ها را تسویه کند و نیاز به همکاری و همراهی کنفدراسیون دارد.

AFC هم از آنجا که استقلال با پرداخت بخشی از بدهی‌ها حسن نیت خود را نشان داده احتمالا همچون سال گذشته با آبی ها همکاری کرده و این تیم که پرطرفدار بودن آن برای جذابیت بیشتر لیگ قهرمانان از اهمیت بالایی نزد سران AFC برخوردار است را حذف نمی‌کند.

متعاقبا گزارشی از بدهی ها و آخرین وضعیت تیم پرسپولیس هم منتشر خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا چه وقت انتشار این اخبار هست؟!!!!!
      فک کنم ادمین برترینها از آل سعود و یا امارات یاشه!!!

    • بدون نام

      میبینم خیلی دقت میکنید از طلبکارهای استقلال از طلبکارهای چرکپولیس هم اینطور مینویسی آشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج