جاباما
۷۶۲۳۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بررسی طرح جذب «سرباز ماهر» در وزارت علوم

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای جذب ۷۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان نخبه و ارائه امتیازات پژوهشی برای این افراد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای جذب ۷۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان نخبه و ارائه امتیازات پژوهشی برای این افراد خبر داد.

دکتر محمد سعید سیف ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح برای دانشجویان فارغ التحصیل نخبه امتیازات خدمتی مناسب و مطلوبی در نظر گرفته است و امسال نیز بر اساس توافق‌های ایجاد شده، ۳۰۰ نفر از این افراد به صورت سرباز آزمایشگاه، ۳۰۰ نفر به صورت سرباز محقق (دستیار پژوهشی) و یکصد نفر دیگر به صورت سرباز مربی در وزارت علوم جذب می شوند.

وی در ادامه افزود: تعداد ۷۰۰ نفر مشمول طرح فوق در اختیار وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اقدامات پژوهشی قرار می گیرند و هم اکنون در حال برنامه ریزی و تصویب آیین نامه چگونگی و شرایط جذب این افراد هستیم.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: جذب طرح سرباز ماهر نخستین بار است که در وزارت علوم اجرایی خواهد شد و یقینا امتیازاتی برای این افراد همچون سابقه پژوهشی ارزشمند در نظر خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: با اجرای طرح فوق، سرباز ماهرها در مراکزی کار خواهند کرد که فعالیتهای پژوهشی چشمگیری برای کشور انجام می‌دهند و امیدوارم در سال های آتی شاهد افزایش تعداد این افراد در قالب طرح سرباز مهارت محور باشیم.

دکتر سیف خاطرنشان کرد: در زمینه نحوه جذب و اجرای طرح فوق قیدی وجود ندارد و نیاز نیست که افراد متقاضی ضرورتا فارغ التحصیل دانشگاه های برتر کشور باشند بلکه سابقه اقدامات پژوهشی آنان مولفه نخست در انتخاب خواهد بود.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: آیین نامه طرح مذکور به طور حتم تا پایان شهریورماه سال جاری نهایی خواهد شد تا شهروندان در روزهای ابتدایی مهرماه اطلاعات کافی از این طرح داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش صنعت به‌ عنوان سرباز اظهار کرد: این طرح در دستور کار قرار گرفته و مورد استقبال وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز واقع شده است؛ علاوه‌ بر آن بحث کارآموزی دانشجویان در صنعت نیز در حال حاضر دنبال می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج