۷۶۶۷۰۰
۵۸ نظر
۵۰۰۵
۵۸ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا و چگونه بازار خودرو آشفته شد؟

بازار ملتهب خودرو که این روزها بیش از گذشته آشفته است. عوامل مختلفی بازار خودرو را آشفته کرده، شاید سودجویی برخی شرکت های خودروسازی و یا حتی سودجویی برخی از همین مردم عادی که نقدینگی را به سمت بازار خودرو آورده اند.

برترین ها: بازار ملتهب خودرو که این روزها بیش از گذشته آشفته است. عوامل مختلفی بازار خودرو را آشفته کرده، شاید سودجویی برخی شرکت های خودروسازی و یا حتی سودجویی برخی از همین مردم عادی که نقدینگی را به سمت بازار خودرو آورده اند.

به هر حال در سال جاری نوسانات نرخ ارز همراه با خروج آمریکا از برجام و لغو تعلیق تحریم‌های ایران از سوی رئیس‌جمهور این کشور، سبب شد تا شرکت‌های بزرگ دنیا بار دیگر از سرمایه‌گذاری و فعالیت در ایران احساس خطر کرده و روابط ‌شان را با ما کاهش دهند و بعضا به صفر برسانند.

چرا و چگونه بازار خودرو آشفته شد؟

شرکت‌های خودروساز خارجی که پس از تصویب برجام باری دیگر به دنبال سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت خودروسازی ایران بودند و در مسیر انعقاد قراردادهای جدید با خودروسازهای ایرانی قرار گرفته بودند، یکی پس از دیگری بازار ایران را ترک کردند و همین موضوع سبب شد علاوه بر اینکه دسترسی خودروسازان ایرانی به بخشی از قطعات خودروهای تولیدشده دشوار شود، التهابی در بازار خودرو نیز به وجود آید.

شاید نظر امرالله امینی (عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی) بخش زیادی از واقعیات را فاش می کند، او می گوید: به دنبال تشدید کنترل دولت بر بازار ارز و سکه بخشی از پولهای سرگردان به بازار خودرو هجوم آورده‌اند که نتیجه آن رشد شدید قیمت خودرو در بازار آزاد بوده است.

رشد عجیب و غیرقابل باور قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد آن هم در شرایطی که مشتری و تقاضای مصرفی برای این خودروهای گران وجود ندارد، نشان‌دهنده هجوم پولهای سرگردان و سفته‌بازان به این بازار است.

اما خب در این میان نظر کارشناسی خیلی جوابگوی مردم نخواهد بود، در این چند روزه ی ملتهب بازار خودرو، نمایندگان کمیسیون های مختلف اظهار نظرهای متنوعی داشتند، مثلا امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از ورود این فراکسیون به بحث افزایش قیمت خودرو در کشور خبر داد و گفت: تیم ما اکنون بحث بالا رفتن بی‌ضابطه قیمت خودرو و تخلف خودروسازان در این مورد را بررسی می‌کند.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو با وجود خودروهای داخل انبار که با دلار 3800 تومان پارسال ساخته شده‌اند، گفت: در یک کلمه می‌توان مهمترین عامل به‌وجود آمدن شرایط فعلی بازار خودرو را ناتوانی مدیران وزارت صنایع در کنترل بازار بیان کرد. وی با انتقاد از رویه مسئولان وزارت صنعت در برخورد با وضعیت فعلی قیمت‌های خودرو و عدم پاسخگویی در شرایط فعلی گفت: شخص وزیر باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به ادعای خودروساز‌ها مبنی براینکه کمبود قطعات در افزایش قیمت خودرو‌ها تاثیر گذاشته است، تاکید کرد: آن‌ها قطعات را با دلار ۳۲۰۰ تومانی خریده و خودرو‌هایی که مشتری بسیار نداشت را در انبار‌ها دپو کردند و اکنون با دلار ۱۰ هزار تومانی خودرو‌ها را در بازار می‌فروشند و بعد می‌گویند قطعه نداریم، آیا این انصاف است؟

وزارت صنایع و نقدینگی سرگردان البته که موثر است اما اخباری هم به دست رسیده که نشان می دهد در برخی انبارهای خودرو سازی، خودروهای زیادی احتکار شده است مثلا همین چند روز پیش از آذربایجان شرقی خبری رسید که جالب توجه است. سرهنگ یداله رستمی گفته بود که: با مراجعه به این انبار، تعداد هشت هزار و ۸۴۵ دستگاه از انواع خودروی سمند کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمپ و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

متعاقبا محمود نوابی (ریس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) عزم دولت برای برخورد با محتکران را خاطرنشان کرد و گفت: چنانچه احتکار در هر زمینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت محرز شود، با آن برخورد جدی خواهد شد و اطلاع‌رسانی لازم نیز انجام می گیرد.

در حالی که خودروسازان کمبود قطعه را بهانه ای برای افزایش قیمت می دانند، برخی نماینده ها این افزایش ناگهانی قیمت ها را یک برنامه از پیش تعیین شده قلمداد کرده اند، نمایشگاه داران و آن هایی هم که نقدینگی دارند در این میان به نبال سود و منفعت هستند، پراید 45 میلیونی را منازعه آن جوان معترض و علی مطهری در گلپایگان هم رسید و البته امروز خبر آمد که قیمت پراید به 32 میلیون کاهش یافته است.

حال باید ببینیم مسئولان و مقامات چه تدبیری برای کنترل قیمت ها خواهند داشت و اصلا خودِ مردم چقدر به کاهش تنش روانی موجود در بازار خودر کمک خواهند کرد؟ خودروسازان هم البته این میان نقش مهمی دارند! نهادهای نظارتی آیا توان انبارهای دپو شده از خودرو را دارند؟

تصاویر ماهواره ای از انبار خودروسازان در تهران

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید .

چرا و چگونه بازار خودرو آشفته شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سو مدیریت . ترامپ ماه ها قبل گفته بود خارج میشم چرا پیش بینی نکردن

      پاسخ ها

      • مهران

        بدون نام تو باغ نیستیا.میگه کار خود خودروسازا و دولته.اینا روی هر چی دزده سفید کردن رفتن خودرو انبار کردن تا قیمتو ببرن بالا سود کنن و ملت فلک زده رو تو فشار بذارن. درود بر ترامپ که جنس دولتمردای مارو خوب میشناسه و یک درصد
        هم اعتماد نمیکنه به اینا.درود بر ترامپ
        من حرف حقو زدم هر کسی هم زورش اومد آب یخ موجوده.

    • بدون نام

      عمدی بوده فقط میخواستن خودورهارو چند برابر کنند مردم را هم راضی نکه دارن پراید بیست تومانی ر کردن چهل میلیون الان اوردن سی میلیون خوب ده میلیون ارزانی شده به به چه چه افرین افرین هووووووووووووووورا دست ملت درد نکنه چنان رونق اقتصادی شود مردم بی نیاز شوند جک سال تا عبد این دروغ میماند

      پاسخ ها

      • حجت

        اقا مهران درک درست این که ادم خودش رو به نفهمی نزنه
        امروز پراید ۴۰تومنی نخر
        فردا برو۶۵تومن بخر اقای با درک

      • حجت

        aaa
        بحث کردن با تو به جایی نمیرسه
        لیاقتت همون اشغال هایی که اگه بتونی از دور نگاهش کنی چه برسه به این که بخوای بخریش

    • حجت

      مردم رو گول نزنید
      یه کارشناس خودرو میگفت قیمت همه فلزات دو سه برابر شده
      قطعات که از چین میاد هم با دلار ۱۱تومنی داره تامین میشه
      پراید تا ۶۰تومن هم جا داره بره

      پاسخ ها

      • مهران

        حجت جان خدا بزرگه نگران نباش خدا به ما پول و به شما درک درست از زندگی عطا کنه.امثال شما جا دارن تا 100 میلیون هم پول پراید بدن

      • بدون نام

        حجت خداوکیلی باتو شدیم ۸۰میلیون؟
        حیف اون یارانه ای که میگیری
        بادرک

      • aaa

        حجت بدبخت یه پراید خریدی هی میگی گران میشود که مثلا 60 تا 70 م هم فروختی و 30 میلیون هم سود کردی نفهم برو بشین یه حساب و کتاب ساده بکن ببین با این تبلیغات کاذب تو چقدر بنفع محتکر و خودروساز و لوازم خانه فروش و ..... کار کردی و تو و امثال مثل تو چه مفتی و نادانسته برایشان سود میلیاردی تبلیغ کردید و حالا برو مواد غذایی ، اجاره خانه ، لوازم خانه و...... را تهیه کن و ببین که نفهمانی مثل تو که باعث گرانی کمر شکن ان شده اید چقدر ضرر کردی . حالا با فروش یه پراید و یا موتور و یا چیز دیگر که بفرض بالا 30 م سود کردی ببین در عوض 100 م به بالا بابت مایحتاج ضروری زندگی ضرر کردی وحالا نفهم بیا کمی بفهم وهی نیا بگو پراید 60 ،70 ، 100 م میشود . یا پراید تو نگه دار استفاده کن یا وایسا 100 م شد ببر بفروش و دیگر نیا نظر بده هرکی احتیاج مبرم و فوری داشته باشه میخره و هر کی هم که بخواهد مثل اکثریت در کمپین نخریدن اجناس غیر ضروری و گران شرکت میکند و نمیخرد پس بفهمید و هی تبلیغات منفی نکنید مردم از تو وامثال تو با شعورترند

      • حجت

        ببین طرز فکر من با شما ها زمین تا اسمون فرق میکنه شما خودتون رو زدید به نفهمی ولی واقعیت جامعه چیز دیگه ایه
        من نه پراید دارم نه پژو سراتو دارم پراید لیاقت شما هاست با طرز فکر بیخودتون

      • حجت

        کاربرaaa
        انقدر وجود نداری که حداقل ببینیم چی باید صدات کنیم
        تو و امثال تو هنوز نفهمیدین که هر چی نخرید تو پاچتونه

      • حجت

        aaa
        بدبخت تویی که تا یک ماه دیگه گریتو میبینم

      • aaa

        .. موتور CGL125 طرح هوندا سواره و یا نهایت رنو 5 ویا پیکان سواره یا پی کی . بدو برو پراید 40 م تو بفروش داره میشه 30 م

      • aaa

        اگه ما پراید لیاقتمونه تو .... میخوری تبلیغ گرانی پراید و خریدن ان را میکنی ما مردم خودمان میدانیم کی بخریم کی نخریم چی بخریم جی نخریم . تو وایسا پرایدت گران شد بفروش سودشو خرج صدتا گرانی و خریت دیگرت کن حجی مشنگ . ضعیفه ضعیفتر از انی که بخواهی گنده حرف بزنی و ملتو تشویق به گرانی و گران خریدن کنی...

      • حجت

        بدون نام ۱۴۵۸خدا رو شکر یارانه نمیگیرم و یارانه و صدقه لیاقت تو امثال توست

      • aaa

        معلومه خیلی فشار به .... اومده پرایدت مونده رو دستت زدی به ....خلی درضمن سراتو باباتو سوار شدی که بعید میدونم اصلا داشته باشی مواظب باش طرف 4 دونگه نیایی چون اول خودتو میبریم بعد ماشین تو . حجی مشنگ راستی میدونی سراتو مال کجاست چند سی سی و چند مدل دارد ویا مونتاژیه من دهها متن برات فرستادم.با ادرس و اسم نمیدانم چرا ببشتر انها چاپ نشده و 2 تا هم نصفه و نیمه سانسور شده فعلا خودم با سانسور یه متن برات زدم شاید تا .... بهت برسد . نوشتی پراید تا 60 جا داره بره خوب تا میتونی جاش کن بره نمیدانستم پراید باهات .....ط میکنه . گشنه تو نمی... که گشنه نشه وقتی هم فضله انداختی مصرفش میکنی حالا میگی یارانه هم نمیگیری از پاپی ت بپرس اون میگیره میخوره ضمنا اسمت اگه حجت به سراتو که نه به پرایدم نه ولی به موتور CGL 125 , رنو5 ، پی کی و پیکان سوار بیشتر میخوره گاگول . ما هرچی مینویسیم برترینها نمی چاپه ولی مال تو رو می چاپه پارتی داری مواظب باش . بیا پرایدتو تو دیوار و شیپور اگهی کن شاید بعنوان خریدار پیدات کردیم و......

      • حجت

        aaa
        منم چند تا متن گذاشتم نیومده
        وگرنه جرات اینجوری حرف زدن نداشتی
        تو پراید داری تو دیوار اگهی کن من پیدات کنم
        حیف که دستم بهت نمیرسه اگه میرسید بلد بودم باهات چیکار کنم

      • aaa

        .... ننه من که پراید ندارم ولی اگهی وزنه و هالتر دارم برای فروش اگه هم دوس داری بیا به این آدرسم که محل کارمه میدونم ..... نداری 4 دونگه بیای ولی این داشته باش ولی اگه چاپ شد و نیامدی از طریق برترینها پیدات میکنم و اون وقت ببین چجور می...مت د....ث تو که ده تا متن نوشتی همش چاپ شده بی ....یه ادرس لاله زار . منوچهری . ارباب جمشید . پلاک 45 تولیدی کیف و تعمیرات کیف . علی غول هستم منتظر خودتو و دوستان بی وجودت هستم ساعت کار 9 الی 17 منتظرم بی وجود

      • حجت

        چند بار پیام دادم ...
        بچاپ جون مادرت

    • رضايي

      استاد اشکال از اون خودروساز نيست اشکال از شماست وقتي 50% خودروسازي مال دولت هست صنايع گسترش و رييس خودرو ساز ها رو دولت انتخاب ميکنه و دولت اجازه واردات و رفابت سالم رو نميدي و دولت از فروش خودرو سود ميبره هر چي بالاتر بره بهتر بعد از اين دولت توقع داري کاري کنه يه پيشنهاد دلار شده 11 هزار تومان باشه با همين قيمت ازاد اجازه واردات بدين تعرفه رو هم بردارين ببينيم ديگه کسي اين لگن ها رو ميخره تو يک ماه اين کارخونه ها زيان ده جمع ميشن اينا که هميشه زيانشون رو ازجيب مردم در ميارن طرف ميگه قطعه نداريم زه در راديو پخش رو نميذارن ميگن اگه کسي اومد بگيم قطعه نداريم اقا 40 ميليون پول مردم رو واسه يه زه در بلوک کردي ماشين نميدي همين جوري بده خودم زه در با 100 تومان ميندازم روش همين ماشين الان با 30 ميليون سود ميفروشم مهم اينه همه خودشون رو زدن به خواب کسي که خوابه ميشه بيدار کرد کسي که خودش رو زده به خواب نه

    • بدون نام

      نمیدونن چکار کنن مسئولین . دلار 4200 دادن برای واردات گوشی اما نمیدونن به کی اونم احتکار و گرونتر خواسته بده میگن گوشی ها گمرک توقیف نوزده نفر دستگیر خوب چرا سیستم حذف دلال ارز و گوشی و خودرو رو نمیزنن . یادشون افتاده تازه خودرو یک ساله بدون فروش بدن بیشتر از نفوذ کار چیپ دلال آشفتگی ذهن پریشان مدیران تصمیم گیرنده است

    • حمید

      چرا آشفته شد ؟چون مردم حل شدن.نخرید نخرید ،ببینید چی میشه اگه فروش ماشین تا یک سال ممنوع بشه ،ببینید کدوم دلال سمت ماشین میاد .

      مرگ بر دلال که نظام اقتصادی کشور و بهم زدن
      مرگ بر احتکار کننده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        حداقل صفر نخرید
        این به نفع همه هست بزارید هرکی خریده واحتکار کرده به خاک سیاه بشینه

      • م میر

        مگه این دلالا ومحتکرا کین، فک کردین مردم عادی هستن، نخیر وقتی پیگیر میشین میبینین به بالاها وصلن.

    • بدون نام

      از وقتی نان اور و تصمیم گیرنده ما مرد بیگانه شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      ... چرت نگو

    • بدون نام

      در حال حاضر خیابان ها مملو از خودروهای بی کیفیت داخلی است
      اگر مردم کمپین نخریدن خودرو را شروع کنن نتیجه آن
      ۱- شرکت های خودروسازی رو به منت و استمداد از دولت جهت دریافت وام های میلیاردی
      ۲- تقویت لیزینگها
      ۳- جایگزینی خودروهای فرسوده
      ۴-ارائه انواع برنامه های واگذاری خودرو به مشتریان و...

    • علی

      فقط خودرو گرون نشده که بگیم بخاطر نقدینگی میدم بوده. وقتی همه چیز چند برابر شده یعنی ارزش پول ملی کم شده.

    • سروش

      "آن‌ها قطعات را با دلار ۳۲۰۰ تومانی خریده و خودرو‌هایی که مشتری بسیار نداشت را در انبار‌ها دپو کردند و اکنون با دلار ۱۰ هزار ..." این موضوع توی هر کشوری بود به جرم اخلال اقتصادی ، اعدام میکردن. اما متاسفانه اینجا ...

      پاسخ ها

      • saedTaha

        بله درسته. متاسفانه. اینقدر انبار های رها شده بیرون. شهر.وبزرگ با دیوار. های بلند (فیلم ویدیویی. آخر. همین متن که دیدیم) هستن. خاوران، شهریار. خود کارخانه. های محترم. داخل حیاتشان امکان های خالی که در شرکتهای. سایپا ایران. خود رو. دیگران. من خودم وقتی راننده بودم از روی پل سه راه. سلفچگان. بطرف بزرگراه. ساوه تهران که رد میشدم گاراژی را با ماشینهای لاکچری. خارجی کیپ تا کیپ. شاید 10 تا20هزار. دستگاه. ماشین. میدیم یکسالی بود. مدام رد میشدم می‌دیدم. حتی خاک خورده. چادری. نیز رویشان. نبود. این. جریان. حدودا. دو سال. پیش میشه، نمیدانم پس پلیسهای. ما اننظامی ما و نظارت. وبازرسی وزارت. وحتی پاسگاه. همان سلفچگان. و شهر قم نباید پیگیری. و صاحبش. را بخواهند، من حساس شده بودم یک روز همان محدوده پارک کردم واریز آ آقایی. مال همان. جا پرسیدم. گفت. تین ماشینها. خیلیوقته. آ وردند اینجا. وظاهرا. صاحبش خارج کشور ه،درد ما این تبعیضات. است. درد ما نداشتن. حس مسئولیت. برای کسانی. که حقوق از دولت میگیرن. وزارت صنعت که ایکاش وزیرش استیضاح. میشد. مسبب مشکل گرانی خودرو تین بریز به پاش های وزیر. است ولی. کار اصلی خودشان. را فراموشن. چرا پراید. برسه. بهترین قیمت ها. ویک طبقه ای خاص بنگاهی ها و دلالی ها. چه پولهایی. به جیب زدن!

    • بدون نام

      عجب سوالی درج کردین.من یک سوال دارم؛چرا و چگونه اقتصاد مملکت آشفته شد؟؟؟

    • بی نام

      اگه خود مردم کالایی که گرون بشه رونخرن قیمتها خواه ناخواه پایین میادچون خودروو سازان هم بافروش خوردو سودمیکنن اگه فروش نداشته باشن مجبورن قیمتهارو متعادل کنن

    • بدون نام

      همه چیز دست خود مردمه از داخل همدیگر را تحریم کردند فکر آینده بچه خود شون هم نیستند اگر همه نمی خريدند هیچ کس احتکار نمیکرد فقط به مدت دوماه کسی ماشین نخره بعد ببینید چجور قیمتها به قبل برگرده باید ملت برعکس ایران خودرو وسایپا انجام دهند

    • بدون نام

      در حال حاضر خیابان شهر های بزرگ جا برای تردد این آشغال های خودروسازها رو نداره و چه بهتر که انبارهای خودرو سازها پر آشغال بشه
      آنقدر انباراشون پر بشه تا جونشون دراد
      خداروشکر با نفر ختن این آشغالها چند ماهی هست که هوای تهران کمتر آلوده شده

    • علی آقا....

      دلالیسم.... طمعیسم... سودیسم..

    • بدون نام

      بنده خودم کارمند سایپا هستم کافیه مردم با هم اتحاد داشته باشند دو ماه ماشین نخرند فقط دوماه بعد ببینید چه نتیجه ای میده

    • الف ب پ ..

      چون خود حضرات وزرا و مدیران دولتی و ... سهامداران شرکتای خودرو سازی هستن گرونش کردن . لعنت بر این دولت ، لعنت بر ملتی که نمیتونه تحریم کنه هیچ چیزی رو...

    • A 21

      قیمت پراید باید به 20 تومن قبل برگرده چون تولید داخلی هست و ربطی به تحریم و تراپ نداره

    • مشخص

      چون دولت دلار را عمدا گران کرد تا همه بازارها را بهم بریزد و از آب گل آلود بیشترین منفعت را خود دولت روحانی ببرد و جیب مردم را خالی کند و بودجه تحریمهایش را جور کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا
        در ذخاير دلار را بسته و مردم را به فلاكت انداخته

    • سپیده

      راه حل فقط استیضاح صنعته.

    • بدون نام

      مگر شركتهاي خودرو سازي دولتي نيستند ...!!!!!! پس يعني خود دولت بازار را ملتهب كرده

      خبر داريد كه دلار از 10000 هزار شد 11000......!!!!!!!!!!!!!1

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته الان شد 12000

    • بدون نام

      خیلی هم خوب میدانند چکار کنند .آب را گل آلود میکن ازش ماهی میگیرن. تمام مسئولین این شرکتهای تحت پوشش دولت و انحصاری چون از ایران اجازه رقابت به شرکتهای اورپایی نمی دهند. هر غلطی میخوان میکنند. مملکت قانون ندارد. قانون برای مردم عام است.افراد خاص .آقازاده ها .مسیولین دولت بی تدبیر هرکاری میخواهند میکنند.

    • بدون نام

      عدم نظارت و حمایت از خودروسازان و قطعه سازان و عدم مبارزه با دلالان خودرو و احتکارکنندگان و ساخت خودرو با ارز آزاد باعث چنین وضعی شده است.

    • بدون نام

      همش کلک.ونقشه
      مردم بیچارهس.
      خودشان سوارماشینهای انچنانی میشن.
      این لگنهاراصدبرابر به مردم بیچار قالب میکنن.
      البطه خلایق هرچ لایق.

    • بدون نام

      خداوکیلی این چه مدیریتیه اگه مدیران بیان خونه بشینن و مینشستن اوضاعمون بهتر بود لااقل مدیرا فشار بخودشون نیاورده بودن قطعا اوضاعمونم بهتر بود شما دیگه آبرو خدا هم بردید بس گفتیم خدا بزرگه و خدا کریمه روزبروزم اوضاع خرابتر و نابودتر سال سال یاد پارسال شما که میگفتید سمند خودرو ملیه پس کو شما که پراید نمیتونید بسازید چرا اسم خودتون خودرو ساز گذاشتید وارد میکردیم که بهتر بود ینی بویی از خدا تو کارتون نیست

    • بدون نام

      خود دولت پراید ۲۲ میلیونی کرد ۴۳ وحالا کرد 32 میلیون لعنت بر گران فروش

    • محمدی

      مگه قبلاً خارجیها تأمین قطعات میکردن قبل از سرجام

    • بدون نام

      واقعا نميدونن چيزى گرون نشده اين تفاوت نرخ ارز روى اب معدنى صد درصد تاثير داشته ٥٠٠٠ تومان شده ١٠٠٠٠ تومان حالا انتظار داريد اقلام ديگه همان قيمت قبل ارائه بشه ايا ميشه ٠
      حالا تا يكسال همه سر كارن ومشغول پيدا كردن علت گرانى درصورتى كه اونهائى كه لازم بود بمراد
      خود رسيده وما اندر پى يك جوجه ايم ٠

    • بدون نام

      يه كلمه از قيمت دلار نمينويسين؟ دستور دارين؟

    • بدون نام

      مئسولین همه می گفتن تحریم آمریکا اسر ندارد

    • یوسف زارعی

      این مردم حقشونه چون هر بلای به سرشون در میارن جیکشون در نمیاد

    • بینام

      دولت دستش با خودروسازها تو یه کاسه است بیشتر سودش میره تو جیب دولت برای چی باید جلوی احتکار کردن خودرو رو بگیره؟
      وگرنه اگه دولت بخواد خیلی راحت میتونه به خودروسازها فشار بیاره که ماشینهای صفری که انبار کردنو بزارن برای فروش تا انقدر قیمت های کاذب تو بازار آزاد نداشته باشیم

    • بدون نام

      بزرگ ترين سو استفاده گر تحريم ها خود دولت بود كه قبل از شروع تحريم ها وضعيت
      سكه و دلار و خودرو را به اين روز انداخت

    • بدون نام

      دولت بزرگترين كاسب تحريم بود
      خيلي راحت تمام سوبسيدها و حمايت ها را قطع كرد
      نرخ دلار را به 12000 تومان رساند
      تورم اين 8 ساله را رها كرد تا اثارش نمايان شود
      آثار پول هاي كاغذي بدون پشت بانه را كه چاپ و تزريق كرده بود را به گردن تحريم انداخت
      تمام مشكلات و اثار سو مديريت جندين ساله را به گردن تحريم و امريكا انداخت
      بزرگترين استفاده ها را كرد ...........

      از طرفي ملت به مرز نابودي رسيدند

    • امان الله خان

      چرا وزیر باید جوابگو باشد اگر میخواست جواب مردم رابدهد که همه چیز را رهانمی کرد مملکت اسلامی که بن بست ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج