۷۶۲۳۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نشانه‌های بهبود؛ سر و سامان دفاع لیورپول

لیورپول در مقابل پالاس کلین‌شیت کرد و به سه امتیاز بازی رسید. هر قدر لیورپول فصل گذشته در فاز تهاجمی قوی و زهردار بود، در خط دفاع آسیب‌پذیر و شکننده نشان می‌داد.

وبسایت نود: لیورپول در مقابل پالاس کلین‌شیت کرد و به سه امتیاز بازی رسید. هر قدر لیورپول فصل گذشته در فاز تهاجمی قوی و زهردار بود، در خط دفاع آسیب‌پذیر و شکننده نشان می‌داد. پاشنه آشیلی که در نهایت به این تیم ضربه زد و یقه تیم کلوپ را در فینال لیگ قهرمانان و شاید مسابقات داخلی گرفت. اما حالا لیورپول نشانه‌های مثبتی از پیشرفت را بروز داده است.

دوشنبه شب لیورپول موفق شد کریستال پالاس را ۰-۲ شکست دهد. این مسابقه بهترین نمایش لیورپول نبود ولی تیم کلوپ برد و کلین‌شیت کرد، اما در همین پیروزی دو گله نکات مهمی دیده می‌شد. قرمزها دو گل زدند که تاییدی بود بر قدرت تهاجمی این تیم. بنا بر این از این منظر زدن دو گل توسط لیورپولِ کلوپ خیلی تعجب برانگیز نبود.

حتی تیم میزبان موفق شد صلاح را در گل‌زنی ناکام بگذارد. اگرچه که او یک پنالتی گرفت و یک پاس گل ارسال کرد. اما نکات مهم مسابقه هیچ یک از این‌ها نبود. تفاوت لیورپول در فاز دفاعی مهم‌ترین نکته بازی دوشنبه شب بود. به نظر می‌آید لیورپول در این فصل به قدرتی در بخش دفاعی رسیده که می‌تواند به کلین‌شیت‌های پیاپی برسد.

لیورپول تحت نظر کلوپ، تیم‌های زیادی را با حملات قوی خود آزار داده است، اما کم پیش آمده که آنها یک بازی نزدیک و فشرده را به سود خود به پایان برسانند. حدود یک سال از آخرین باری می‌گذرد که لیورپول توانست یک مسابقه را با نتیجه ۱-۰ پیروز شود. دلیلش هم قطعا ضعف در فاز دفاعی بود. از ضعف مدافعین میانی گرفته تا ضعف در درون دروازه که نمودش در طول فصول قبل واضح بود.

مسابقه دوشنبه شب نشان داد چرا لیورپول برای خرید یک مدافع ۷۵ میلیون پوند سرمایه‌گذاری کرده است. دو یا سه دقیقه مانده به پایان بازی، لیورپول در منطقه‌ای خطرناک به حریف یک ضربه آزاد داد که می‌توانست منجر به گل شود، اما فن‌دایک ضربه سر اول را زد و توپ را راهی کرنر کرد و خطر رفع شد. چند دقیقه بعد موقعیت دیگری رقم خورد و این بار هم توپ دفع شد و ضدحمله‌ای شکل گرفت و گل کشنده لیورپول به ثمر رسید.

نشانه‌های بهبود؛ سر و سامان دفاع لیورپول

فن‌دایک با حس مسئولیت‌پذیری، به خوبی در خط دفاع لیورپول خودنمایی کرد و ارزش خود را نشان داد. در عین حال که خود را مدافعی پا به توپ جلوه داد، توانایی‌هایش را در بخش دفاعی به خوبی به اثبات رساند.

دوشنبه شب از آن شب‌هایی بود که قدرت فن‌دایک در سرزنی نکته‌ای کلیدی بود. او هشت بار توپ را دفع کرد که بیش از آمار تمام بازیکنان لیورپول روی هم دیگر بود. همچنین فن‌دایک در ۱۶ نبرد هوایی موفق بود.

دوشنبه شب جدالی بود بین فن دایک و بنتکه، بنتکه‌ای که یکی از سرزن‌ترین و فیزیکی‌ترین مهاجمان لیگ برتر است، مشخص بود که پالاس در خط حمله تکیه‌اش به قدرت سرزنی و بازی فیزیکی بنتکه است؛ اما فن دایک برنده این جدال بود. عمل‌کرد فن دایک به قدری خوب بود که تحسین کلوپ را هم در مصاحبه بعد از بازی در پی داشت. سرمربی آلمانی گفت:

«در بازی هایی این چنینی که تیم حریف زیاد به توپ های بلند روی می آورد، کمتر مدافعینی می شناسم که مثل فن دایک بتوانند با مهاجمی همچون بنتکه مقابله کنند، اما فن دایک امشب به خوبی این کار را انجام داد و حضور چنین مدافعی در این موقعیت ها به ما اعتماد به نفس می دهد.»

وقتی به آمار رجوع کنیم، موضوع خیلی جالب‌تر می‌شود. از زمانی که فن دایک به لیورپول ملحق شده، او در ۱۶ بازی لیگ برتری برای قرمزهای لیورپول به میدان رفته و این تیم فقط ۱۰ گل خورده است.

اگر این آمار را به تعداد بازی‌های یک فصل تعمیم دهیم، به رقم ۲۴ گل خورده می‌رسیم که بیش از یک دهه است هیچ تیمی نتوانسته در لیگ برتر این تعداد گل خورده را به ثبت برساند. با این توضیحات به خوبی می‌توان درک کرد چرا لیورپول برای فقط یک مدافع، ۷۵ میلیون صرف کرد. پیشرفت به وضوح قابل مشاهده است.

اما اگر فقط یک تکه در پازل لیورپول گمشده بود، آن هم درون دروازه بود که کلوپ در تابستان هم برای رفع این مشکل آلیسون را خریداری کرد. دروازه‌بان برزیلی علاوه بر قدرت در بازی با پا، توانایی خوبی در پخش توپ و ساخت موقعیت در ضدحملات دارد. ضمن این که آرامشی در بازی او دیده می‌شود که در جریان بازی با پالاس هم قابل مشاهده بود. آلیسون دو بار هم دروازه تیمش را نجات داد که در نهایت سیوهای او هم در نتیجه تاثیر گذاشت.

حالا دو هفته از لیگ گذشته و لیورپول ۶ گل زده و گلی نخورده است. قدرت تهاجمی حفظ شده و تیم در بخش دفاعی به بالانس لازم رسیده است. اگرچه هنوز برای قضاوت زود است ولی اگر لیورپول همین فرم را حفظ کند، قطعا می‌تواند در صدر منچسترسیتی مدعی را به چالش بکشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج