۷۶۶۷۶۶
۳۱ نظر
۵۰۲۰
۳۱ نظر
۵۰۲۰
پ

ناجا: راننده هتاک خودروی لندکروز دستگیر شد

محل اختفای عاملان ضرب و شتم پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه شناس شیرازی توسط همراهان هتاک خودرو لندکروز حادثه ساز شناسایی و سه نفر از متهمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خبرگزاری تسنیم: محل اختفای عاملان ضرب و شتم پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه شناس شیرازی توسط همراهان هتاک خودرو لندکروز حادثه ساز شناسایی و سه نفر از متهمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار احمد نوریان در تشریح این خبر اظهار داشت: مطابق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، این حادثه پنج‌شنبه اول شهریور در جاده شیراز کازرون که مأموران پلیس راه برابر شرح وظایف، دوربین‌های لیزرینگ خود را برای کنترل عبور و مرور خودروها، امنیت جاده ها و نیز هشدار و تذکر به رانندگان خاطی مستقر کرده بودند، رخ داد.

ناجا: راننده هتاک خودروی لندکروز دستگیر شد

وی ادامه داد: وضعیت عادی بود، تا اینکه خانواده‌ای برای نقص فنی خودرو 206 از ماموران پلیس درخواست کمک می‌کند، افسر وظیفه شناس با مشاهده این صحنه به کمک سرنشینان خودرو رفته و با راننده 206 تلاش می‌کند تا خودرو را به کناری هدایت کنند.

سخنگوی ناجا افزود: در این اثنا، به مامور پلیس، واژگونی یک خودروی لندکروز که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کرد را اطلاع می‌دهند، وی نیز بلافاصله خود را به صحنه حادثه رسانده اما با عکس‌العمل غیرانسانی یکی از همراهان این خودرو مواجه شده که این امر به درگیری و تعرض به پلیس منجر می شود که با آمدن گشت پلیس، ضاربان از محل حادثه متواری می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی به تاکید فرمانده محترم نیروی انتظامی مبنی بر پیگیری و برخورد قاطع و قانونی با ضاربان افسر زحمتکش پلیس راهور اشاره و بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و نیز اقدامات اطلاعاتی، تاکنون 3 نفر از متهمان دستگیر شده‌اند که یکی از آنها راننده لندکروز است که به سرعت غیرمجاز خود با 137 کیلومتر اعتراف کرد، این در حالی است که سرعت مجاز در این محور 80 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

نوریان با بیان اینکه متهم دوم این پرونده، یکی دیگر از عوامل ضارب مأمور پلیس بوده است، گفت: نفر سوم برادر یکی دیگر از ضاربان است که هنگام درگیری به قصد تخریب چهره پلیس و زورآزمایی ضارب فیلمبرداری کرده است البته در این حادثه 2 نفر فیلم گرفته‌اند که در فضای مجازی و شبکه‌ای اجتماعی منتشر شده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: یکی از آنان کسی است که در افشای چهره این افراد خلافکار و مجرم نقش اصلی داشته است که شخصاً از اقدام به موقع وی تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوریان ادامه داد: هنوز یکی از ضاربان با توجه به اینکه کار بسیار غیرانسانی، ناجوانمردانه و مجرمانه انجام داده، متواری و مخفی شده است که مأموران در تعقیب وی هستند؛ ظاهرا این متهم از افراد سابقه دار کیفری نیز هست.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: درگیری و هتاکی مجرمان و متهمان با پلیس در بسیاری از کشورها امری طبیعی است، در ایران نیز سالانه بسیاری از محیط بانان و حافظان امنیت عمومی و اجتماعی از سوی مجرمان متهمان مورد حمله قرار می‌گیرند اما این پرونده از جمله پرونده های نادری است که هیچ تعقیب و گریزی بین مجرمان (عوامل ضرب و شتم) و افسر پلیس راه شیرازی رخ نداده است.

وی ادامه داد: پیرو اظهارات راننده خودرو لندکروز به دلیل سرعت بالا و عدم توانائی در کنترل خودرو دچار سانحه شده است. لذا دلیلی برای اعتراض یا حمله به پلیس وجود نداشت البته این موضوع در دست بررسی است همین مسأله موجب شده تا موجی از احساسات عمومی توسط مخاطبان رسانه‌ای و مردم فهیم و قدرشناس کشور به وجود آید و با پلیس همدردی کرده و خواستار برخورد شدید با مجرمان شدند.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: برابر ماده 607 قانون مجازات اسلامی ( بخش تعزیرات) هر گونه حمله و مقاومت که با علم و آگاهی نسبت به مأمورین درست در حین انجام وظیفه آنان به عمل آید تمرد محسوب می‌شود.

نوریان با بیان اینکه ماده 609 نیز تصریح دارد که هر کس به مأموران دولت در حین انجام وظیفه توهین کند به 3 تا 6 ماه حبس محکوم می‌شود، گفت: مراحل قانونی رسیدگی به پرونده در حال انجام است ملاحظات و تدابیر سازمانی پیرامون این پرونده به ما اجازه انتشار اطلاعات بیش از نمی‌‌‌دهد تا ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک اخبار تکمیلی اطلاع‌رسانی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقصیر دولت روخانی است که با افزایش قیمت خودرو دیگه اگه پراید هم چپ کنه همه زندگی صاحب ماشین نابود میشه تا بتواند یک پراید دیگر بخرد حالا لندکروز که بماند .
      روحانی این همه پول دلار میگیره لااقل چهارتا خیابان در کشور بسازه این هم تقصیر امریکاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشعوری این یارو ربطی به هیچ کس نداره

      • مسعود

        سپاس از شما ک این هتاک دستگیرش کردید
        الان یه سوال برام پیش اومده
        اونیکه متواری شده رو از کجا فمیدن سابقه کیفری داشته؟؟

      • بدون نام

        قرص هاتو خوردی؟

    • بدون نام

      بعله

    • بدون نام

      باید درهمان شهری که ساکن هست بیارن وسط میدون اصلی شهر ودر ملاء عام به چوب و فلک ببندنش تاحسابی ادب بشه

    • بدون نام

      بله مردم فهیم ایران مأموران پلیس راهها رو خیلی دوست دارند!

    • بدون نام

      تقصیر پلیس وظیفه شناس بوده.

    • ......

      بگیرید و پدرشان را هم در بیاورید. پلیس مملکت نبایستی مورد هتاکی قرار بگیرد.

    • بدون نام

      راننده رو ولش كنيد دلار و بچسبيد ......!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماهمه چیز وهمه جا را به شکل توهم دلار وپول می بینید؟

    • بدون نام

      قبلا گفته ام باتشکراز ماموران خدوم انتظامی خواهشا این پرونده بامداقه بیشتردرحق کیان جامعه واقتدارملی رسیدگی گردد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی داقه؟

    • بدون نام

      این افراد پر رو ارازل اوباش با پلیس که این بر خورد را کردند با مردم عادی چه میکنند باید با آنها برخورد ی شود که برای همیشه قلدر بازی از یادشان برود

    • ترسو

      مسلما کارشان زشت جرم بوده ۱ چرا ناجا به مامورانی دفاع شخصی آموزش نمیدهد ودر موازی ان آداب معاشرت چون من ۵۰ ساله رانندگی میکنم تا حالا برخورد خوب از مامورین ناجا ندیده ام مگر جلوی دوربین صدا ووسیما

      پاسخ ها

      • فرید

        اولأ مامور راهنمایی رانندگی مورد هتاکی قرار گرفته نه مأمور ناجا
        ثانیأ مأمور راهنمایی رانندگی مسئول برقراری قواننی رانندگیه، دفاع شخصی یاد بگیره که راننده رو بار انداز کنه؟؟؟؟
        ثالثأ اگر 50 ساله رانندگی کردی حتما به این نتیجه رسیدی که راننده ها در ایران اعصاب همدیگر رو خرد میکنن تا چه برسد به کسی که مسئول اجرای نظمه، شما خودت تحمل 5 ساعت ایستادن سر چهار راه و کل کل کردن با راننده ها رو داری؟

    • شهرام

      سه روز وسط شهر آویزونش کنید بعد ۲۰۰ ضربه با کابل به کف پا و دست و ۳ سال زندان .

    • حسین محمدی

      متاسفانه اکثر ماموران نیروی انتظامی آداب و معاشرت را بلد نیستند و با مردم محترمانه برخورد نمیکنند . من بارها شاهد بودم که مردم را در آفتاب گرم تابستان نگه میدارند برای انجام کار اداری مختصری که در قبالش حقوق میگیرند و وظیفه شان هم است . متاسفانه اکثر نیروی انتظامی ما مردم عادی را به چشم مجرم و متهم می بینند .....

    • هادی

      مامور زحمت کش!!! ده تا فیلم هست که ماموران زحمت کش با شوت لگد دارن یه موتور از دست یه ادم بدبخت میگیرن!!! چرا برای اونا بیانیه نمیدین!!!

    • سیاوش

      اظهارات پلیس کذب محظه! یکی از اقوام ما همون جا بود میگن پلیس با پریدن وسط جاده باعث انحراف و واژگونی شده...

    • منص

      خدارا شکر وگرنه اقتدار پلیس زیر سوال می‌رفت ولی لطفاً به جرمش عادلانه وبیطرفانه رسیدگی شود تا مردم راضی باشند

    • بی نام

      جدا از اینکه یارو چه کرده پلیس باید اقتدار داشته باشد ...

    • بدون نام

      احساس می کنم متن ساختگیه
      خوبه به متهمم اجازه بدن حرفشو بدون هیچ فشاری رسانه ای کنه

    • ایران

      بر فرض این راننده مقصر .چرا وقتی مامورین زحمت کش کمین میکنن و باعث این همه مشکل میشن هیچ کس به اونا تذکر نمیده .چرا وقتی هر توهینی دوست دارن به مردم میکنن کسی تذکری نمیده .البته بد و خوب همه جا هستن .همانطور که تو بقیه اقشار برخورد میشه اینجا هم باید با مامورین فاسد برخورد بشه

    • علی

      متاسفانه اکثر نیروهای انتظامی رفتار خوبی با مردم ندارند.

    • بدون نام

      کاربر عزیز مداقه یعنی با دقت ..انشاالله دو کلاس حتما برو نهضت سواد آموزی یا اکابر نخند پاشو برو مسجد نمازتو بخون وگرنه گونی میارندا

    • بدون نام

      مقصر پلیس بوده

    • بدون نام

      درود وسلام بر پلیس عزیز آقا پلیس شرمندت شدیم ؛خواهشا کوتاه نیایید قوه قضائیه ضربتی محاکمه شود

    • امیر

      با سلام مسوولان پیگیری این پرونده و مقامات پیگیر و مرجع رسیدگی کننده خدا ازتون نگذره اگه کوچکترین اغماض و کوتاهی در خصوص پیگیری جدی این موضوع بکنید باید در اخبار سراسری برای عبرت دیگران گفته بشه و برای عذرخواهی در حضور اون مامور جلو ملت شریف صراحتا اظهار ندامت کنه بعد به جرمش قانونا رسیدگی بشه ملتی که پلیسش کتک بخوره از یه آدم روانی انگار سیلی به صورت ملت زده شده و ملتی که نماد ش سربازشه این رفتار رو نمی‌پسنده فرمانده ناجا و امور حقوقیش موظفند به جدیت پیگیر باشند این حق ملت ماست که از سربازمون دفاع کنیم اگر اون یونیفورم لباس خدمته که هست همونجور که امنیت میخوایم و انتظار داریم ازش هم دفاع میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین،دقیقانظر من هم بانظرشمایکی هست باید به سختی مجازاتش کنن تادرس عبرت باشه

    • حسین آزمود ه.

      باید با این مردک وحشی شدیدا برخورد شود. واقعا دلمون به درد آمد وقتی لحظه درگیری رو دیدیم. خاک بر سر اون تماشاچی ها. من اگه او جا بودم به اون مردک احمق می گفتم که زورگوئی یعنی چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج