۷۶۵۳۸۸
۱۷ نظر
۵۰۸۳
۱۷ نظر
۵۰۸۳
پ

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب

نرگس کلباسی را بیشتر مردم با برنامه ماه عسل احسان علیخانی شناختند. دختر ایرانی-بریتانیایی که با کمک دولت وقت ایران از زندان شهر رایاگادا در کشور هند آزاد شد و به وطن پدری خود یعنی ایران برگشت.

ور سایت روزیاتو - فروغ بیداری: نرگس کلباسی را بیشتر مردم با برنامه ماه عسل احسان علیخانی شناختند. دختر ایرانی-بریتانیایی که با کمک دولت وقت ایران از زندان شهر رایاگادا در کشور هند آزاد شد و به وطن پدری خود یعنی ایران برگشت.

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب

ماجرا از این قرار بود که خانم کلباسی اشتری که تبار ایرانی دارد اما در کشورهای انگلیس و کانادا درس خوانده و بزرگ شده، در سن ۲۳ سالگی به هند و سریلانکا سفر می‌کند و در آنجا تحت تاثیر وضعیت بغرنج کودکان بی‌سرپرست این کشورها قرار می‌گیرد. او در همان زمان تصمیم می‌گیرد زندگی خود را وقف کمک به این کودکان کند.

بانوی نیکوکار ایرانی در طول مدت اقامتش در هند، سه مرکز برای نگهداری کودکان معلول و بی‌سرپرست در یکی از نقاط دورافتاده آن کشور دایر کرد. اما پس از آنکه کودکی در جریان یک تور تفریحی با بقیه کودکان تحت سرپرستی وی غرق شد، پرونده‌ای با اتهام قتل غیرعمد علیه خانم اشتری به جریان افتاد.

طبق گفته‌های خود نرگس کلباسی، روز حادثه یعنی سوم نوامبر ۲۰۱۴ او کودکان موسسه «بنیاد خیریه پریشان» را به پیک نیک برده بود. دو نفر دیگر از کارمندان نیز همراه آنها بودند. تمامی این کودکان تحت سرپرستی والدین خود قرار داشتند و به موسسه خیریه مربوط نمی‌شدند. در این پیک نیک پدر یکی از کودکان اعلام کرده که پسرش گم شده و از خانم کلباسی کمک می‌طلبد. آنها با پلیس تماس می‌گیرند اما در نهایت جنازه بی جان کودک در آب پیدا می‌شود.

نرگس کلباسی به دلیل انتخاب مکان بد و خطرناک برای پیک‌نیک مقصر شناخته و روانه زندان شد.

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
نرگس کلباسی در برنامه ماه عسل شبکه سه سیما

خبر محاکمه خانم اشتری واکنش بسیاری از ایرانی‌ها را در سراسر جهان برانگیخت و سفارت ایران در هند با اعزام یک وکیل به جلسات دادگاه کوشید به خانم اشتری کمک کند.

خانم اشتری پاسپورت بریتانیایی نیز دارد، اما سفارت آن کشور در هند کمک خاصی به او نکرد و گفته بود که قادر به دخالت در روند قضایی کشوری دیگر نیست.

با این حال در ایران تلاش زیادی برای برجسته کردن گرفتاری نرگس بعمل آمد تا جایی که روز شنبه ۱۳ آذر دو سال پس از زندانی شدنش، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سفرش به هند با خانم اشتری دیدار کرد.

در نهایت تلاش‌ها به ثمر نشست و دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا نرگس کلباسی را از همه اتهامات وارده تبرئه و بی‌گناه اعلام کرد.

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب

حالا این بانوی نیکوکار در پاسخ به زحمات هم‌وطنان خود، به کمک زلزله‌زده‌های کرمانشاه شتافته و بدون خوش‌رقصی‌های رسانه‌ای امدادرسانی منسجمی را آغاز کرده که همچنان نیز ادامه دارد.

پس از زلزله بزرگ کرمانشاه، اولین سری کانکس‌ها به همت نرگس کلباسی وارد این منطقه شد. وی در آبان سال ۱۳۹۶ در اینستاگرام خود نوشت:

سلام هموطنان نازنینم ، به لطف خدا و همراهی شما خوشبختانه سری اول کانکس ها وارد روستا شد. علیرغم مصیبتی که به این مردم وارد شده ولی ورود کانکس ها نوری از امید در دلشان روشن کرده که حداقل در روزهای سرد و بارانی پیش رو دغدغه مکانی برای اسکان و نگهداری وسایلشان نداشته باشند.

ورود کانکس ها تا اختصاص هر کانکس به هر خانواده ادامه خواهد داشت و پس از به روستاهای بعدی خواهیم رفت.

همچنین امروز یک کانتینر بزرگ برای انبار کردن و نگهداری مایحتاج مردم در بلند مدت خریداری شد و امروز به روستا رسید و در کمتر از چند ساعت پر شد.

این کمک‌رسانی‌ها متوقف نشد و او در خرداد سال جاری در اینستاگرامش نوشت:

سلام یاران مهربانم

فعالیت‌های ساخت و ساز توسط تیم فنّی و مهندسی بسیار خوبی که داریم با دقت و سرعت مناسب در حال پیگیری است. هفته‌ی قبل اطلاع دادیم که عملیات دیوار چینی آغاز شده است و در روستاها فعالیت‌ها بصورت پیوسته انجام خواهد گرفت. تا امروز ساخت و نصب وال‌پست برای هفده واحد کامل انجام شده است و عملیات کرسی چینی نیز برای هشت واحد به پایان رسیده است و دیوار چینی سه واحد نیز کامل اجرا شده است.

فعالیتهای ساختمان سازی اکنون در مراحل مختلفی برای هر واحد در حال انجام است، پی‌کنی، اجرای فونداسیون، اجرای ستون قائم، اجرای سقف، ساخت و نصب وال‌پست، کرسی چینی و دیوار چینی فعالیتهایی هستند که روزانه در روستاها و در بخش ساخت و ساز در حال انجام است.

با برنامه‌ریزی انجام شده بزودی درب، پنجره، کاشی، سرامیک و سایر مصالح مورد نیاز برای اجرای مرحله نازک کاری خریداری شده و به روستاها منتقل خواهد شد تا فعالیتهای نازک کاری نیز با دقت و سرعت مناسب شروع و پیگیری شود.

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
پویش یاران عشق

پس از زلزله اخیر کرمانشاه این بانوی نیکوکار برای دریافت کمک‌های مردمی طرحی جدید با عنوان «پویش یاران عشق» راه‌اندازی کرد و از مردم خواست تا به مدت ۵ روز (از اول تا ۵ شهریور ماه) هر نفر ۵ هزار تومان کمک نقدی خود را به شماره حساب ایشان واریز کند و در ادامه، این صفحه اینستاگرام را به ۵ نفر دیگر معرفی کند.

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
روز اول جشن یاران عشق

وی در اکانت توئیتری خود نوشته:

نكته اي كه باعث شد بتوانيم در مناطق تحت پوشش تيم "ياران عشق " كاري كوچك انجام دهيم اين بود كه سعي كرديم با شفافيت، با در نظر گرفتن "خير متقابل" براي تمامي گروه هاي متنفع و مرتبط - اهالي روستاها، بنياد مسكن و … - ،به دور از گِله گذاري و در منطقه اي محدود تمام توان خود را بگذاريم.

نكته ي ديگر اينكه سعي كرديم به دور از هيايوي رسانه اي و مقايسه ي منفي با ديگران كار را جلو ببريم و تمامي روندها را كاملا سيستماتيك و منظم مشخص كرديم تا مسئول انجام كار، زمان انجام و نتيجه ي روند شفاف باشد.

از همين جهت بود كه اسامي روستا ها را در آغاز اعلام نمي كرديم و حتي سعي كرديم در سكوت رسانه اي كار را انجام دهيم.

اين يك مدل ساده است كه حتما در جاي جاي ايران عزيز قابل اجرا مي باشد و متعلق و وابسته به من يا شخص ديگري نيز نيست!

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
روز سوم جشن یاران عشق

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
روز چهارم جشن یاران عشق

نرگس کلباسی؛ از پریشانی در هند تا عشق در سر پل ذهاب
روز پنجم جشن یاران عشق

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودزندبادبه غیرت وعرض وبه هم وطن ووطن دوستیت

    • بدون نام

      خانوم نرگس کلباسی درودبرشرف وغیرتت که خودت وقف اعمال انسان دوستانه میکنی...توفرشته ای ازفرشتگان الهی هستی تاانسانیت ونوع دوستی رابه انسانهای غفلت زده ودنیاپرست امروزی یادآوری کنی...درصورت دسترسی به شماره حسابتان دوست دارم دراین کاربزرگتان هرچند ناچیزشریک باشم

      پاسخ ها

      • احسان

        شماره کارت بانکی پایین عکس ها هست

    • رضا

      خدا خیرش بده ان شاءالله خیر دنیا و آخرت نصیبش بشه احسنت

    • بدون نام

      زنده باشن همه مرمان سرزمینم ک اینقدر مهربان هستند

    • بدون نام

      خدا قوت بانو

    • محسن خرمشهری

      به قول ما بچه های جنوب " دمت گرم شیرزن"

    • Nazanin

      ببینید انگلیس روباه پیر چطور برای نازنین زاغری جاسوس یقه پاره می کنه... اما حاضر نبود برای نرگس کلباسی که نفعی براشون نداشت از نظر جاسوسی و وطن فروشی کاری کنه......

    • Arezoo

      چقدر خوبه...

    • بدون نام

      خدا قوت مهربانوی مهربان چه روح بزرگی داری خوشا به سعادتت موفق و سلامت باشی

    • نازی

      سلبریتی واقعی این فرشته و امثال اون هستن, چه عجب اشاره ای بهش کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستتو میبوسم

    • بدون نام

      دردت بخوره تو سر خاوری

    • بدون نام

      سرت سلامت

    • احسان

      آفرین به تو که به دور از هیاهو برای کاستن از غم و درد مردم سرزمینم تلاش میکنی
      نه مثل امثال رافئی پور که با حرفای مفت نمک رو زخم مردم می پاشند...

    • بدون نام

      اسم انسان برازندته واقعا دردو بلات بخوره تو دله مسئولین زالو صفت بی عرضه

    • محمدهادی

      سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم آیا خانمی هست با من ازدواج کن و شرایط مالی من درک کن ۳۰سالمه لیسانس حسابداری دارم مدتی بیکار شدم درآمد ندارم پس اندازی ندارم و کسی ضامنم نمیشه وام بگیرم کار ازاد راه بندازم،سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن.
      زیارت عاشورا هم خواندم مشکلم حل نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج