۷۶۶۱۹۷
۲۹ نظر
۵۰۲۶
۲۹ نظر
۵۰۲۶
پ

حمله جوان به ژوله و چالش من و سانسورچی

روزنامه جوان در یادداشتی درباره چالش «من و سانسورچی»، امیر مهدی ژوله را به مخالفت و تمسخر حجاب متهم کرد.

برترین ها: روزنامه جوان در یادداشتی درباره چالش «من و سانسورچی»، امیر مهدی ژوله را به مخالفت و تمسخر حجاب متهم کرد. این روزنامه نوشت:

«امیر مهدی ژوله، کمدین و بازیگر سینما و تلویزیون در تازه‌ترین پست اینستاگرام خود، به برخی ممیزی‌هایی که صدا و سیما در پخش و ساخت برنامه هایش اعمال کرده اعتراض نموده و از دیگر هنرمندان خواسته است با هشتگ سانسور و سانسورچی به او بپیوندند و خاطرات خود از سانسور‌های تلویزیون را بیان کنند.

اقدام ژوله و اشاره به مساله سانسور در تلویزیون با واکنش هنرمندان و گرفتن نخ تسبیح از سوی بازیگران و عوامل ساخت مجموعه‌های تلویزیونی به خصوص کسانی که الان همکاری خاصی با صداوسیما ندارند همراه شد و بعد از انتشار متن ژوله، برخی هنرمندان از جمله بهرام رادان، سحر دولتشاهی، میترا حجار و مهراب قاسم خانی هم واکنش‌های طنزگونه‌ای به این موضوع داشتند.

این روز‌ها گسترش روزافزون فضای مجازی گویی تبدیل شده به نمایش سخنان هجو و بی پایه و اساس سلبریتی‌ها که درباره هر موضوعی اظهارنظر کنند. یکی از این سلبریتی‌ها امیرمهدی ژوله نویسنده طنز تلویزیون است که بخاطر بر سر زبان افتادن نامش حاضر است حتی سیاست‌های سازمانی که باعث شهرت و دیده شدن آثارش شده را به سخره گیرد. او تلویزیونی را مورد تمسخر قرار می‌دهد که روزگاری پله ترقی ژوله و امثال او بوده و هویت کاری خود را مرهون صداوسیما می‌دانند.

این نویسنده و بازیگر باسابقه آثار طنز تلویزیونی نه‌تنها همه‌چیز را به‌مضحکه می‌گیرد، بلکه پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و به رعایت حجاب در تلویزیون اعتراض می‌کند و می‌گوید چرا بازیگرانش باید حجاب داشته باشند؟!

همه‌ی ما از سلیقه‌ای بودن برخی از ممیزی‌ها در صدا و سیما اطلاع داریم. همه‌ی ما می‌دانیم که در برخی موارد سخت‌گیری بیش از حد و غیرمنطقی در برخی کار‌های نمایشی اعمال می‌شود. اما سوالی که باید از آقای ژوله پرسید این است که بیرون گذاشتن گوش بازیگر زن یا نمایش حجم بدن بانوان، چه‌قدر به پیشبرد اهداف سریال‌نویسی شما کمک می‌کرد که جلوگیری از این امر، چنان لطمه‌ای به شما وارد کرده که پس از مدت‌ها نمی‌توانید آن را از ذهن خارج کنید؟!

از همه مهمتر سوالی که در ذهن مخاطب به وجود می‌آید این است که چرا حالا که دیگر نقطه‌ی اتصال شما به بودجه‌ی این سازمان قطع شده است به فکر آگاه‌سازی مخاطب افتاده‌اید؟! شما در نوشته تان تاکید کزده‌اید که بار‌ها تلویزیون به شما میدان داده تا امروز شناخته شوید.

خب چرا روز‌هایی که پشت سر هم در تلویزیون کار می‌کردید این حرف و حدیث‌ها نبود. چرا آن موقع درباره حجم اندام خانم‌ها و آرایش و بیرون گداشتن گوش فلان بازیگر صحبت نکردید؟!

آقای ژوله! باور بفرمایید این موضوعاتی که ذکر کرده‌اید سانسور نیست؛ این موارد رعایت خطوط قرمز اخلاقی از سوی رسانه‌ای است که برای یک جامعه متدین و ایمانی برنامه می‌سازد. شما اگر برای تربیت فرزندتان اهمیت خاصی قائل نیستید، رسانه ملی باید در قبال این موضوع هوشیار باشد تا محتوای سالم به جامعه تزریق شود.

درواقع خوب است ژوله و دیگر بازیگرانی که به درخواست او در بیان خاطرات سانسور لبیک گفته و با هشتگ سانسور سعی در تمسخر حجاب در قاب تلویزیون گرفته‌اند، بدانند که با تمام انتقاداتی که به برخی از سیاست‌های صداوسیما وارد است، اما اکثر مردم با این نوع ممیزی‌ها و نظارت‌ها موافق هستند که عفاف و حیا در رسانه ملی زیر سؤال نرود.

البته ذکر این نکته ضروری است که اگر چرخه تولید نیروی انسانی در حوزه فرهنگ و رسانه در ساختار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی درست و طبیعی بود، هیچکدام از این سلبریتی‌ها نمی‌توانستند با هشتگ‌هایی مانند "سانسور" و "سانسورچی" سیاست‌های هنجاری رسانه ملی را به استهزا گیرند.

در واقع صداوسیما چوب کم‌کاری خود در تربیت و تأمین نیرو‌های دلسوز و توانمند را می‌خورد، و جنجال اخیر برخی بازیگران و نویسندگان آثار تلویزیونی نشان میدهد که مسئولان امر باید برای کادرسازی و پرورش نیرو‌های نخبه در عرصه فرهنگ و هنر اهمیت ویژه ای قائل شوند.»

امیرمهدی ژوله در پاسخ به این یادداشت روزنامه جوان در اینستاگرام خود نوشت:

حمله جوان به ژوله و چالش من و سانسورچی

حمله جوان به ژوله و چالش من و سانسورچی

حمله جوان به ژوله و چالش من و سانسورچی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اسم انتقاد را میذارید حمله؟؟
      اسم منتقد را میذارید دلواپس؟
      تیترهاتون جهت داره و مشخصه که رعایت امانتداری را نمیکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل پسر، جوان و کیهان نه منتقد هستند و نه قابل، این دو تا فقط برای نفی هر چی که مردم دوست دارند و لذت میبرند مطلب مینویسند. دلت برای این دو موجود افعی نسوزه

      • بدون نام

        چون انتقاد چهارچوب مشخصی داره ولی حمله نه!! و کار روزنامه جوان حمله است نه انتقاد

      • عمار

        احسنت
        این اپلیکیشن تیترهای جهت دار در حمایت از یه عده خاص میزنه

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        اکثر مردم چه کسانی هستند واقعا این باری من سواله. اگه اکثر مردم هستند چرا یه همه پرسی برگزار نمی کنید؟ ما هم رومون کم بشه لااقل

    • بدون نام

      ژوله خوبه..

    • بدون نام

      وقتی روسای صدا و سیما با حجم گوش خانمها یا پشت گاومیشها تحریک میشوند، باید گوشها را چسب زد یا به گاومیش شلوار پوشاند

    • بدون نام

      وقتی روسای صدا و سیما با حجم گوش خانمها یا پشت گاومیشها تحریک میشوند، باید گوشها را چسب زد یا به گاومیش شلوار پوشاند

    • بدون نام

      برترین های عزیز! بعضی وقتها رسالت رسانه ای خودتو فراموش میکنی و به یه طرف خاص غش میکنی! الان اگه یه رسانه جناح مقابل همچین تیتری میزد، شما و امثال شما کلا میرفتید تو فاز تاکتیک جنگی و خاکریز و اینجور چیزا! حمله کجا بود برادر من! چه حمله ای آخه! آدم تیترتو میخونه یاد شب عملیات میفته! جو گیر نشو و درست تیتر بزن.

    • بدون نام

      مگه دروغ میگه ؟
      دمش گرم

    • حمید

      من خودم طرفدار حجاب هستم و به نظرم هیچ توهینی به حجاب نبوده. چالش خیلی خوبی هم هست. بذار مردم بدونن تو این صدا و سیمای میلی چی میگذره

    • بدون نام

      توخفه شوروزنامه جوان

    • بدون نام

      صدا و سیما آنقدر مسخره و عقب مانده و تعوع آور است که نیازی به تمسخر و انتقاد از آن نیست.
      شما آقایان هم آنقدر شور همه چیز را در آورده اید که هم در داخل و هم در جهان مضحکه عام و خاص شده اید ولی سرتان را مثل کبک زیر برف کرده اید و یا شاید هم خجالت می کشید.
      تحجر و عقب ماندگی بس است. کمی به خودتان بیایید.

    • بدون نام

      این بازیگران انقدر از این تلوزیون خوردن و پس ندادن که نگو با اون بازی‌های سرو ته به کرباسشون حالا واس ما آدم شدن احمق‌های نون به نرخ روز خور

    • بدون نام

      روزنامه جوان مسخره تر از این نمی تونست از سیاست های سازمانی ! دفاع کنه ، خوب این اتفاقات یا افتاده یا نیوفتاده ! اینکه این اتفاقات را با خنده تعریف کنند یا با گریه فرقی در اصل قضیه می کنه ؟ شما اگه به کارتون ایمان دارید وقتی رسانه ای شد سرتون را بالا بگیرید و با افتخار بگید برای اینکه جوانان از راه به در نشوند و دچار انحطاط اخلاقی نشوند تصویر گاومیش از پشت را نشان ندادیم یا تحقیق کردیم اگه گوشش ها را چسب نزنیم جوانان دچار مشکل می شوند !

    • بیژن حاجی زاده

      وقتی با هر نقدی اینجور برخورد میشه مسلما تلویزیون ملی میشه میلی. یکم نقد پذیر باشید و نیاز روز جامعه دو درک کنید

    • محسن وات ؟؟

      خب راست میگه ژوله هم خیلی از حد گذشته ..... بالاخره صدا و سیما هم یک سری قوانین داره.


      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا وات د فاز؟؟ یکم استراحت کن لازم نیست همه جا نظر بدی. میدونیم صدا و سیما قوانین خودشو داره خب ما هم داریم به همین قوانین میخندیم از بس مضحکه

      • سویل

        چی زدی واقعا.داداج پارک تو عوض کن خو.

    • بدون نام

      روزنامه جوان خفه حجم گوش پوشاندن هم جز حجابه...بروید خود فروشی زنان مشهد را جمع کنید ...

    • بدون نام

      خط قرمز شما فقر و خود فروشی زنات در مشهد باشد نه پوشاندن گوش زیر دستمال بی غیرتا

    • مهدی

      خود آقای ژوله جواب خوبی دادند. هرچند واکنش ابلهانه این روزنامه (ناشی از ترس و وحشت از نفوذ سلبریتی ها در مردم و سعی در تخریب آنها در اذهان عمومی) را کسی جدی نمیگیره جز آدم ابله.

    • بدون نام

      درود بر ژوله

    • بدون نام

      و اخبارش رو نشونمون بده :))

    • دلسوز

      من تا حالا فکر میکردم حجاب تو فیلما بی اهمیت!!!!!
      با این همه ممیزی خانمها بلوز وشلوار میپوشن یا شالشون الکی رو سرشون آرایش هم که نگو والا بقول ما یال ویقه هم که باز مو گوش هم بیرون این چه جور سانسوریه

      البته ی وقتایی هم از اون ور بوم افتادن سریال ماه رمضان برزو ارجمند روحانی بود مادرش وزنش تو خونه هم با چادر بودن
      نه این شوری شور نه به این بی نمکی

    • علی

      نمیدونم این منتقد روزنامه جوان با مغالطه چه هدفی رو دنبال میکنه اما حرفهاش در نهایت انحراف و مغالطه بیان شده. بزرگوار خود تلویزیون داره میگه مردم متدین کشور دیگه تا 80 درصد مخاطب صدا و سیما نیستن. فرضا امیر مهدی ژوله گفته چرا زنها حجاب دارن. شما باید یه جامعه آماری اکثریتی داشته باشی تا به خودت اجازه حمله بدی

    • کاربر صفر

      روزنامه‌نگار روزنامه جوان نوشته که ژوله حق نداره از صداوسیما انتقاد کنه چون محل رشدش بوده تلوزیون.
      انتقادای ژوله که بی‌خوده؛ ولی یعنی تو هم حق نداری بعدا از روزنامه جوان انتقاد کنی؟
      کی ما اینقد چاغال شدیم :/

    • بدون نام

      نوشته که نباید انتقاد کنه چون محل رشدش بوده؟؟ تو قران اومده حتی به پدر و مادرتم که تو رو به دنیا آوردن انتقاد کن.. عاخه این چه استدلال ابکیه... چشم و گوشت و ببند چون اونجا معرفی شدی.. نه برادر من ادم با استعداد جایدیگه هم می تونه خودشو نشون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج