جاباما
۷۶۲۴۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«راز گنجور» شبیه یک بازی است

یکی از کارگردان‌های نمایش «راز گنجور» با اشاره به اینکه این نمایش مانند یک بازی طراحی شده، از مشارکت تماشاگران در پیش برد قصه سخن گفت.

خبرگزاری مهر: یکی از کارگردان‌های نمایش «راز گنجور» با اشاره به اینکه این نمایش مانند یک بازی طراحی شده، از مشارکت تماشاگران در پیش برد قصه سخن گفت.

هانی حسینی که به صورت مشترک با مرضیه نادری نمایش «راز گنجور» را در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک روی صحنه می‌برد درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: این نمایش نوشته ثمین زاهدانی است که روز پنجشنبه اول شهریور ماه در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایش یک بازی/تئاتر تعاملی و اینتراکتیو است که نمایشنامه آن مثل سناریو یک گیم نوشته شده و تماشاگران در پیش برد داستان نقش مستقیم دارند. علاوه‌بر این در حین اجرا ۴ تماشاگر کودک به عنوان بازیگر/ تماشاگر وارد کار می‌شوند و همراه با بازیگران کار را جلو می‌برند.

«راز گنجور» شبیه یک بازی است

حسینی درباره داستان نمایش توضیح داد: در سرزمینی دور، پَلَشت، دیوِ پلیدی‌ها، راز شادی را می‌رباید و مردمان آن سرزمین کم‌کم شادی را از یاد می‌برند. تنها یک زن و شوهر به دلیل داشتن فرزندی که گنجور نام دارد هنوز شاد هستند. آنها تصمیم می‌گیرند به قلعه سیاه بروند و شادی را از پلشت بازپس گیرند اما در این راه جانشان را از دست می‌دهند. گنجور توسط سیمرغ بزرگ می‌شود و بعد از اطلاع از راز مورد نظر تصمیم می‌گیرد تا شادی را برای مردمان سرزمینش پس بگیرد اما او به تنهایی توان مقابله با پلشت را ندارد و تماشاگرانی بین ۵ تا ۱۲ سال برای همراهی با وی انتخاب می‌شوند تا از خوان‌های بگذرند.

این کارگردان یادآور شد: این نمایش تلفیقی از عروسک و تن‌پوش است و کف و بک گراند صحنه به صورت دیجیتال و با ویدئو مپ طراحی شده است که برای مخاطبان فضای انیمیشن را تداعی می‌کند. مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراهی زیادی با ما کردند و گروه از حدود ۱۰ روز قبل در سالن گلستان مستقر شده و مشغول تمرین است.

وی در پایان درباره دریافت کمک هزینه‌ها عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه ایده اجرای این نمایش قبلا به شکل پروپوزال در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی ارایه شده بود این استنباط برای دست اندرکاران جشنواره به وجود آمد که این کار اثری تولیدی است.

در حالی که تنها ایده اصلی اجرای نمایش در آن پروژه شکل گرفته بود و به همین دلیل تا امروز تنها ۳ و نیم میلیون تومان به ما کمک هزینه داده اند در حالی که این مبلغ بسیار اندک است و من غیر از همه هزینه‌ها باید برای ساخت هر فریم به انیماتور هزینه پرداخت کنم. البته عنوان کرده‌اند که در تلاش هستند مبلغ بیشتری به گروه اختصاص دهند که امیدوارم عملی شود. ما می‌دانیم که جشنواره با مشکل کمبود بودجه روبرو است و قرار هم نیست که هزینه تولید یک نمایش را به گروه پرداخت کنند اما این مبلغ هم بسیار اندک است که امیدوارم در آن تجدید نظر شود.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: ثمین زاهدانی، کارگردان: هانی حسینی، مرضیه نادری، بازیگر: سها آردم، طراحی و ساخت عروسک: مرضیه نادری، صدف بیگدلی، طراحی فضا و انیمیشن: مسعود جعفری، طراحی فضای تعاملی: آرمان مقدم، طراح لباس: مرضیه نادری، طراح نور:‌هانی حسینی، بازی‌دهنده:‌هانی حسینی، رامین کهن (میهمان از کمپانی تئاتر سایه)، متین گودرزی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: کیمیا زراعتی، آهنگساز: سهیل سهیلی، عکاس: الناز نصیری، طراح پوستر و بروشور: مرضیه سرمشقی، رفعت‌هاشمی، طراحی و اجرای گریم: راضیه نادری.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج