جاباما
۷۶۳۴۳۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

با نگاهی ساده به خودروی خاص و البته جذاب ۴ سیلمدر به‌وضوح می‌توان دریافت که این موتور‌های ۴ سیلندر کم‌حجم، نه‌تن‌ها می‌توانند قدرت خروجی بی‌نظیری را تولید کنند، بلکه می‌توانند در بحث سرعت و شتاب نیز، حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. با ما باشید تا ۸ خودروی ۴ سیلندری را که بر اساس ادعای سازنده‌شان، بیشترین شتاب صفرتا صد دارند، به شما عزیزان معرفی نماییم.

وبسایت چرخان: در زمانه‌ای که تمامی قطعات مکانیکی و الکترونیکی، به سمت کوچک‌تر شدن پیش می‌روند، خودروهای قدرتمند ۴ سیلندر، بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کنند. اگرچه، این موتورهای ۴ سیلندر، به‌اندازه همتایان ۶ یا ۸ سیلندر خود، صداهای جذاب و خشن تولید نمی‌کنند، اما به لطف فن‌آوری توربوشارژ، عملکرد بسیار بهینه‌ای را از خود بر جای گذاشته‌اند.

عملکردی که فراتر از مصرف بهینه سوخت بوده و به مؤلفه‌های مهمی مانند قدرت موتور، وزن موتور و دیگر موارد مربوط به بهینه شدن خودرو، رسیده است.عملکردی که فراتر از مصرف بهینه سوخت بوده و به مؤلفه‌های مهمی مانند قدرت موتور، وزن موتور و دیگر موارد مربوط به بهینه شدن خودرو، رسیده است.

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

با نگاهی به این ۸ خودروی خاص و البته جذاب، به‌وضوح می‌توان دریافت که موتورهای ۴ سیلندر کم‌حجم، نه‌تنها می‌توانند قدرت خروجی بی‌نظیری را تولید کنند، بلکه می‌توانند در بحث سرعت و شتاب نیز، حرف زیادی برای گفتن داشته باشند.

با ما باشید تا ۸ خودروی ۴ سیلندری را که بر اساس ادعای سازنده‌شان، بیشترین شتاب صفرتا صد دارند، به شما عزیزان معرفی نماییم.

مرسدس AMG CLA۴۵-با شتاب ۴.۱ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

خودروی خوش‌چهره آلمانی که با موتور ۲ لیتری توربو، می‌تواند قدرت بی‌نظیر ۳۷۵ اسب بخار تولید کرده و خود را قدرتمندترین خودروی ۴ سیلندر جهان لقب دهد. خودرویی که با سیستم تعویض دنده خودکار دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت AWD(چهارچرخ محرک)، می‌تواند تنها در ۴.۱ ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
خودروی AMG CLA45، یک آلمانی آرام با ابر موتوری است که با مهندسی آلمانی، می‌تواند یک رقیب جدی برای خودروهای آئودی R3 و بی ام و M2 بوده و خود را به رخ رقیبان بکشد.

آلفا رومئو ۴C-با شتاب ۴.۱ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

بااینکه شرکت سوپر اسپورت ساز ایتالیایی آلفا رومئو، در میانه راه یک دوره تجدیدقوا یا به‌اصطلاح رنسانس، قرار دارد، اما تولید خودرویی مانند ۴C شالوده مهندسی و طراحی این شرکت خوش‌ذوق ایتالیایی است. خودرویی که در دو مدل کوپه و کانورتیبل، تولیدشده و با قلب تپنده ۱.۷۵ لیتری ۴ سیلندر توربو و به کمک بدنه فیبر کربن، می‌تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید کرده و در ۴.۱ ثانیه خود را به‌سرعت صد برساند.

مرسدس AMG GLA45-با شتاب ۴.۳ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

این خودروی آلمانی نیز، درست مانند برادر کوچک‌تر خود از یک موتور ۲ لیتری باقدرت ۳۷۵ اسب بخار بهره می‌برد. زمان صفرتا صد این خودرو، نسبت به AMG CLA۴۵،۰.۲ ثانیه بیشتر بوده و این به دلیل ارتفاع بیشتر آن و همچنین سیستم تعلیق نرم‌تر ۵GLA۴ است. اگرچه این آلمانی کراس اوور را نمی‌توان سریع‌ترین خودروی ۴ سیلندر این فهرست نامید، اما راحتی سرنشینان و تجربه لذت‌بخش رانندگی در آن، می‌تواند برگ برنده مهمی برای این خودرو باشد.

پورشه ۷۱۸ باکستر-با شتاب ۴.۴ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

زمان لازم برای رسیدن به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت، برای پورشه باکستر، درست مانند پورشه کایمن و پورشه GTS و ۴.۴ ثانیه است. خودرویی که با موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر (با آرایش تخت) خود، توان تولید ۳۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. قدرتی که از طریق جعبه‌دنده، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.
البته پورشه باکستر، ورای این شتاب صفرتا صد، از سیستم تعلیق بی‌نظیر دینامیک نیز بهره برده تا یک تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از رانندگی را به راننده و همچنین سرنشینان خود هدیه دهد.

فولکس‌واگن گلف R-با شتاب ۴.۵ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

فولکس‌واگن نیز به لطف هاچبک محبوب و پرفروش خود، توانسته نام خود را در این فهرست جای دهد. هاچبک جذابی که با موتور ۲ لیتری توربو خود، ۲۹۲ اسب بخار قدرت تولید کرده و این قدرت را به‌تمامی چرخ‌ها (AWD) منتقل می‌کند. قدرتی که بعد از ترکیب شدن با جعبه‌دنده دوکلاچه سریع، گلف را تنها در زمان ۴.۵ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

آئودی S3 سدان و آئودی TT S-با شتاب ۴.۶ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

آوردن نام این دو آئودی جذاب در کنار هم به دلیل یکسان بودن پلتفرم، موتور و به‌تبع آن، قوای محرکه و شتاب این خودروی آلمانی است. به‌طوری‌که هردوی آن‌ها، از پلتفرم MQB، موتور ۲ لیتری توربو، سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک و جعبه‌دنده دوکلاچه بهره می‌برند.

موتوری با توان تولید ۲۹۲ اسب بخار، راحتی، لوکس بودن و امکانات مدرنی که هردوی این خودروها را تبدیل به دو برادری کرده است که برای ماندن در این رقابت شتاب‌ها و سرعت‌ها، در حال جنگیدن هستند.

فورد فوکس RS-باشتاب۴.۷ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

خودروی محبوب و شناخته‌شده‌ای که تنها به دلیل اعلام رسمی نشدن شتابش از سمت فورد و اعلام شتابی حدود ۳ کیلومتر بر ساعت بیشتر از صفرتا صد، در آخر این فهرست قرارگرفته است. زمان ۴.۷ ثانیه‌ای که اگرچه به خاطر ۰.۲ ثانیه بیشتر بودنش چندان به چشم نمی‌آید، اما هنگام تعویض دنده از ۲ به ۳، بدون شک این زمان نیز حائز اهمیت خواهد بود.
فوکوس RS، می‌تواند با موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربو خود،۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و با گشتاور عالی ۴۷۴ نیوتون-متر، تجربه قدرتمندی از رانندگی را به راننده منتقل کند.

بی ام و ۲۳۰i xDrive-با شتاب ۵.۲ ثانیه

معرفی پرشتاب‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸

در خودروهای سری ۲ بی ام و معمولاً، ۲۳۰i در مقابل برادر بزرگ‌تر M۲۴۰i ۶ سیلندر خود، نادیده گرفته می‌شود؛ اما موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، به‌مراتب موردقبول‌تر و مدرن‌تر از بسیاری از خودروهای دیگر بازار جهانی است. خودرویی که باقدرت ۲۴۸ اسب بخار و ترکیب این قدرت با جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار ZF و سیستم چهارچرخ محرک xDrive بی ام و تنها به ۵.۲ ثانیه زمان برای رسیدن به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت نیاز دارد.

البته در آخر باید گفت که این اعداد و ارقام، تنها ادعاهای شرکت‌های سازنده بوده و بدون شک در دنیای واقعی و روی جاده، اعداد متفاوتی ظاهر خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      شتاب صفر تا صد دو ثانیه هم تسلا داره برادر یه سرچ بزن
      البته چه کاریه من برم همون پرایدم رو سوار شم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج