جاباما
۷۶۲۴۰۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

نماز عید سعید قربان اقامه شد

نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولین برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: نماز عید سعید قربان صبح امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد ماه) به امامت آیت الله سید احمد خاتمی- خطیب موقت نماز جمعه تهران و باحضور پرشور مردم و مقامات لشکری وکشوری از جمله علی اکبر صالحی-رئیس سازمان انرژی اتمی- حسینی وزیر سابق ارشاد، اژه‌ای- سخنگوی قوه قضاییه- دعایی-مدیر مسول روزنامه ا طلاعات- تنی چند از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و ... در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

درب‌های مصلی بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

این نماز در سراسر ایران در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

نحوه قرائت نماز سعید عید قربان

نماز عید قربان‏ مانند نماز عید فطر دو رکعت است که نمازگزار در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیری بگوید و به رکوع برود و دو سجده به‌جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار مرتبه تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

**چه در روز عید فطر و چه قربان، پیش از نماز و پس از آن(در نمازقربان، تا ده نماز پس از نماز عید) تکبیرهایی گفته شود، که همه، بزرگ‏ شمردن خدا و توحید و ستایش او و شکر بر نعمت هدایت است.

در قنوت نماز باید دعای "اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسالک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سالک به عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون" خوانده شود.

نماز عید قربان سوره مخصوصی ندارد ولی بهتر است که در رکعت اول آن سوره "شمس" و در رکعت دوم سوره "غاشیه" را بخوانند، یا در رکعت اول سوره "سبح اسم" و در رکعت دوم سوره "شمس" را بخوانند.

عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم در دین اسلام است که طبق احادیث نبوی فلسفه اصلی آن قربانی کردن نفس انسان در برابر گناهان است و عید قربان پس از روز عرفه فرصتی جدید برای ارتباط با خداوند را برای انسانها فراهم می‌کند که باید آن را قدر دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شنیدم واسه بارش برف دعاکردند تادولت روسفید بشه

    • بدون نام

      جدیدا این مراسمات پرشور و تماشایی شما هیچ عکسی نداره ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج