جاباما
۷۶۲۴۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برخواه: مرادی بازهم به رکورد جهان حمله می‌کند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اگر اتفاق خاصی در بازی‌های آسیایی رخ ندهد می‌توانیم حداقل دو مدال طلا کسب کنیم.

خبرگزاری فارس: محمد حسین برخواه و یک قول به مردم ایران؛ اینکه وزنه‌برداران در این دوره از رقابت‌ها حتماً دو مدال طلا خواهند گرفت. یکی در سنگین وزن و یکی هم در دسته ۹۴ کیلوگرم. در یکی از روزهای تمرینی آنها در جاکارتا برای دقایقی با سرمربی تیم ملی بزرگسالان حرف زدیم.

او می‌گوید آنها کار خودشان را می‌کنند و تمام تلاش‌شان این است تا مثل همیشه برای ایران و ایرانی افتخار بیاورند. برخواه درباره تمرین تیم ملی در چند روز اخیر حرف زد و گفت: چند روزی می‌شود که جلسات تمرینی را آغاز کرده‌ایم .در روزهای نخست سبک تمرین کردیم تا آرام آرام بدن‌ها آماده شود، اما از روزهای بعد تمرینات جدی و اساسی‌مان شروع شد. خدا را شکر می‌کنم که وضعیت خوب است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.»

از برخواه در خصوص مجید عسگری که به عنوان نخستین وزنه‌بردار ایران امروز روی تخته خواهد رفت سوال کردیم که او گفت: «الحمدالله وضعیت روحی مجید خوب است و در این چند روز اخیر تا قبل از رسیدن به جاکارتا تمریناتش را با انگیزه پیگیری کرد.

بعد از اینکه تصمیم قطعی‌اش را برای حضور در صحنه مسابقات گرفت دارد خیلی جدی تمریناتش را دنبال می‌کند. امیدوارم روز مسابقه روز مجید باشد و وزنه‌های خوبی بزند. انشاءالله که عسگری بتواند مزد زحماتش را بگیرد. او تلاش زیادی کرده است.»

سرمربی تیم ملی درباره دسته ۸۵ کیلوگرم و جایی که باید علی مکوندی به مصاف رقیبانش برود هم حرف زد و ادامه داد: «علی مکوندی رقابت سختی را با حریفان خودش خواهد داشت. اگر بتواند مثل مسابقاتی که تا به حال حاضر شده است باشد می‌توان امیدوار بود. او در باشگاه‌های آسیا و یونیورسیاد مقام‌های زیادی آورده است. امیدوارم بتواند وزنه‌های خوبی را به ثبت برساند و روی سکو قرار بگیرد.»

برخواه امید زیادی به کسب مدال طلا در وزن ۹۴ کیلوگرم دارد؛ جایی که سهراب مرادی و کیانوش رستمی حضور دارند: «خودمان که خیلی امیدوارم هستیم سهراب و کیانوش طلا و نقره بگیرند. هر دو نفر آماده هستند و در بهترین شرایط قرار دارند. انشاءالله که هر دو نفر رکوردهای خوبی را ثبت کنند. فکر می‌کنم رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم یکی از رقابت‌های به یاد ماندنی در این دوره از بازی‌ها باشد.»

به او گفتیم که سهراب قرار است دوباره به رکورد جهان حمله کند که برخواه گفت: «انشاءالله حتماً این اتفاق خواهد افتاد و او برای شکستن رکورد جهان اقدام می‌کند.»

او در ادامه حرف‌هایش به دسته ۱۰۵ کیلوگرم اشاره کرد. جایی که می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم: «قطعاً در این وزن شانس خوبی داریم. هم محمدرضا براری و هم علی هاشمی وضعیت خوبی دارند. خیلی امیدوار هستیم که هر دو نفر روی سکو قرار بگیرند.»

دسته سنگین وزن، جایی که بهداد سلیمی و سعید علی حسینی حضور دارند. برخواه در این وزن هم معتقد است که یک مدال خوشرنگ طلا به ایران می‌رسد: «در سنگین وزن ما شانس بالایی داریم. بهداد که از قهرمانان خوب المپیک و جهان است. در دو - سه ماه اخیر تمرینات خوبی را انجام داده است و سعید علی حسینی هم رکوردهای خوبی را در تمرینات به ثبت رسانده است و وضعیت‌اش از نظر من ایده‌آل است.

امیدوارم مدال نقره و طلای این وزن به ایران برسد. اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌توانیم حداقل دو مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها در دو وزن داشته باشیم.»

او درباره تغییر وزن‌ها پس از بازی‌های آسیایی حرف می‌زند و می‌گوید: «ما آماده این تغییر وزن‌ها بودیم. امیدواریم در مسابقات جهانی که با اوزان جدید برگزار می‌شود اتفاق‌های خوبی برای ایران رقم بخورد. نفراتی که در تهران هستند دارند به خوبی و با معیارهای جدید تمرین می‌کنند. انشاءالله که بتوانیم بهترین نتایج را به دست بیاوریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج