۷۶۴۷۳۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

عرب سرخی: اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند

فیض‌الله عرب سرخی از فعالان شاخص اصلاح‌طلب ادعای عبور اصلاح‌طلبان از روحانی را نیز بلاموضوع می‌داند.

روزنامه ایران: فیض‌الله عرب سرخی از فعالان شاخص اصلاح‌طلب ادعای عبور اصلاح‌طلبان از روحانی را نیز بلاموضوع می‌داند.

بخشی از گفتگو با وی:

برخی اصولگرایان مدعی ‏اند که اصلاح‌طلبان به فکر عبور از روحانی هستند و صف خود را از دولت جدا می‌کنند شما چنین نشانه‌هایی را می‌بینید؟

آقای روحانی هیچ وقت جزو جریان اصلاحات نبود که حالا اصلاح‎طلبان از او عبور کنند. عبور یعنی کسی بخشی از جریان اصلاح‎طلبی باشد و اصلاح‎طلبان از او ناامید شوند و بخواهند از او عبور کنند. آقای روحانی همیشه فرد اصولگرای عاقلی بوده، الان هم همین است.

عرب سرخی: اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند

ما قبل از اینکه او به‌عنوان رئیس‎جمهوری انتخاب شود نسبت به کارهایش بی‎انتقاد نبودیم و الان هم نسبت به برخی از کارهایش انتقاد داریم. آن موقع هم او را آدم عاقلی می‎دانستیم و الان هم ایشان را عاقل می‏ دانیم. منتها ایشان به‌عنوان رئیس دولت، مسئولیت گسترده‌ای دارد و ممکن است که دامنه نقد ما بیشتر شود. به‌ نظر من عبوراصلاح‎طلبان از روحانی مطرح نیست. ایشان چهار سال دوم ریاست خود بر قوه مجریه را سپری می‌کند.

عبور از او یعنی چه؟ یعنی آقای روحانی قبلاً انتصابات خود را با اجازه ما انجام می‌داده و الان دیگر انجام نمی‌دهد؟ قبلاً برنامه‌های خود را با نظرخواهی از ما تنظیم می‌کرده و الان این کار را نمی‌کند؟ نه این گونه نبوده. نگاه آقای روحانی تا حدودی به نگاه اصلاح‌طلبان نزدیک بوده است. الان هم نزدیک است. برای اینکه بفهمید نزدیک است، حرف‌های او را در کنار حرف‌های آقای شریعتمداری کیهان قرار بدهید.

شریعتمداری نقطه مقابل اصلاح‌طلبان است ولی روحانی در بسیاری از دیدگاه‌ها با اصلاح‌طلبان اشتراک نظر دارد. حتی اگر جایی هم بد عمل کرد، این سابقه اشتراک نظر باعث شده اصلاح‎طلبان از آقای روحانی حمایت منتقدانه داشته باشند.

ضمن اینکه ما باید همه تلاش خود را بکنیم تا روحانی عملکرد بهتری از خود به جای بگذارد. ما همان‌طور که قبلاً آقای روحانی را به‌عنوان نامزد انتخاباتی اصلاح‎طلبان معرفی کردیم امروز هم در قبال انتخابی که کردیم مسئول هستیم. اگر روحانی خطا کند دودش به چشم ماهم می‎رود. اما باید به این نکته توجه داشت که گزینه‎ای بهتر از آقای روحانی نداشتیم.

یا باید صحنه انتخابات را ترک می‎کردیم و می‌نشستیم و اجازه می‎دادیم آقای رئیسی انتخاب شود، یا باید می‎آمدیم به آقای روحانی تذکر می‎دادیم و انتقاد می‎کردیم و حمایت می‎کردیم و رأی هم می‎دادیم کمااینکه همین کار را هم کردیم. رأی ما اصلاح‌طلبان به آقای روحانی از ابتدای 92 رویه «اتحاد و انتقاد» بود. الان هم همان موضع را داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرصت طلبها به جز حمایت از بدوبدتر چاره دیگری ندارند زیرا دستشان به جایی بند نیست و ...

    • بدون نام

      ... به کی رای دادیم خودکرده را تدبیر نیست

    • سهیل

      این جماعتی که من می شناسم اگر منافع شان اقتضا کند از صد تا روحانی هم عبور می کنند فعلا نفعشان پناه گرفتن در پشت دولت تدبیر وامید هست

    • مرتضی

      شما با بیست سال رفتید تو باغالیها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج