۷۶۵۷۱۲
۲۷ نظر
۵۰۰۸
۲۷ نظر
۵۰۰۸
پ

وام ۵ میلیون تومانی در انتظار بازنشستگان کشوری

بهره‌برداری ۳۶۵ طرح ملی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، اختلاف ۱۶ میلیون تومانی درآمد خانوارهای شهری و روستایی، ثبت نام وام پنج میلیون تومانی بازنشستگان کشوری و ‌ایجاد ۲۵۳ شرکت تعاونی در مردادماه از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون، به‌شمار می‌رود.

ایسنا: هفته‌ای که گذشت با آغاز هفته دولت همراه شد و افتتاح بسیاری از پروژه‌های ملی و استانی را رقم زد. از جمله این پروژه‌ها، افتتاح ۳۶۵ طرح ملی با استفاده از اعتبارات صندوق کارآفرینی امید بود. آنطور که اصغر نوراله‌زاده - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید - گفته این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان از محل منابع صندوق به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: عملیات اجرایی ۳۹ طرح هم از هفته دولت آغاز شده که پرداخت تسهیلات آن‌ها از این هفته دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به اجرای طرح اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: ظرفیت کسب‌وکارها در روستاها با اجرای این طرح به خوبی در حال شکل‌گیری است.

البته تخصیص منابع به تنهایی کافی نیست و باید توانمندسازی روستاییان و اتصال آن‌ها به شبکه بازار را هم مورد توجه قرار بدهیم و امکان اتصال محصولات افرادی که شناسایی و آموزش داده می‌شوند، فراهم کنیم.

وام ۵ میلیون تومانی در انتظار بازنشستگان کشوری

به اعتقاد وی، سیاستگذاری دولت در این زمینه موفق بوده و هدف‌گذاری توسعه کسب و کار روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی محقق شده است.

همچنین در هفته‌ای که گذشت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ثبت نام اینترنتی بازنشستگان برای وام ۵۰۰۰۰۰۰ تومانی خبر داد.

آنطور که جمشید تقی‌زاده گفته اعتبار تسهیلات وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و این وام به مبلغ ۵ میلیون تومان از سوی بانک صادرات به ۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری اعطا می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات قرض‌الحسنه و با کارمزد سالانه ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است که پس از دریافت وام از حقوق وام گیرنده کسر می‌شود. همچنین مبلغ وام تنها به حساب بانک صادرات متقاضی که در سیستم احکام درج شده و از آن حقوق می‌گیرد واریز خواهد شد.

ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز پنجشنبه اول شهریورماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ۹۷ به مدت یک ماه صرفا در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir ادامه خواهد داشت.

اختلاف ۱۶ میلیون تومانی درآمد خانوارهای شهری و روستایی خبری بود که از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

به گفته انوشیروان محسنی بندپی، متوسط درآمد خانوار شهری براساس گزارش مرکز آمار ایران، ۳۶ میلیون تومان در سال و متوسط درآمد خانوار روستایی ۲۰ میلیون تومان است که نشان می‌دهد فاصله عمیقی ایجاد شده و مهاجرت روستاییان به شهرها را به دنبال داشته است.

رویداد دیگر این هفته، برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال بود که با دستور کار طرح اشتغال روستایی در محل وزارت کار برگزار شد.

سرپرست وزارت کار در این نشست تاکید کرد که اگر زمینه اشتغال در روستاها را فراهم کنیم، حاشیه‌نشینی کاهش می‌یابد و بردن منابع به سمت اشتغال روستایی منجر به تولید اشتغال می‌شود.

وی افزود: تاکید رییس جمهور این است که تسهیلات اشتغال روستایی به‌طور دقیق رصد شود تا به اشتغال موقتی و ناپایدار منجر نشود.

عیسی منصوری - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار - نیز در این نشست از پرداخت ۵۰ درصد منابع اشتغال روستایی خبر داد و گفت: از رییس جمهور درخواست کردیم تا مرحله دوم تخصیص منابع با سرعت بیش‌تری آغاز و از طرف سازمان برنامه و بودجه به بخش‌های مربوطه ابلاغ شود.

به گفته معاون وزیر کار تاکنون ۵۲۰۰ میلیارد تومان از منابع و تسهیلات اشتغال روستایی مصوب و پرداخت شده است. ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیازهای بازار کار در حوزه مشاغل خانگی از دیگر خبرهای این هفته، ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار بود که از سوی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اعلام شد.

مهناز امامدادی می‌گوید: در سال‌های اخیر حضور و مشارکت متقاضیان مرد در فعالیت‌های خانگی افزایش یافته و این امر موجب خروج نگاه جنسیتی به حوزه مشاغل خانگی شده است.

به گفته وی با توجه به ورود و افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این حوزه، ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیازهای بازار کار اقدام کرده است.

او می‌گوید: گام اول در شروع فعالیت خانگی، ارزیابی و بررسی توانمندی‌های افراد است و در کنار این امر، ارزیابی دقیق مزیت‌های نسبی و رقابت منطقه‌ای و نیازهای بازار برای توسعه و رشد مشاغل خانگی حائز اهمیت است.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت و تشکیل ۲۵۳ شرکت تعاونی در کشور در مرداد سال جاری خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون در مردادماه امسال، تعداد ۲۵۳ شرکت تعاونی تشکیل و ثبت شده که وضعیت فعالیت آن‌ها در حال بهره‌برداری یا در دست اجراست.

بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی‌ها نشان می‌دهد که بیش‌ترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده مربوط به خراسان رضوی و بیش‌ترین اعضای تعاونی مربوط به گرایش "کشاورزی" و "صنعت" بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا

      بازنشستگان این همه خوش بختی مهاله وا م م م پنچ میییییییییییییایییییییییونیی چکارا که نمیکنن با این وام هورا!!!خوش بحالشون خخخ

      پاسخ ها

      • منیره اعظم

        وام بندندارد۳میلیون بودبهزیستی پشت گوش انداخت ولی نمی داندباچه ادمی روبروشودندبهزیستی توانبخشی۱۲فروردین مشهدمقدس پارسال۹۷اسنفدماه زنک نزم که مدکاربندکفتن وام۳میلیون می خواهی گفتم چرلنخواهم می نزنم دردزخمهای که بزرک تربالای سرماهانباشه بهترین ازاین مکرمی شوداخبارداغ پیگیری کن دعاتان می کنم
        معموم امسال سودسهم عدالت ریختن یانزیختن بهزیستی نیروی انتظامی ملسح ن ج ممنم التماس دعافراوان?

    • ایران ویران

      در حالی که خط فقر به بالای شش میلیون رسیده (با احتساب تورم امسال و نرخ ارز)، صحبت از حقوق پنج میلیونی هم مضحک است. با چه وقاحتی از وام پنج میلیونی سخن می‌گویند؟!

      پاسخ ها

      • تهرانی

        چه حرف نوشتی ادمی خندش می گیره دیکربدبتختی پیچاره به پایان رسیدنمی دانی دوره برخودخوب نگاه کن دوغ موچ می نزن دوزی دادمی نزن گجای اه نمانندگانی که خواب تشریف داردبیدا شوی سیل امدخشگ خس حسرت اب برودبی خبرازهم جادنیانه هم شهرروستاگشورمهین ملت فیلم های تکری شبکه۱و۲۷فقط هشداربرای گبرا۱۱جدیدالحمدالله شبکه۵روح سفیدکردتاشبکهای دیکراخبارداغ باتشکرتهرانبی?

    • ج

      ببخشید نگفتید این وام ۵ میلیونی واسه خرید میوه وسبزی است یا برای خرید قبر لطفا شفاف سازی کنید

    • ali Katrina

      با پنج میلیون چکار میشه کرد؟ جچوری میشه کارآفرینی کرد؟

    • بی نام

      شبیه به شوخی میمونه 5میلیون دیگه چ کاری انجام میده

    • حسن

      خدا را شکر پس اگر هشت بازنشسته وام بگیرند با هم میتونند یه پراید بگیرند

      پاسخ ها

      • تهرانی

        نه خواب دیدندخیرباشه با۵میلیون می توانی یک خانه ویلای بخری اون جای مشهدمقدس اکردوغ نباشه شیرازباشه چه خوب خیالم راحتتراخراین دوروزچکارکنم توی تهران هستم یکشبنه وسه شبنه ابان ماه۹۸حال شماهابگوی ماهاچکاربکنم توی این شهربارانی عصرمی ایدصبح صفاگجابرویم جزومسجددرخانه نه دلمان گرفته جزواشک گریه کردن همان اپارتمان۵۴متری نشتم اخبارداغ فقط زیلدت حرم رفتن ماهادعاکن باشه ممنم تهرانی

      • تهرانی

        نه خواب دیدندخیرباشه با۵میلیون می توانی یک خانه ویلای بخری اون جای مشهدمقدس اکردوغ نباشه شیرازباشه چه خوب خیالم راحتتراخراین دوروزچکارکنم توی تهران هستم یکشبنه وسه شبنه ابان ماه۹۸حال شماهابگوی ماهاچکاربکنم توی این شهربارانی عصرمی ایدصبح صفاگجابرویم جزومسجددرخانه نه دلمان گرفته جزواشک گریه کردن همان اپارتمان۵۴متری نشتم اخبارداغ فقط زیلدت حرم رفتن ماهادعاکن باشه ممنم تهرانی

    • بدون نام

      ۵ میلیون تومان؟؟؟؟ تازه در انتظاره؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • تهرانی

        حرف تلخ پس پول شازژ سیم کارت راتیلم بده

    • POOMPE

      تامین اجتماعی یا خوابی یا مردی تکانی به خودت بده هر چی تشویقی هست یا برای بازنشستگان کشوری یا لشکری تامین اجتماعی هستیم است.

    • بدون نام

      اقای بند پی مگر بازنشستگان تامین اجتماعی ادم نیستن که همه وامهارا برای باز نشستگان کشوری درنظر میگیرند خواهشا یه تصمیمی برای این فلک زده ها بگیری

    • بدون نام

      چرا نوشتین وام ..بنویسین یک عدد سکه برا بازنشستگان در نظر گرفتیم بعد دو عدد ازشون میگیریم

    • بدون نام

      همش کشوری لشکری پس تامین اجتماعی جوجه اردک زشت توایران

    • حسین

      چرا این وام را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمیدن لطفا تبعیض قائل نشید&

    • بدون نام

      چراتامین اجتماعی همچنین کارنمیکنید

    • بدون نام

      مسخره ست .... ی یخچال به درد نخور میشه باهاش خرید ...

    • علی رشیدی

      بازنشستگان که خیلی وقت درانتظاراین وام هستند وحالا نوبت وام است که درانتظاربازنشستگان است

    • علی

      وام 5 میلیونی
      بی ارزشترین گوشی سامسونگ الان در بازار موبایل 1500 هست .. همونی که شش ماه پیش 380 هزار بود
      حالا پنج میلیون در انتظار بماند تا زیر پایش علف سبز شود

    • بی نام

      پس برای لشگری ها چرا وام نمیدن همیشه وام رو به کشوریها میدن اخه چرا مگه ما بازنشستگان کشور دیگه ایی هستیم .خدا لعنتتان کنه . مفتخور که حق ما رو ضایع میکنی ،۲۰سال بازنشسته وزارت دفاع هستم اصلا وام نگرفته ام اخه چرا مسئولین نیروهای وزارت دفاع بی عرضه اند.

    • میلاد

      کسی که دستور وام پنج میلیونی را داده خجالت بکشه با این پول نمیشه پنکه خرید

    • ک

      وام گرفتن نقطه اوج بدبختیست وزندگی که با وارم پیوند خورد هیچ ارزشی ندارد

    • بدون نام

      تورا به خدا به بازنشتگان تامین اجتماعی هم بدهید خدا پرستا

    • بدون نام

      فقط پولدارها که وثیقه کافی دارن می توانند این وام روستایی را بگیرن و در اصل پول دار. ، پولدارتر میشود

    • بدون نام

      حرف تلخ بدتان حرفی نوشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج