جاباما
۷۶۲۴۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سوءاستفاده اسرائیل از بحران آمریکا و ترکیه

منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به دنبال بهره‌برداری از بحران وخیم میان آمریکا و ترکیه است.

ایسنا نوشت: منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به دنبال بهره‌برداری از بحران وخیم میان آمریکا و ترکیه است.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، این منابع اعلام کردند: اسرائیل در دوره اخیر با بهره‌برداری از بحران و تنش میان ترکیه و آمریکا، بر واشنگتن فشار آورده تا وظایف نگهداری و تعمیر موتور هواپیماهای "اف۳۵" را از ترکیه بگیرد و به اسرائیل بدهد.

شرکت لاکهید مارتین که تولیدکننده جنگنده‌های اف۳۵ است تولید و نگهداری بخش‌های مختلفی از این جنگنده‌ها را به عهده کشورهای مختلف گذاشته است.

کارخانه مسؤول تعمیر موتور این جنگنده در ترکیه است. به گفته منابع سیاسی در تل‌آویو بحران کنونی میان واشنگتن و آنکارا زمینه را برای گرفتن وظایف نگهداری و تعمیر موتورها و دیگر منافع تجاری امنیتی از ترکیه و واگذاری آن به اسرائیل فراهم می‌کند.

به گفته این منابع، اولین کسی که این طرح را مطرح کرد یائیر لاپید، رهبر حزب مخالف "آینده‌ای هست" بود و طرف‌های سیاسی و نظامی نیز درحال تلاش برای قانع کردن شرکت تولیدکننده برای انتقال وظایف به اسرائیل هستند.

لاپید درباره طرحش گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که اسرائیل براساس سیاست واقعی خود عمل کند و تردیدش را درباره اتخاذ اقدامات علیه سیاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه کنار بگذارد. کسانی که آرزوی این را دارند که ترکیه سیاستش را در قبال اسرائیل تغییر دهد بهتر است از خواب بلند شوند چراکه این مساله هیچ‌گاه رخ نمی‌دهد.

لاپید تأکید کرد که اسرائیل بهتر است روابط تجاری و امنیتی‌اش را با ترکیه قطع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج