۷۶۲۴۵۲
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جوادی آملی: سکه و ارز در کشور کافی است

یک مرجع تقلید جهان تشیع گفت: سکه، ارز و نقدینگی در کشور کافی است، نباید بازار ملتهب باشد، این برای عده ای بی آبرویی است.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی صبح چهارشنبه در خطبه اول نماز عید سعید قربان در محله «احمد آباد» دماوند طی سخنانی گفت: عید قربان همانند عید سعید فطر از برجسته ترین اعیاد رسمی اسلام است، عید تشریفاتی نیست، عید فطر بدرقه ماه مبارک رمضان و عید قربان بدرقه احرام، حج تمتع است.

یعنی وقتی بنده ارادت خود را نشان داد و به پیشگاه مولایش نزدیک شد، جشن می گیرد، اعیاد دیگر نیز که مربوط به ولایت است، مربوط به همین مساله است.

وی افزود: اگر جمعه را عید گفتند، مربوط به نماز جمعه و اگر عید غدیر را عید نامیدند، به دلیل ولایت است، عید قربان برای تمام جوامع اسلامی است.

این مرجع تقلید با بیان این که باید خدا را شاکر باشیم در نظامی زندگی می کنیم، که توسط شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت اداره می شود، گفت: هدف اصلی خلقت این است، که همه در مسیر هدایت و صراط مستقیم حرکت کنند، هیچ مخلوقی به بیراهه نمی رود، تسبیح محض، تحمید محض نیست، تسبیح آمیخته به تحمید است، همه موجودات ناقص و نحیف هستند، عیب آن است که در درون موجود یک پوسیدگی است، اما نقص آن است، که پوسیده نیست اما کم است، اگر یک فرش ۱۲ متری پوسیده به شما بدهند، معیوب است، اما یک فرش سالم ۱۲ متری برای اتاق ۲۰ متری ناقص است، نقص و عیب با یکدیگر متفاوت هستند.

وی اضافه کرد: در جهان هر موجودی می داند، ناقص و معیوب است و به همین دلیل به خداوند مراجعه می کنند، تا عیب آن ها برطرف شود و پس از رفع نقص و عیب شکرگزار اویند و او را تسبیح و تحمید می کنند، این تسبیح با تحمید هماهنگ است، هدف اصلی خلقت تکوین است، همه در راهند، البته عده ای در نظام تشریع معصیت می کنند، اما همین ها در نظام تکوین مطیع هستند، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به این دنیا آمده و از دنیا می رویم، اما این که چطور و به کجا برویم به اختیار خود ما است، این طور نیست که بتوانیم بمانیم.

روز عید را روز ذخیره کردن

آیت الله جوادی آملی روز عید را روز ذخیره کردن دانست و گفت: در نظام تکوین هیچ نقص و عیب و بی هدفی نیست، خدا به مقصد رسیده است، البته این مقصد فعل است، مقصد فاعل نیست، خداوند منزه تر از آن است، که نیازی داشته باشد.

وی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان با بیان این که برخی از حیوانات موشی و اهل ذخیره و احتکار هستند، گفت: برخی حیوانات نیز آزاد هستند، مهاجرینی که در مکه بودند، زمانی که هجرت پیامبر(ص) را دیدند، قصد هجرت داشتند، اما کسی زمین آن ها را نمی خرید و کالاهایشان هم اجازه خروج نداشت، این ها با دست خالی مهاجرت کردند، پرندگان مهاجر فواصل زیادی را پرواز می کنند و به مقصد می رسند.

روزی آن ها را خدا در راه می دهد، میلیون ها پرنده پرواز می کنند، پرنده آزاد باشید، موش صفت و اهل احتکار نباشید، در پی ذخیره کردن کالا نباشید، خداوند روزی همه را می دهد، موش هم به اندازه روزی خود می خورد، نه به اندازه ذخیره خود.

این مرجع تقلید گفت: عید قربان نیز از این محل آمده است، کسی ندارد، بحث او جدا است، اما کسی که دارد، بهترین داشته خود را قربانی کند، ببخشید تا خدا به شما ببخشد.

وی گفت: بفهمید، جایی که خون شهید ریخته شد، آن کشور طیب و طاهر است، ایران طیب و طاهر، یعنی ایرانی که دزد و محتکر ندارد، گاهی فردی خود را بی آبرو می کند و خود، در زندان بی آبرو می شود، فرزند او در دانشگاه و محل کار بی آبرو خواهد شد و نوه او در مهد کودک آبرویی ندارد، اختلاس نجومی را باران پاک نمی کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: کشوری که پاک شد، باید میوه پاک بدهد، همه چیز در مملکت هست، ارز کافی، سکه کافی، نقدینگی کافی، اما بازار ملتهب است، این برای عده ای بی آبرویی است، نباید موش باشیم، مانند کبوتر و کبک آزاد باشیم، آزاد زندگی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که اقازاده ها و بعضی مسئولین ارشد نظام موش شدن و هیچ کس هم براشون تله نمیزاره ازادن دارن ذخیره میکنن

    • مثقالی

      سکه و ارز در کشور کافی است ولی طمع آقازاده ها و پدرانشان است که تمامی ندارد.

    • بدون نام

      الحمد و لله

    • بدون نام

      چه فایده قیمت که سر سام آوره

    • بدون نام

      اون زمان بود که اگر کسی دزدی میکرد یا رشوه
      می گرفت یا بی آبرویی پیش می اومد
      طرف با خانواده از اون شهر میرفتن
      حالا هر دزدی و رشوه بگیری خودش و خانواده اش
      سرشون را از همه بالاتر میگیرن و زرنگتر حساب میکنن یه نگاهی به انگل سبحانی بکنید

    • بدون نام

      بله برا آقازاده ها کافی است مردم مهم نیستند اصلا این کشور مال شما است مال مردم ایران نیست

    • بدون نام

      البته درجیب ادمهای خاصی که بهشون میگن اقازاده

    • بدون نام

      خدایااااااا

    • بدون نام

      آقای جوادی نظرتون در مورد احتکار خودرو چیه؟هرساعت قیمت میره بالا...چرا خودرو به بازار عرضه نمیشه؟

    • حسن

      متاسفم،که همه باهم شدند که بگویند وضع مردم خوب است،خوبم خوبم وای،وای،وای،......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم خوپم اصلا کی گفته مشکل وجود داره

    • بدون نام

      آقای جوادی آملی دیدگاه لطیفی به مسائل روز دارند

    • بدون نام

      پول وسکه وارز خیلی زیاده ولی چیش بما میرسه فقط خواندن در روزنامه‌ها.هرچی زیاد بشه ما فقیرتر میشیم چون آقازاده ها مثل موش درحال جویدن انهاهستند

    • بدون نام

      آقازاده هادرهرشرایطی کارخودشان رامیکنندحتی حالاکه باصطلاح دولت جلووروداتومبیلهای گرانقیمت خارجی راگرفته است.من خودم مرتب درجاده بندرعباس مسافرت میکنم ومی بینم که تریلی های کفی مملوازاتومبیلهای امریکایی (دوج.شورلت وجیپ وکرایسلر)فقط شبهاحرکت میکنندودرحال انتقال این ماشینهاهستند کروزهادرجایی توقف میکنند.اینهامتعلق به چه کسی هست فقرایانورچشمیها؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدا پشت پناهت آقای آملی اکر تمام دنیا را فساد وعده بگیرد همیشه عدهای راه درست را خواهند رفت یعنی هیچ وقت انسانیت از بین نخواهد رفت اگر چه ممکن است تعدادشان کم باشد ولی همه عده خواهند ماند تا روزی جوانه بزنم همه گیر شون

    • بدون نام

      تو شکمت سیره پس برو بمیر(مرگ)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج