جاباما
۷۶۶۲۴۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پرسش مهم «حجتی کرمانی» از علمای قم

روزنامه اطلاعات در یادداشتی به قلم محمدجواد حجتی کرمانی نوشت: نکته‌ای که یادآوری آن ضروری است، جلب توجه حضرات بزرگوار شورای مدیریت حوزه علمیة قم و نیز جامعه محترم مدرسین قم است.

روزنامه اطلاعات در یادداشتی به قلم محمدجواد حجتی کرمانی نوشت: نکته‌ای که یادآوری آن ضروری است، جلب توجه حضرات بزرگوار شورای مدیریت حوزه علمیة قم و نیز جامعه محترم مدرسین قم است.

سؤال من از این برادران مکرم که با پاره‌ای شان همدرس و هم مباحثه بوده‌ام اینست که چگونه می‌توان پذیرفت مدرسه مبارکه فیضیه که نماد روشن و متعالی علم و فقه و مبارزه و کانون اصلی تربیت علمای دین و خطبای مسلمین است.

این‌چنین باشد که بیایند در خطیرترین مراحل تاریخ کشور که ایران و اسلام و انقلاب و روحانیت از سوی بزرگترین قدرت مستکبر و طاغی جهان مورد هجوم همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی و نظامی است و در حالی‌که کشور در حساس‌ترین شرایط اقتصادی و اخلاقی ۴۰ ساله گذشته قرار دارد و بیشترین نیاز را به وحدت و همدلی و همکاری عام مردم و حکومت و دولت و قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مؤثر و دست‌اندرکار اداره کشور دارد.

کسانی مجهول‌الهویه (که تنها سخنگوی آنان شناخته شده و بیشترین نقش را در آبرو دادن به بی‌آبروئیِ برخی از آنان داشته است) بتوانند عاصمة فقه و فضیلت را در اختیار بگیرند و از محل و مکان مقدسی که نخستین فریاد کوبندة ضد رژیم ستمشاهی توسط مرد تاریخ‌ساز عصر ما، امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، از آنجا بلند شده و سرانجام با سرنگونی آن رژیم و تأسیس نخستین حکومت اسلامی پس از قرنها انتظار مسلمانان و شیعیان جهان، سرنوشت.

تاریخ جهان به کلی عوض شده کسانی در نازل‌ترین درجه از شئون اجتماعی و تنها با داشتن نماد روحانیت ـ‌ عمامه ـ گردهم‌آیند و با ادبیاتی کوچه بازاری و لُمپنی و پوپولیستی و حرکاتی چندش‌آور و شعارها و تابلو نوشته‌هایی خلاف اخلاق و مصلحت، این مکان مقدس را آلوده سازند و کسی جلودارشان نباشد و بالاخره هم معلوم نباشد که آیا مقامی، نهادی، مسئولی، متولّی‌ای پیدا می‌شود که اینان را به سزای اعمالشان برساند؟!

ـ‌ سؤال من از مسئولان بزرگوار حوزه مقدسه علمیه قم که باید چشم و چراغ دنیای اسلام و تشیع باشد، اینست که اولاًً چرا و چگونه می‌شود چنین ناروائی‌هایی در قلمرو اداره و مسئولیت شما برادران بزرگوار پدید آید و شما دست روی دست گذاشته باشید و ثانیاً در قبال حرکات زشت این عدّه که بنام حوزه و روحانیت انجام شده، حضرات بزرگوار چه عکس‌العملی داشته‌اید و برای تعقیب کسانی که آبروی حوزه مقدسه علمیه و عاصمه فقه و تشیع و انقلاب اسلامی را برده‌اند چه کار کرده‌اید؟…

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایا به اصلاح طلبان هم چنین احازه ای میدهند ؟؟؟!!! ایا اگر چنین حرکات و سخنان رکیک و سخیف از ناحیه اصلاح طلبان رخ می داد چنین سکوت سنگینی پیشه ی خود ...؟؟؟!!! تقوا و صداقت و دلسوزی ادعایی عده ای برای مردم روشنتر شد

      پاسخ ها

      • ایران

        اصلاح طلبان واربابان کارگزارانی شان دیگه چکار میخواهند توی این کشور بکنند نکردند . میخواهید گردن یکی یکی ملت رابه اسم آزادی بزنید تاخیالتون راحت بشه .؟؟ شما که حاکمیت خدارا هم زیر سوال بردید و یکی هم صداش درنیومد . همه ابنای پیامبران را فاسد خواندید و کسی اعتراض نکرد . از دولت سازندگی تا امروز حدود ۲۴ سال هم هست که سوار ارکان قدرت و ثروت مملکت هستید . ببخشید کدوم حرف را زدید و کسی به نشانه مخالفت جرات کرد به شما بگه بالای چشمت ابرو؟؟؟!!!!! .

      • محمد

        اقای ایران لطفا بی انصاف نباش .خودت می دانی چه مشکلاتی برای اصلاح طلبان بوجود امده .فقط یه نگاهی به بزرگان اصلاحات بینداز.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج