جاباما
۷۶۵۸۰۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

الحیات:

روحانی، مجلس را «ناامید» کرد

حسن روحانی نتوانست نمایندگان مجلس ایران را در مورد برنامه های خود برای خارج کردن ایران از بحران اقتصادی و معیشتی قانع کند و ممکن است نمایندگان تصمیم گیری در این مورد را به دستگاه قضایی ارجاع دهند. روحانی به اشتباهات دولت خود اذعان نموده و خاطر نشان کرد که بسیاری، اعتماد خود را در مورد آینده از دست داده و در مورد آن تردید دارند.

پایگاه خبری انتخاب: الحیات نوشت: حسن روحانی نتوانست نمایندگان مجلس ایران را در مورد برنامه های خود برای خارج کردن ایران از بحران اقتصادی و معیشتی قانع کند و ممکن است نمایندگان تصمیم گیری در این مورد را به دستگاه قضایی ارجاع دهند.

روحانی به اشتباهات دولت خود اذعان نموده و خاطر نشان کرد که بسیاری، اعتماد خود را در مورد آینده از دست داده و در مورد آن تردید دارند.

این رسانه عرب زبان داد: تشدید فشاهای داخلی بر روحانی همزمان شده است با شدت گرفتن لحن عداوت آمیز واشنگتن در برابر تهران، بویژه پس از آنکه علی رضا تنکسیری، فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران، اعلام کرد که کشورش امنیت خلیج فارس را تضمین می کند و نیازی به حضور غریبه هایی مثل ایالات متحده و دیگر دولتها در این منطقه نیست.

در همین رابطه، وزیر خارجه امریکا در توئیتی نوشت: «ایران بر تنگه هرمز سیطره ندارد و این مکان، یک گذرگاه آبی بین المللی است. ایالات متحده به همکاری با شرکای خود برای تضمین دریانوردی آزاد در گذرگاههای آبی بین المللی ادامه می دهد».

در این میان، ابراهیم المهنا، مستشار وزارت انرژی عربستان سعودی بر این مساله تاکید کرد که تحریمهای جدید آمریکا علیه تهران، نمی تواند موجب توقف کامل صادرات نفتی ایران شود.

وی همچنین با اشاره به انتقال ۱۸ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز، یعنی یک سوم تجارت نفتی دریایی در جهان، تصریح کرد:«ممنوعیت انتقال نفت از این تنگه موجب کمبود شدیدی در میزان نفت خام و افزایش نجومی قیمت آن می شود».

المهنا با طرح این سوال که آیا ایران قادر به بستن تنگه هرمز یا باب المندب به طور کامل یا جزئی است و آیا تمایلی برای این کار دارد، گفت: ایران رغبت زیادی به این اقدام ندارد.

علاوه بر این، نخست وزیر عراق، حیدر العبادی اعلام کرد که کشورش هیئتی را به واشنگتن اعزام می کند تا در مورد تعاملات مالی با تهران، به تفاهم هایی برسند.

در این شرایط منطقه ای، نمایندگان مجلس ایران از پاسخ های روحانی به پرونده های مربوط به بیکاری، ارز ، رکود و قاچاق قانع نشدند و طبق اصول و قوانین مجلس، نمایندگان در روزهای آینده به بررسی این نکته می پردازند که آیا دولت در پرداختن به پرونده های مذکور شکست خورده است یا نه و در ادامه در صورتی که موضوع به دستگاه قضا ارجاع داده شود، در نهایت تصمیم گیری در مورد سرنوشت روحانی با رهبر جمهوری اسلامی است.

روحانی در ضمن سخنان خود از راه سومی برای تعامل ایران با خروج ایالات متحده از توافق هسته ای صحبت کرده و افزود: به ملت ایران اطمینان می دهم که ما اجازه نمی دهیم توطئه آمریکا علیه ایران، پیروز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه مشت دری وری گفت باور کنید هیچ برنامه ای
      جز الا اختلاص و برداشت از حساب مردم ندارن

    • قلی

      تکرا ر ..ملت را ناامید کرد

    • بدون نام

      روحانی همه رو ناامید کرده

    • بدون نام

      نه تنها مجلس مردم را هم نا امید کرد

    • رضا

      روحانی سال به سال که به پایان نقش بازیش در سمت ریس جمهور نزدیک میشه
      بیشتر از مردم فاصله میگیره
      میترسه
      میخواد اولین ریس جمهوری باشه که بعداز کارش ممنوعه التصویر نشه،از این رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج