۷۶۵۳۱۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

عقب نشینی ترامپ از طرح کاهش کمک خارجی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طرح دور زدن کنگره و کاهش چند میلیارد دلاری بودجه کمک خارجی ایالات متحده، عقب نشینی کرده است.

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طرح دور زدن کنگره و کاهش چند میلیارد دلاری بودجه کمک خارجی ایالات متحده، عقب نشینی کرده است.

این رسانه آمریکایی در مقاله امروز چهارشنبه خود با اعلام این مطلب به نقل از سناتورها،مشاوران کنگره و مقام های آمریکایی نوشت: این تصمیم ترامپ به دنبال فشار قانونگذاران بوده است.

رویترز در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) گزارش داد که دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید از وزارت امور خارجه و سازمان توسعه بین المللی آمریکا خواسته است اطلاعاتی را درباره بسته بازدارنده دولتی ارائه دهد که به کاهش شدید در کمک خارجی منجر خواهد شد.

این دستور مبالغ اختصاصی از سوی کنگره را که هنوز هزینه نشده است کاهش می دهد. این طرح غیرعادی را «مایک مالوانی» رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید داده که خود از نمایندگان سابق جمهوری خواه کنگره است. در این طرح از کنگره خواسته می شود طرح کمک خارجی را که تاکنون تصویب شده است، لغو کند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال ۲۰۱۷ بر دستور کار «آمریکا در اولویت است» تاکید داشته که به معنای کاهش هزینه کمک های خارجی است. دولت وی بارها برای کاهش مبالغ اختصاصی برای کمک به کشورهای خارجی فشار وارد کرده است.
رویترز به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست روز سه شنبه در مواجهه با مخالفت ها از سوی کنگره، مصرانه از دولت خواست از این طرح عقب نشینی کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که ازمخالفان کاهش کمک خارجی است، به رویترز گفت: حدس می زنم که کاخ سفید امیدوار بود با این پیشنهاد جایگاه خود را در انتخابات نوامبر آینده ارتقا دهد اما به این درک رسید که فشار در این زمینه همکاری با قانونگذاران خشمگین را دشوار خواهد کرد.

برخی مقام های دولتی آمریکا گفته اند که این طرح دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید حدود 3.5 میلیارد دلار مبلغی را هدف قرار می داد که به زعم آنها اختصاص آن برای اهداف اولیه ضرورتی ندارد. این دفتر قصد داشت از این خلاء قانونی استفاده کند که در صورت پایان یافتن سال مالی در 30 سپتامبر (8 مهر) این پول می تواند به خزانه داری بازگردانده شود.

این کاهش می توانست شامل کمکی بیش از 200 میلیون دلاری باشد که برای بازسازی سوریه در نظر گرفته شده بود و ترامپ مارس گذشته آن را لغو کرد.

ترامپ در تصویب بودجه سال جاری مالی آمریکا تلاش کرد کمک خارجی راکاهش دهد اما به دلیل مخالفت کنگره، این بودجه را بدون در نظر گرفتن کاهش در این بخش امضا کرد.

دولت ترامپ تلاش کرده بود 15 میلیارد دلار از هزینه های داخلی شامل بیمه سلامت کودکان به میزان 7 میلیارد دلار را کاهش دهد اما مورد تایید کنگره قرار نگرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدایا شکرت

      ميخوام سر به تنش نباشه اين پدر سوخته ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج