۷۶۳۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

وزیر بهداشت: احتکار دارو بدترین جرم است

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف از طرح تحول افزایش آرامش بیشتر مردم بود افزود: سقوط ناگهانی قیمت نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

خبرگزاری فارس: قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حاضر شد.

وی افزود: زمانی که من وارد دانشکده طب شدم تنها ۷ دانشکده طب در کشور فعال بود و الان به ۷۱ دانشکده طب رسیده‌ایم البته زیادش هم خوب نیست و مهم کیفیتش است.

هاشمی افزود: زمان قبل از انقلاب ۷۰۰ دانشجو در سال داشتیم و الان به ۸۴۰۰ رسیده است و تعداد هیات علمی از ۲۹۰۰ نفر ۲۰ هزار نفر شد.

وزیر بهداشت بیان داشت: علیرغم بی‌مهری‌ها و نگاه طبقاتی به ویژه از جانب سیاسیون مقام نخست منطقه را داریم و نسبت به کشورهایی که پول پارو می کنند موفق در طب بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رتبه ۱۵ دنیا در پیشرفت علم را داریم گفت: ۹۵ درصد داروی کشور را در داخل تولید است و ان شاالله امسال صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف از طرح تحول افزایش ارامش بیشتر مردم بود افزود: سقوط ناگهانی نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون دلار مکمل غذایی از اخذ ارز دولتی محروم شدند بیان داشت: کمبود وارفارین برطرف شد ولی مشکل برای داروی پارکینسون هنوز وجود دارد که این مشکل بر می‌گردد به ۳ ماهی که در کل کشور داد و ستد نبود و وضعیت مشخص نشده بود.

وی گفت: نابخشوده‌ترین جرم احتکار دارو است و جرمی بالاتر از این نیست لذا قوه قضاییه لازم است بازدارنده عمل کند تا مشکل در این زمینه کمتر شود.

وزیر بهداست ضمن انتقاد به طرح پزشکان گفت: مجلس هر بار آمده سختر عمل کرده و ظلم به فارغ التحصیلان این رشته می‌شود یک جراح قلب تازه ۴۷ سالگی از بخش دولتی ازاد می شود و اگر پزشکان کارانه نگیرند ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق خواهند گرفت.

هاشمی در ادامه به حقوق دستیاران اشاره کرد و گفت: شرایط دستیاران هیچ جای دنیا مثل ایران نیست و این افراد یک میلیون حقوق می‌گیرند در حالی که در دنیا حدود ۳ هزار دلار در ماه حقوق میگیرند. البته حقوق این افراد را دولت نمی‌دهد بلکه بیمارستان‌ها فقط ۲ درصد از محل درآمدشان را به آنها اختصاص می‌دهند.

وی اعلام کرد: دستمزد پزشکان سال گذشته ۳درصد داشت در حالی که امسال هیچ افزایشی در بخش دولتی و خصوصی نداشتیم ولی حالا ببینید چه تبلیغات اغواکننده‌ای در این زمینه می‌شود؟

هاشمی در ادامه با اشاره به فرموده امام صادق که ملت به ضمامدار خوب و عادل و طبیب خوب و عالم دینی خوب احتیاج دارند گفت: شان و منزلت پزشک در کنار این دو گروه است. دشمن به دنبال نابود کردن سرمایه‌های اجتماعی از جمله در حوزه پزشکان است.

وی افزود: برخی فقط عیوب پزشکان را می‌بینند در حالی که این مشکل در همه است. البته مردم هوشیار شده و درست قضاوت می‌کنند همچنین وضعیت اخلاق در ایران خوب نیست و زمانی که سقوط میکند در پزشکان هم سقوط می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: مگر روحانیون و قضات قسم نخورده‌اند. کج رفتاری در همه صنوف است و ناشی از اخلاق حاکم در جامعه است.

وی در پاسخ به گزارش مردمی و گلایه مندی آنها از عدم وقت گذاری پزشکان برای بیماران گفت: گزارش شما گزینش شده است. نظر سنجی وزارت اطلاعات و ایسنا همچنین صدا و سیما و ... را ببینید. هر آنچه هست به نفع پزشکان و رضایتمندی آنها است.

وی در مورد نبود دستگاه کارت خوان در مطب برخی پزشکان گفت: تخریب را می‌توان مهندسی کرد البته الان برخی بلال فروشان و متکدیان هم کارت خوان دارند پس برای آسایش مردم باید دستگاه کارتخوان باشد ولی اینکه یک مسئول مالیاتی می گوید که ۵۰ درصد پزشکان تهران فرار مالیاتی دارند درست نیست.

هاشمی گفت: شما چه کاره‌اید؟ اگر درست عمل می‌کردید که چنین نبود لذا شما محکومید که نگرفته‌اید. برخی نورچشمی‌اند و اصلا مالیات نمی‌دهند. همه دوست دارند مالیات ندهند. این مسئله که اعلام شده با عذرخواهی هم حل نمی‌شود.

وزیر بهداشت در مورد دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان گفت: تاکنون در میان اختلاسگران و جاسوسان و غارتگران پزشک نبوده است.

وی افزود: دریافت غیرقانونی قابل قبول نیست و ضعف قانونی در برخورد با این افراد است. اینکه دستمزد پزشکان افزایش نیافته است ظلم بوده ولی دزد هم نمی‌تواند به دلیل نداری کارش را توجیه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرمایش وزیر محترم و عزیز ، کافی نیست مجازات محتکرین اگر افساد فی الارض تلقی بشه و مجازات اعدام داشته باشه کسی احتکار نمی کنه....مجازات نباید در حد نوازش باشه ...اگر واقعا مسوولان هدفشون ازبین بردن فساده چرا کسی اعدام نمی شه...دزدان همه فرصت دارند فرار کنه در ادارات که یک تار موی زنان ، زیر ذره بینه ملیاردها می دزدند اما اون افراد نمی بینند....قوه ی قضاییه باید دادگاه ویژه انقلابی تشکیل بده و حکم انقلابی بده....اعدام به سبک خلخالی.....قوه ی قضاییه می گه دستگیر شدند.....نتیجه اش مهمه که سالها و شاید قرن ها طول بکشه....این باید درست بشه....

    • منوچهر شمسی

      بدترین جرم عدم نظارت شما است و بس

    • بدون نام

      عوام فریبی نکن مقصرخودتی اینهازیردست خودتونن

    • بدون نام

      اقای هتشمی وزیرب موفق و دوست داشتنی است و ملت دوستش دارند.
      واما اینکه دارو را کسانی احتکار میکنند دستگاه قضا را دنبال میکنیم تا ببینیم چه برخوردی میکند. جرم کمی نیست و هرکه از این مفسدین محتکر بگذرد خدا مریضش کند و دارو گیرش نیاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج