۷۶۲۷۷
۱۰۳ نظر
۱۵۱۵۵
۱۰۳ نظر
۱۵۱۵۵
پ

مداحان معروف چه کاره اند؟

معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند.اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای مداحی را رد نمی کننددر عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند.

مداحان معروف چه کاره اند؟





هفته نامه حاشیه: معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که برای کسب درآمد نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند. قضاوتی که نه می توان آن را تایید کرد و نه تکذیب. اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای روضه خوانی و مداحی را رد نمی کنند در عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند و برایشان اصل نوکری مهم است به هر حال. مداح ها، جدای از وقتی که برای مجالس شان می گذارند، خارج از فضای حسینیه و هیئت، هر کدام برای خودشان کسب و کار دارند، کسب و کارهایی که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.

1- منصور ارضی

مشغول چه کاری است: در بازار پارچه فروش ها حجره دارد

منصور ارضی که سال ها است بسیاری از عزاداران با صدای او عجین شده اند علاوه بر اینکه مداح و روضه خوان صنف لباس فروش هاست، در کسب و کار هم اهل همین صنف است. در بازار پارچه فروش ها حجره دارد و اینطور که شنیده می شود، ابوالفضل بختیاری (داماش) که او هم از مداحان کشور است، علاوه بر کارهای خودش، کمک دست پدرزن در این کار هم هست.

مداحان معروف چه کاره اند؟

منصور ارضی بی تردید سیاسی ترین مداح کشور است و پامنبری هایش کمتر جلسه ای را به خاطر دارند که «حاجی» وسط روضه، گریزی هم به اتفاقات سیاسی کشور نزده باشد. اظهارات تند او علیه دولت خاتمی در طول هشت سال دولت اصلاحات، حمله به قالیباف و تشبیه او به عمر سعد، حملات تند او به اطرافیان محمود احمدی نژاد، طلب مرگ برای چهره های سیاسی (که اجالتا هاشمی رفسنجانی آخرین شان بوده) از جمله اظهارات جنجال برانگیز این مداح سرشناس کشور در طول سال های روضه خوانی اش بوده است.

۲- سعید حدادیان

مشغول چه کاری است: در دانشگاه مشغول است

سیاسی ترین مداح کشور (طبعا پس از منصور ارضی) در یکی از سیاسی ترین دانشگاه های کشور مشغول به کار است. سعید حدادیان که به اظهارنظرهای بعضا تند و سیاسی در جلسات روضه خوانی اش شهره است، خارج از حسینه و هیئت، در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران کار می کند و البته در همین دانشگاه هم برخی دروس مرتبط با معارف را تدریس می کند.

مداحان معروف چه کاره اند؟

حدادیان معمولا به خاطر اظهارنظرهای خاص خود پای ثابت رسانه های سیاسی است و در دولت محمود احمدی نژاد و با شکایت رحیم مشایی و دولت دهم، پایش به دادگاه هم باز شد. دولتی که البته از اظهارنظرها و موضع گیری های سیاسی مداح ها به ویژه سعید حدادیان و منصور ارضی بیشترین استفاده را در ایام انتخابات برد و نهایتا کارشان به جایی رسید که این مداح، مشایی را عورت احمدی نژاد توصیف کرد.

۳- محمود کریمی

مشغول چه کاری است: سفال و بازار سنگ

چهره شماره یک این روزهای هیئت های مذهبی، یکی از چهره های بازار سنگ هم هست. محمود کریمی که خودش می گوید «از خردسالی روی پای مرحوم کافی نشسته و روضه خوانده» در هیئت محمد طاهری و در کنار این مداح مشهور تهران معروف شد.

اولین مداحی ها با سبک «دو نفره» را هم تقریبا همین دو مداح در یکی از مجالس محمد طاهری باب کردند، سبکی که حالا اکثر جلسات مذهبی را درنوردیده و بچه هیئتی ها و البته آنهایی که شاید فقط محرم ها پایشان به هیئت ها باز می شود با مدل های دیگرش کمتر حال می کنند، سبک و سیاق دو نفره ای که بعدها توسط دیگر مداحان نوظهور تقلید شد و نهایتا «حوسین حوسین» معروف (حسین حسین سابق!) را به وجود آورد، رویه ای که انتقادب رخی مراجع تقلید را هم به دنبال داشته است.

مداحان معروف چه کاره اند؟

از اینها که بگذریم، کریمی گویا در بازار سنگ مشغولیت دارد و خودش هم گفته «در کار سفال هستم، تولید سفال و آجر». محمود کریمی پیش از اینکه در مداحی چهره شود، بنایی و نجاری و کارگری را هم تجربه کرده است.

حالا اما «حاج محمود» در میان جوانان زیادی محبوب است و چهره های سرشناس سیاسی هم پامنبری هایش هستند. او نیز از بزرگانی است که کسب درآمد مداحان از مداحی را شایعه محض می داند.

۴- عبدالرضا هلالی

مشغول چه کاری است: تجارت چوب

از وقتی که رضا هلالی شیوه ای جدید در سینه زنی را باب کرد و حاج منصور ارضی از او تعریف کرد شاید ده سالی می گذرد. رضا هلالی از پرحاشیه ترین مداحان است و البته بخشی از حاشیه هایش را باید پای خصلت های «مردم و جماعتی» نوشت که از سرک کشیدن به زندگی خصوصی خلق الله لذت می برند که گویی این کار، کسب و کارشان است. فرقی هم نمی کند طرف بازیگر سینما و تلویزیون باشد یا خواننده و مداح.

مداحان معروف چه کاره اند؟

هلالی هم چند سال پیش، چوب همین جماعت را خورد و آنچه در حریم خصوصی اش گذشته بود، سر از یک گوشی موبایل و نهایتا شبکه بلوتوث درآورد. هلالی که رشته حقوق را در مقطع کاردانی دنبال می کرد مثل بسیاری از هم صنفانش در عرصه مداحی، درس را نیمه تمام گذاشت و بیشتر وقتش را به مداحی اختصاص داد. بعدها و با چهره شدن در این عرصه، کمی اوضاعش بهتر شدو حالا هم در حوالی میدان گمرک به تجارت چوب در حجره شخصی اش مشغول است. گویا در این تجارت با حیدر توکل از دیگر مداحان تهران شریک است و با هم در کار خرید و فروش چوب مشغول هستند.

۵- جواد مقدم

مشغول چه کاری است: تذهیب

جواد مقدم از نسل جدید مداحانی است که به خاطر استفاده از سبک و خواندن آهنگ هایی عجیب و غریب به سرعت چهره شد. وقتی می گوییم «آهنگ های عجیب و غریب» درباره زمانی صحبت می کنیم که گوش خلق الله به این مدل خواندن های امروزی عادت نکرده بود و حساسیتش به چنین بدعت هایی را از دست نداده بود.

آهنگ ها و سبک هایی که باعث شد پای «بزرگترها» و به قول قدیمی ها «پیرغلامان» از هیئت ها بریده شود و جای آنها را جوانانی پر کنند که با سبک های «پاپ گونه» بیشتر حال می کنند و در تمام طول عزاداری و سینه زنی لحظه ای هم یک جا بند نمی شوند و دائم هروله می کنند.

مداحان معروف چه کاره اند؟

جواد مقدم که برخی طرفدارانش او را مداح - هنرمند توصیف می کنند، خارج از هیئت هم به کار هنر مشغول است. او از معدود مداحان تحصیلکرده است و در دانشگاه آزاد، «هنر» خوانده. الان هم به کار تهذیب مشغول است و کارگاهی هم برای همین کار دارد. مقدم گاهی اوقات، کارهای تهذیبش را در برخی نمایشگاه ها به نمایش می گذارد و در کسب و کار با محصولات هنری اش هم مثل مداحی اش جدی است.

۶- حسین سازور

مشغول چه کاری است: ساخت و ساز

حسین سازور از شاگردان منصور ارضی و از مداحان قدیمی کشور است. محمود کریمی، دیگر مداح سرشناس کشور در یکی از مصاحبه هایش در پاسخ به شایعه دریافت مبالغ نجومی از سوی برخی مداحان سرشناس، این موضوعرا شایعه خواندو گفت هر کدام از مداح ها برای خودشان کسب و کار دارند. او برای مثال به محمد طاهری اشاره کرد که دفتر فرهنگی دارد و البته از حسین سازور هم نام برد و گفت در کار «ساخت و ساز» است.

مداحان معروف چه کاره اند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدي

      از مداح بزرگ و بينظير اهل بيت سليم موذن زاده

      يادي شود كه از اين استاد بزرگوار كم پيدا ميشود

      پاسخ ها

      • ممد

        موذن زاده بی نظیره.
        این مداحهای کنونی فقط دنبال اینند که مردم را به گر یه بندازند و از اصل هدف امام حسین دارند دور میشن.

    • بدون نام

      حاج مهدی سماواتی از تمام اینهائی که گفتین بهتره

    • این منم

      طرف بساز بفروشه

    • شیرفرهاد

      ها وگویم اوایی مداحی شغل بیده ؟ ها حتما که شغل بیده !اوتوایی ختم مرده 100 هزار تومان پول مداح مسجد فاکتور وکند (اواینم هنوز مداح کوپنی ها )- ها حالا وگویم اوایی مداح ها اتحادیه ودارن ؟اوایی مداح ها مالیات ودن ؟

      پاسخ ها

      • مینا72

        هنوزم هستن کسایی که برره ای حرف میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • لیلون

        هاشیرفرهادسلام ...بله که مداحی شغل بید.همین قبل محرم ماورفته بیدیم فسا عروسی که عروسیشان مولودی وخوانی بید یه خانمی مداحی وکرد آخرشم واسه یه ساعت 500هزارتومان وگیرفت

      • سحرناز

        هاشیرفرهاداین لیلون راست وگویه منم باهاش رفته بیدم وقتی ودیدم انقدپول وگیرفت دلم وخواست خنجرمه ودر کنم خونشه وریزم که لیلون نوذاشت هاه

      • سمی

        مینا 72 فقط اینطوری نظراتشون سانسور نمیشد وگرنه مثل نظر من اصلا گذاشته نمیشد

      • بدون نام

        خجالت نميكشي شما؟
        كلا خوبي؟

      • کیانوش

        سلام ای بابا شما باز تهمت زدین مردم از خدا نمیترسین من بعضی از این ها رو میشناسم اینها برای مداحی یکریال هم نمیگرن اونهایی که میشناسم با تهمت زدن مردمو خراب نکنین چقد بعضیامون ... ای بابا لیلونو سحرناز و شیر فرهاد من بازم حرف درستو زدم ولی قویا شما حرف منو باز قبول نمیکنید امیدوارم خدا کمکتون کنه راه راستو پیدا کنین

      • مهدي

        شمالازم نيست به اين كارهادخالت كني

      • کیوون

        پول ودههههههههههههه

      • حسین

        هااااا

    • حسین

      پیدا میشه هزارتا روضه خوان خوش صدا هیچکی ذاکر نمیشه قسم به اسم زهرا
      شادی روح بزرگ دیوانه حسینی مداح حضرت رقیه آسیدجوادذاکر طباطبایی صلوات

    • پدرام

      مداح فقط جواد مقدم

    • حمید

      هیچ جای ایران مداح نداره الا تهران !!!!!
      اصلا از حدادیان و کریمی خوشم نمیاد.
      همه ایران دهاتی الا تهرانیا.

      پاسخ ها

      • واقعاً

        حقیقتا فقط تهران مداح داشت که اینا رو ردیف کردین؟ حمید جان غمت نباشه.این نیز بگذرد...

      • مینا72

        بابا تهرانی....بابا با کلاس....شما شهری ببینیم چه گلی به سر ایران زدین که ما دهاتیا نمیتونیم بزنیم و نزدیم
        مینا72کرمانشاهی

      • بدون نام

        معلومه خیلی دهاتی و ندید بدید هستی، تازه پات به تهران رسیده
        جهت اطلاع عرض می کنم سابقه ی وجودی تهران از بسیاری نواحی مثل کاشمر و نراق و ابیانه و داراب و کندوان خیلی خیلی کمتره، پس خیلی ادعا نکن که تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

      • سحرناز

        دهاتی هفت جدوآبادت بید اگه دستم بهت ورسه که با همین خنجرم خونته وریزم چرمنگ گاگول

      • Joseph

        دو سه تا آب میوه بگیر [ ترجیها سن ایچ ] یه سر به عیادت خودت برو، پیشاپیش سپاسگذارم.

      • یویو

        دهاتی تر از همه شمایید عقده ای ها...

      • زهرا

        یعنی هیچکدوم نفهمیدین که حمید داره به کنایه میگه "همه ایران دهاته الا تهران"،من نمیدونم شما هما از کجا مدرک گرفتین

      • بهمن

        این بیچاره داره به کنایه صحبت میکنه

        منظورش اینکه چرا فقط از مداحان تهرانی نام بردین و اسمی از مداحان استان های دیگه نبردین!

        رویکرد تمام رسانه ها معطوف به تهران هستش این بخاطر ضعف رسانه های استانیمون هستش

      • شهاب

        اولّا تهران بیش از 2500 ساله که وجوود داره و با اسم تهران هم شناخته میشده ... قریه ای بوده خوش آب و هوا ... بعدتر شده محل راهزنا .... خانوم کرمانشاهی، تهرانیای واقعی میدونن که باید به همه اهالی ایران احترام گذاشت و فکر کنم شما هم بدونید اهالی هیچ شهری به تنهایی نمیتونن گلی به سر مملکت بزنن.

      • پشیمان

        من بعد از اینکه منفی دادم متوجه منظورتون شدم ببخشید مثبت مثبت مثبت

    • ازادانديش

      شخصيت مداحان به دليل بعضي رفتارها درحال تخريب است

    • عسل

      اگه ممکنه ازحمیدعلیمی هم گزارش تهیه کنیدکه شغلش چیه آخه من شنیدم آهن فروشه .راسته؟؟؟

      پاسخ ها

      • میلاد

        شاید راست باشه ولی میخواستن فضول معلوم بشه که شد..........

    • پرواز

      کمید جان نشکنه النگوهات

    • مهران

      ماشال.. همه تحصیل کرده هستند :-)،نباید به هرکسی اجازه اظهارنظر سیاسی داد ، هرکسی تو حوزه ی خودش باید فعالیت کنه

    • سام

      مداح فقط علیمی

    • علیرضا

      اقا حمید عزیز همه زیر سایه حضرت اربابند آقای بهجت فرمودند احترام به دستگاه امام حسین مثل خود امام حسین واجب

    • مهري

      به نظرم از بيماري پريشان رواني رنج مي بري حميد خان عقده اي هستي ؟ من خودم تهراني هستم و حرف تو نشان از نژاد پرست بودنت داره !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما تهرانی این دوستمون تازه از ولایت کوچ کرده تهران به خاطر همین خیلی ذوق زده اس!
        نمیدونم چرا بعضیا مثه حمید اینقدر حسرت تهران دارن؟ من که اصفهان خودمو با هیچ جای دیگه عوض نمیکنم.

    • بدون نام

      ماشالله همه خوب کار و کاسبی دارند

    • بدون نام

      داشم رضا هلالی

    • رضا

      حسين بيشتراز آب تشنه لبيك بود اما افسوس كه به جاي افكارش زخمهاي تنش رانشانمان دادن وبزرگترين درد اورا بي آبي معرفي كردند.
      شهيد دكترعلي شريعتي

      پاسخ ها

      • شمیم

        فکر کنم تو هر سا ل این مطلبتو تو سایت مینویسی به هر حال ممنون

    • حسین

      بهترین مداح میرداماد

    • هومن نصیرایی موزیرجی

      با ارادت محضر بلبلان اهل بیت اگر دلی میخوانید خدا اجرتان دهد اما اگر ریا خدا خودش رسوایتان میکند .پیشنهاد حقیر این است مبلغ تعیین نکنید چون مزد واقعی را از اهل بیت میگیرید انشالله . التماس دعا

    • بدون نام

      درود بر حاج ابراهیمی مداح گرانقدر یزدی که ای نور و امیدم ، سقای رشیدم ، دل از تو بریدم عباس .....را خواند. و درود بر حاج حسین سرمست افتخار امام زاده قاسم ازنا یار حاج سلیم موذن زاده.

    • قطره ای از اقیانوس بی انتها

      هر کسی ممکنه از یه سبک مداحی خوشش بیاد(مثلا من نوحه های ترکی و ذاکر) ک نهایتا همه عاشق محرم و اشک ریختن واسه آقا عبدالله و یل ام البنین و تک تک عاشوراییان هستیم
      اجر همه شما دوستان با شهیدان عاشورا.
      التماس دعا

    • ارش

      سلام
      حمید جان درست گفتی ایران فقط شده تهران و بقیه ایرانی نیستند
      واقعا برای مداحی و روزه خوانی باید پول گرفت ؟
      جای تاسف است و خدا کند آقایان در شغل اصلیشان اندکی انصاف داشته باشند
      واقعا که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) چقدر مظلوم است .
      حانم بفدایت یا حسین ببین چه کسانی سنگ تو را به سینه میزنند

    • بدون نام

      عادت کردید ب گفتن حرفای بی اساس بر اساس شنیده ها عمرا ی بار رفته باشین هیئت جواد تو اصلا مگه مداحی ک نظر میدی فقط میخواستی بگی شغلشون چیه این داستانا چیه میبافی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • سیروس

      هرکاری که برای تبلیغ دین ودینداری باشد و برای آن پول در یافت شود اجر کارش را در ای دنیا گرفته و هیچ طلبی برای آخرت ندارد فقط خوشا به سعادت آنانی که از ای مجالس بهره معنوی خود را میبرند

    • بدون نام

      چه جالب که همشون بازاری و تاجرن پس راسته که می گن نفسشون از جای گرم بلند می شه

    • بدون نام

      ما شيراز يه مداح داريم توپ وخوشصدا عباس مفتاح از همه اينا كه گفتين خوشصدا تره ولي پولم ميگيره ها

    • بدون نام

      ما شيراز يه مداح داريم توپ وخوشصدا عباس مفتاح از همه اينا كه گفتين خوشصدا تره ولي پولم ميگيره ها

    • حميد مدحى

      به خدا مداح فقط خودم...من خوب مداحىم،از ارزى و كريمى هم بهترم،اكه قبول ندا رى واسه يه مجلس دعوتم كن تا باورت شه،،،،،

    • peyman mokaber

      عمیقا متاسفم برای ان دسته از مداحان خوب وقدری چون حاج منصور ارض و حدادیان و.. که نسنجیده در امور سیاسی دخالت و به راحتی به هر فردی تهمت زدند و...از

    • بدون نام

      نوحه فقط تركى خدايي راه و رسم عذادارى رو خوب بلدن،با تمام وجود و خالصانه عذادارى ميكنن
      متاسفانه مداحى هاى فارسى فقط شده شور كه يه نفر هم هى(به قول مجله)پشت سر هم حوسن حوسن ميگه!بابا روضه بايد يه محتوايى داشته باشه من خودم كه عاشق نوحه قديمى داوود عليزاده مداح اردبيلى(يتيمى)كه روضه حضرت رقيه هست هستم،كلاً اكثر شعر هاى مداحان تركى متعلق به مرحوم منزوى است كه واقعاً پر معنيه همين زينب زينب آقاى مؤذن زاده هم از آثار ايشونه خدا بيامرزتش واقعاً چه ها كه سرود در وصف عاشورا

    • میناخانم

      شغل قبلی این آقایون چی بوده؟؟قبل از مداحی هم بازاری بودن یا بعد از مداحی بازاری شدن؟؟
      مدرک تحصیلی سعید حدادیان چی هست؟؟؟

      پاسخ ها

      • محسن

        اینا همه شاگرد بودن!!تو بازار شاگرد بودن!مدرک چنده.
        تو هم میتونستی به جا دنبال مدرک بری تو بازار و شاگردی کنی تا راه و رسمش رو یاد بگیری

    • بدون نام

      میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
      میخواری و مستی راه و رسم دگری داشت
      پیمانه نمی داد به پیمان شکنان
      باز ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت

    • ناصر

      همشون برای جیباشون مداحی میکنن دلشون برای امام حسین نسوخته!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناصر جون چرا همرو با یه چشم میبینی شما

      • بی نام

        گل گفتی بخدا

      • راست گو

        انقدر راحت به مردم تهمت نزنین
        خیلیا پول نمیگیرن
        همینایی که عکسشونو گذاشتن هم همین طورن
        شما مادحین شهر رو روستای خودتون رو دارین با اینا مقایسه میکنین؟
        بعضیا شغل اصلیشون مداحیه وبابتش پول میگیرن
        که به نظرم کار اشتباهیه که رواج پیدا کرده
        اما این مثال هایی که زده شده رو میشناسم ومیگم
        از این راه هیچ پولی دریافت نمیکنن
        به فکر اخرت تون باشین
        البته اگه بهش معتقدین
        وگرنه اینقدر دیس لایک نمی زدین

    • آوا

      آقا پیمان تو از کجا می دونی تهمته اونا محترم وبا تجربه هستند واز روی احساس حرف نمی زنن حتما چیزی می دونن .حرفآقا حمید درسته
      فقط تهران مداح داره هیجامداح نداره

    • بدون نام

      ايكاش مدارك تحصيلي اين ها را براي افكار عمومي منتشر مي كرديد و ثانيا ميزان ثروت اين ها قبل از مداحي و اكنون را نيز قيد مي كرديد تا ميزان عشق و ارادت اين ها بر همگان روشن مي شد

      پاسخ ها

      • محسن

        آخه مگه همه چی مدرک تحصیلیه!!!!
        اونم تو زمونه ای که مدرک گرفتن از آب خوردن راحت تر شده

    • یا ابا عبدالله

      به نام خداوند بخشنده مهربان
      سلام
      در مورد مداح اهلبیت جواد مقدم باید خدمتتون بگم با این طرز نوشتنتون یعنی جوانانی که پا مداحی جواد مقدم حضور پیدا میکنن یه عده جهنمی و خسر الدنیا والاخرة ن که با حضور پیر غلامانی که این نوع عشق رو قبول ندارن و حضور پیدا نمیکنن؟؟؟
      واقعا برای نویسنده این مطلب متاسفم
      کاش کسی میدونست که کی عاقبت بخیر میشه و پای نامه اعمال کی امام حسین علیه السلام مینویسند "حسینی"
      کاش کمی فکر داشتید

    • حرف راست

      بابااینا کی هستن که دارین سنگشون به سینه میزنید؟؟؟اصلا تودنیای اسلام کی اینارومیشناسه!!!! مداح اهل بیت یعنی حاج ملا باسم کربلایی..حاج جلیل کربلایی

    • فاطمه

      پس آقای مهدی صدقی چی شد؟!
      ایشون نه سیاسی اند و ........
      خیلی ها الآن پای روضه های ایشون گریه می کنن مثل خود من!

    • محمد رضا

      اصلن آقای کریمی از روضه هایی که در کاشان داشت به شهرت رسید .تا یه مداح یه بار تو تلویزیون میذارن دیگه رو دستش نیست چه چیزی باب شده .شهر خودمون کاشان مداح هایی داره که ده تا کریمی ها وطاهری ها رو جیبشون میذاره.

    • مهمان

      از حاج حسین سیب سرخی اطلاعاتی هست؟ اگر کسی اطلاعی داره بگه ممنون میشم

    • بدون نام

      فقط سید جواد ذاکر

    • جهان

      آقای سعید حدادیان که مرقوم فرمودید استاد تشریف دارند و در دانشگاه هم تدریس مینمایند , میشود بفرمایید مدکشان چی است و چطوری وارد دانشگاه شدند . چون سرور ایشان جناب احمدی نژاد روز اول مناظره انتخاباتی در TV عکس خانم زهرا رهنورد را علم کرده بودند که چطوری در دانشگاه تدریس مینمایند . و آیا دلیل مخالفت آقای حدادیان با آقای توفیقی صرفا شخصی نبوده ؟- که چگونه جزء هیأت علمی دانشگاه شده و سعید آقا از مجلسیان بخواهند که با تایید توفیقی نان را به شراب زده میل نکنند , و وا اسلاما ؟

    • بدون نام

      اینا که مداح نیستند بغیر از ارضی بقیشون تاجر و کاسب و هستند اینا جواب ندارن به ابی عبدالله در قیامت بدن یک مشت مجیز گوی ظالم در قالب مدح و ثنا اونور خطی هم هست مثلا همین حدادیان رو خود من پشت موتور سوارش میکردم اینور اونور میبردمش حالا نمیشه سلام هم کردبهش انقدر دورقابچین داره که همینا به هلاکتش میندازن روزگاری صبر کنید میفهمید

    • سعید

      با سلام خدمت شما.
      به نظر بنده، نگارنده مطلب فوق ، دارای بیان نسبتا تند نسبت به مداحان می باشد و با تعابیری چون " او از معدود مداحان تحصیلکرده است" دیدگاه منفی نسبت به صنف مداحی کشور دارد و این براین این خبرگزاری بسیار بد است.

    • پرند

      کاش بنی فاطمه رو هم مینوشتید

    • حسین

      من این مداحارو قبول ندارم چون پولکین مداح باید از ته دلش بخونه نه مثل اینا که برای پول میخونن

      پاسخ ها

      • کامران

        هر وقت به چشم خودت دیدی پول گرفتن وخوندن بیا نظر بده
        چقدر راحت تهمت میزنین

    • میلاد

      بابا همه سرکارید بااین تهرانی های عقده ای

    • سروش

      از نظر من مداح فقط حاج صادق آهنگران و غلامرضا کویتی پور

    • بدون نام

      مداح فقط حمید علیمی ومیرداماد

    • بدون نام

      چرا سید مجید راکه یکی از بهترین هاست رادرباره اش تحقیق نمی کنید؟

    • بدون نام

      بخدا مداح فقط خودم باور نمیکنی یه سر بیا مورموری بعدش می فهمی صدای کی خوب

    • علی

      قطعا حاج حسین سیب سرخی بهترین مداح کشوره
      محرم94 و محرم 95 بی نظیربود
      فقط کسایی که توی هیئت خادم الرضا شرکت میکردن میدونن چه حل و هوایی داشت مراسما
      البته حاج حسین سلای قبل هم فوق العاده بود و اگه کسی از دهه 70 مداحیاش رو گوش کرده باشه میدونه بهترین مداح ایرانی کسی غیر از اون نیس ، ولی حاج حسین، مث بعضیا لابی و رسانه و حامی نداشت که زود معروف بشه...
      یا علی

    • مصطفی

      باسلام واقعامحرم ۹۵حاج حسین سیب سرخی وسید مجید بنی فاطمه بی نظیر بودن.البته یادی کنیم ازمداح مشهدی خوب ماکه امسال محشر بود حاج امیر کرمانشاهی.لطفا ازاین عزیزان هم بذارید تاهمه بدونن

    • بدون نام

      مداح فقط جواد مقدم

    • یاسرزارعی

      مداح فقط جواد مقدم

    • ناشناس

      باسلام و خسته نباشید مداح فقط حاج ابراهیم رهبر

    • محسن

      فقط سید جواد ذاکر

    • پیام

      فقط امیر برومند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلامی از مادر عروس

    • بدون نام

      مداح فقط و فقط کربلایی محمود عیدانیان
      از مداحان بزرگوار مشهدی
      گوش بدین اگه بد بود دیگه گوش ندین

    • رضا

      مداح فقط کربلایی محمد رضا مشمول

    • محمدرضا

      مداح فقط حاج علی منظمی بسیار عالی

    • بدون نام

      قضاوت کردن مردم چقد برامون آسون شده قاضی تنها خداست پس گناه نکنیم

    • سربازان ولایت

      فقط مداح انقلابی حاج میثم مطیعی

    • ارشام

      مداح بهترین و بدترین نداره هرکس با صدای یه مداحی حال میکنه و برا اهل بیت عزاداری میکنه یکی مرحوم سید جواد ذاکر محبوبشه یکی اقای جواد مقدم یکی هلالی و ... به نظر منم بهتره دیگرانو قضاوت نکنیم این که مداحی چقدر پاکت و پول میگیره و اینا اگه دربارش نمیدونیم بهتره تهمت نزنیم اگرم میدونیم بهتره آبرو نبریم
      یا علی

    • امیر

      حاج ابوذر با رسولی و نریمانی

    • نجمه

      ما هم يك مداح عالى در رفسنجان داريم، آقاى مجتبى رمضانى حرف نداره

    • میهمان

      سید مجید بنی فاطمه و حسین سیب سرخی خیلی خوب هستند.

    • ذاکر

      مداح خوب و بد زیاده
      ولی نباید پشه صفت باشیم که همیشه دنبال چیزهای بد دیگران باشیم
      همیشه جنب مثبت رو در نظر بگیریم

    • ذاکر

      مداح خوب و بد زیاده
      ولی نباید پشه صفت باشیم که همیشه دنبال چیزهای بد دیگران باشیم
      همیشه جنب مثبت رو در نظر بگیریم

    • سعید

      هرکی هرکس رو میخواد دوس داشته باشه به من ربطی نداره ولی من بدجوری خاطرخواه حاج حسین سیب سرخی ام.ازنظر تواضع.تسلط به صدا.تسلط به سبک.ازهمه کس بیشتردوسش دارم

    • بدون نام

      اگر دین ندارید.لااقل آزاده باشید.پیداکنید پدتغال فروش را....مداح آزاده فقط سلیم موذن زاده وهر باشرف دیگری مثل ایشان

    • سید محمد جواد

      به نظر من بیشتر مداح ها تو مشهد هستند
      معروف ترین شون که من دوبار رفتک به هیات شون کربلایی وحید شکری و کربلایی امیر برومند و حسن عطایی

    • کربلا

      چی میگین هر هیئتی که توش اخلاس داشته باشه خوبه میخواد توامریکا باشه یاتو هرجا امام حسینی باشی تمومه. اجر دنیا واخرت داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج