۷۶۵۳۴۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تقویت ۷۰۶ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را به نظاره نشست که قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو در محدوده صفر تابلو به کار خود پایان داد و گروه پتروشیمی‌ها شاهد جمع‌آوری سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزچهار شنبه ۷ شهریور ماه ۹۷ با افزایش ۷۰۶ واحدی به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۲۷ واحدی عدد ۲۱ هزار و ۳۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۶۹۶ واحدی به رقم ۱۴۶ هزار و ۳۹۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۲۱۰ واحدی به رقم ۱۰۱ هزار و ۲۹۱ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۸۹۵ واحدی عدد ۲۷۳ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۶ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۵۵۶ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۳۱۱واحد ، بانک ملت با ۲۳۸ واحد و پتروشیمی پارس با ۱۲۱ واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۸۲ واحد،ملی صنایع مس ایران با ۷۷ واحد و فولاد خوزستان با ۵۶ واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۹۲۶ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۷۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۶۸هزار و ۵۷۷ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع معادن مس تکنار، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سیمان کردستان، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، سیمان سپاهان، فولاد افزا سپاهان، کاشی الوند، ایتالران، فروسیلیس ایران، سیمان سبزوار، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، سیمان صوفیان، حمل و نقل پتروشیمی، داروسازی ابوریحان، شیشه همدان، سر توکا. بیمه حافظ.

صنعتی روی زنگان، سیمان دورود، کیمیای زنجان گستران و داده پردازی ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پارس دارو، لیزینگ ایران، بیمه آسیا، سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری توسعه ملی، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، نفت سپاهان، نفت پارس، پارس دارو، لیزینگ ایران، بیمه آسیا، سایپا، تابان نیرو سپاهان، نفت پاسارگاد، داروسازی تولید دارو، مهندسی تکنوتار، سرمایه‌گذاری نیرو، نفت بهران، بانک صادرات ایران، بانک ملت، پست بانک ایران، بانک تجارت بازگشایی شدند.

امروز همچنین سازمان تأمین اجتماعی در بازار ابزار نوین مالی فرابورس ایران تعداد ۵۷۳ هزار و ۱۹۰ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی با نماد اخزا ۶۱۲۴، تعداد یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۸۹۳ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا ۶۰۴۴، تعداد ۵۷۲ هزار و ۶۷ ورقه از کل اوراق خزانه اسناد اسلامی در نماد اخزا ۶۹۵۴، به ارزش اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان را عرضه کرد.

امروز همچنین سازمان تأمین اجتماعی تعداد یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۸۴ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی اخزا۶۱۳۴، تعداد ۷۵۸ هزار و ۷۶۹ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی اخزا ۶۱۴۴، تعداد ۲۰۲ هزار و ۷۷۷ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا۶۱۵۴، تعداد ۲۷۱ هزار و ۸۴۷ ورقه از کل اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی اخزا ۶۲۲۴ را به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان روانه میز فروش بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران کرد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۶۰ میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از ۴۴.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی بازارگردان این سهم همراه بود. در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز ۱۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

در پتروشیمی جم اما امروز ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان کد به کد شد. همین وضعیت در پتروشیمی شیراز با کد به کد شدن ۵۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان تکرار شد. همچنین در پتروشیمی کرمانشاه نیز امروز ۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات را همزمان با معاملات درون‌گروهی در برخی گروه‌ها ازجمله بانک‌ها و پتروشیمی‌ها را نظاره‌گر بود که سهم‌های برخودار از سهام شناوری پایین و یا جا مانده از مسیر رشد بازار در کانون توجه خریداران قرار گرفت.

معاملات شیرین بازار حق تقدیم خرید سهام در کنار خودنمایی برخی تتک‌سهم‌های گمنام اگرچه برای بورس‌بازها همچنان از شیرینی خاصی برای نوسان‌گیری برخوردار است اما همچنان انتظار بالایی برای تغییر قیمت کالاهای پایه در بورس کالا و به تبع آن تأثیرگذاری بر عملکرد ماهانه شرکت‌های بورسی وجود دارد.

به گزارش فارس، اگرچه عملکرد ماهانه شرکت‌ها در مردادماه چنگی به دل نمی‌زند اما اغلب معامله‌گران انتظار دارند از پایان شهریورماه شاهد نشستن سودهای مناسب به تبع تسعیر نرخ ارز بر مبنای بازار آزاد در صورت‌های مالی شرکت‌های صادرات‌محور و ارزآور بازار سهام باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج