۷۶۴۴۳۳
۱۴ نظر
۵۴۱۴
۱۴ نظر
۵۴۱۴
پ

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

در این نوشتار قصد داریم مقایسه‌ای میان بهترین شاسی بلند‌های چینی موجود در بازار ایران داشته باشیم. جای تاسف دارد که بگوییم مدتی قبل، با پولی که اکنون برای یک شاسی بلند چینی می‌پردازید، می‌توانستید بهترین شاسی بلند‌های کره‌ای و ژاپنی را خریداری کنید، اما امروز باید به همین چینی‌ها اکتفا کنیم.

وبسایت ماشین3: همه ما می‌دانیم که این روزها و سال‌ها، خودروهای شاسی بلند به محبوب‌ترین گزینه در میان خریداران تبدیل شده‌اند و روز به روز هم بر محبوبیت آنها افزوده می‌شود. اما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف، بازار ایران تبدیل شده به جولانگاه خودروهای چینی در حالی که ایرانیان در سال‌های نه چندان دور به بهترین خودروهای جهان دسترسی داشتند.

در این نوشتار قصد داریم مقایسه‌ای میان بهترین شاسی بلندهای چینی موجود در بازار ایران داشته باشیم. جای تاسف دارد که بگوییم مدتی قبل، با پولی که اکنون برای یک شاسی بلند چینی می‌پردازید، می‌توانستید بهترین شاسی بلندهای کره‌ای و ژاپنی را خریداری کنید اما امروز باید به همین چینی‌ها اکتفا کنیم. باید یک نکته را هم در این مقایسه در نظر بگیریم که رتبه‌بندی خودروهای زیر بر اساس ارزش خرید آنها صورت گرفته و ممکن است خودرویی با کیفیت بالاتر در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد که این به قیمت آن بازمی‌گردد.

هدف ما معرفی بهترین گزینه از میان شاسی بلندهای هاوال H۲، هایما S۷ توربو، چری تیگو ۵، بی وای دی S۶ و S۷، چری تیگو ۷، کوپا T۲۱۰ و جک S۵ را معرفی کنیم تا در انتخاب از میان این چند خودرو برای شما راحت‌تر شود. تمامی خودروهای یادشده در ایران مونتاژ می‌شوند و هیچ کدام وارداتی نیستند.

جایگاه اول: هاوال H2

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

بدون شک بهترین گزینه در این بین، هاوال H2 است که توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود. هاوال H2 از همان بدو ورود به بازار کشورمان، مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و نظرات مثبت زیادی را دریافت کرد. هاوال H2 در بازار کشور چین هم خودرو محبوبی محسوب می‌شود و به فروش بالایی دست پیدا کرده است. H2 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تورو بهره می‌برد که قادر است 148 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال دهد. ماشین 3، هاوال H2 را بهترین گزینه در میان شاسی بلندهای حاضر در این رده قیمتی می‌داند. هاوال H2 در حال حاضر قیمتی 160 میلیون تومانی در بازار دارد.

جایگاه دوم: بی وای دی S۷

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

بی وای دی S۷ یکی از جدیدترین خودروهای چینی است که در بازار کشورمان حضور پیدا کرده و توسط کارمانیا عرضه می‌شود. S۷ یک نمونه به‌روزتر و مجهزتر از S۶ است که تجهیزات رفاهی بی شماری را در اختیار شما قرار می‌دهد و از این جهت قابلیت رقابت با خودروهای روز دنیا را دارد. بی وای دی S۷ علاوه بر تجهیزات رفاهی از نظر فنی هم یکی از برترین خودروهای حاضر در این لیست به شمار می‌رود چراکه به یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۰۳ اسب بخار قدرت مجهز شده است. به این ترتیب S۷ را باید یکی از بهترین گزینه‌های چینی موجود بدانیم اما قیمت آن احتمالا در بازار به بالای ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

جایگاه سوم: بی وای دی S6

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

بی وای دی یکی از کمپانی‌های چینی است که محصولات نسبتا باکیفیتی تولید می‌کند و کار خود را هم در ایران با شاسی بلند S6 آغاز کرد. از آنجا که شرکت تولیدکننده محصولات بی وای دی در ایران یعنی کارمانیا عملکرد چندان خوبی در رابطه با خدمات پس از فروش خود ارائه نداد، بی وای دی S6 نتوانست به جایگاه اصلی خود در بازار کشورمان دست پیدا کند. این در حالی است که این خودرو یکی از محصولات باکیفیت چینی در بازار کشورمان به شمار می‌رود. موتور به کار رفته در S6 حجم 2.4 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 160 اسب بخار قدرت تولید کند. بی وای دی S6 در حال حاضر با قیمتی در حدود 160 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

جایگاه چهارم: چری تیگو ۷

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

چری تیگو ۷ گران‌ترین خودرو موجود در این لیست و به نوعی گران‌ترین خودرو چینی موجود در بازار ایران است که اتفاقا با محبوبیت بالایی هم دست پیدا کرده است. بدون اغراق باید بگوییم تیگو ۷ زیباترین خودرو ساخت چری است و بدون شک بهترین طراحی را در میان تمامی خودروهای حاضر در این لیست دارد. چری تیگو ۷ به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. آخرین قیمت اعلام شده از سوی مدیران خودرو برای چری تیگو ۷ معادل ۱۷۷ میلیون تومان بوده ولی برای خرید آن در بازار باید مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

جایگاه پنجم: جک S5

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

جک S5 یکی از شاسی بلندهای کمپانی جک است که کرمان موتور آن را در ایران تولید می‌کند. جک S5 یک شاسی بلند کوچک است و با طراحی ظاهری نسبتا خوبی که دارد، و هماهنگی مناسبی میان اجزای مختلف بدنه دیده می‌شود. به علاوه اینکه جک اس 5 از یک موتور 2.0 لیتری توربو با 174 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این قدرت به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب جک S5 خودرو نسبتا سریعی است و در جایگاه دوم بهترین‌ها قرار می‌گیرد. قیمت جک S5 در حال حاضر کمی بیشتر از 160 میلیون تومان است.

جایگاه ششم: هایما S۷ توربو

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

هایما S۷ توربو توسط ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. هایما S۷ در ابتدا تنها در نسخه تنفس طبیعی عرضه شد اما به دلیل انتقادها، ایران خودرو مدل توربو را هم عرضه کرد. این شاسی بلند چینی به یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت را دارد. می‌توان گفت هایما S۷ توربو از نظر طراحی در آخرین جایگاه در این بین قرار می‌گیرد اما قدرت مناسب موتور، موجب شده تا کمی بالاتر از چری تیگو ۵ و کوپا T۲۱۰ قرار گیرد. البته از سواری نرم هایما S۷ هم نمی‌توان صرف نظر کرد. در حال حاضر برای خرید یک هایما S۷ توربو باید چیزی در حدود ۱۶۵ میلیون تومان هزینه کنید

جایگاه هفتم: کوپا T210

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

کوپا T210 محصولی از شرکت ریگان خودرو است و خاستگاه آن کمپانی زوتی چین است و در کشور چین با نام زوتی T600 کوپه به فروش می‌رسد. کوپا T210 یا کوپا ریگان، در سه نسخه عرضه می‌شود که از نظر آپشن و تجهیزات رفاهی با یکدیگر متفاوت‌اند اما از نظر فنی تفاوتی میان تیپ‌های مختلف آن وجود ندارد. موتور به کار رفته در کوپا T210 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود. کوپا هم تجهیزات رفاهی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی قیمت بالایی دارد و برای خرید آن باید دچار تردید شد. در حال حاضر برای خرید مدل فلگشیپ باید چیزی در حدود 190 میلیون تومان هزینه کنید.

جایگاه هشتم: چری تیگو ۵

مقایسه شاسی بلند‌های چینی؛ کدام را بخریم؟

چری تیگو ۵ ارزان‌ترین گزینه در میان خودروهای یادشده است و اتفاقا از نظر فنی ضعیف‌ترین هم هست. تیگو ۵ توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد و علت فروش خوب آن، شرایط فروش مناسبی است که مدیران خودرو در نظر می‌گیرد. چری تیگو ۵ از نظر طراحی وضعیت مطلوبی دارد و در طراحی کابین هم عملکرد خوبی دارد اما از نظر فنی، و کیفیت متریال در مقایسه با براداران چینی خود گزینه ضعیف‌تری است. موتور به کار رفته در آن، ۲.۰ لیتری است و می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت تولید کند. چری تیگو ۵ در حال حاضر با قیمت ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در نسخه‌های مختلف قابل خریداری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کدوم از این آشغالها رو نباید خرید تا به قیمت واقعی برسه

    • بدون نام

      زباله های چینی

    • بدون نام

      پس اچ سی کراس کو

      پاسخ ها

      • selena

        اون شاسی نیست که ابله

    • مینا

      من ترجیح میدم با دویست تومن،یه تویوتای دست دوم بخرم!بخصوص کمری که خیلی نرم و ماشین سفر هست!!!اگر هم طرفدار قیافه باشم،ماشین های کره ایی دست دوم...اما عمرا ماشین چینی نمی خرم که دو سال بعد کلی خرج تعمیرش کنم!اون آپشن هایش هم ارزش اینهمه پول را ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كارشتاس خودرو : دقيقا درست گفتيد

    • بدون نام

      اين ماشين ها با اين قيمتها اصلا ارزش خريد ندارد
      و خودتون را در دام خدمات پس از فروش مي اندازيد

    • خسرو

      فقط جک اس فایو

    • وحید

      من هایما توربو دارم ماشین خوبیه نمیدونم در بلند مدت عملکردش چظوریه اما اپشن ها و خدماتی که میدن خوبه البته تا خالا مشکلی نداشته فقط درب رادیاتور و فراخوان دادن عوض کردن شتاب عالی هندلینگ خوب مخصوصا تو جاده چالوس اما چون چینیه ادم نمیدونه چقدر همینجور می مونه من شش ماه دارم خوبه

    • بدون نام

      هایییییییییییییمااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!عااااااااااااااالی.!!!!!!!! بجا 6 باس 2 ام یا 3 ام میشد!!!!!!!!!

    • مهدی

      اسکول ....
      فقط کوپا مدل فلگشیپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم آشغاله

    • متین

      همه اینها آشهالند ولی خیلی ماشین های خوب مانند بیسو۳ یا۵ نیست تواینها هایما وهاوال مناسب ترینند

    • amir

      کوپا T210 هم بهتره وهم گرونتر از فلگشیب هست اینو بدون آقای گیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج