۷۶۶۷۸۳
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

یک شرکت اوکراینی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در تانک‌ها، مشکل محدودیت دید آن‌ها را حل کرده و باعث افزایش آگاهی خدمه تانک از شرایط میدان نبرد اطرافشان بدون قرار گرفتن در معرض آتش دشمن شده است.

وب سایت گجت نیوز - سپهر فاتحی: یک شرکت اوکراینی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در تانک‌ ها ، مشکل محدودیت دید آن‌ها را حل کرده و باعث افزایش آگاهی خدمه تانک از شرایط میدان نبرد اطرافشان بدون قرار گرفتن در معرض آتش دشمن شده است.

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

تانک‌ها سلاح‌هایی بزرگ و مرگبار هستند و خدمه آن‌ها توسط زره‌ای زخیم از جنس فلز، مواد کامپوزیتی و حتی اورانیوم محافظت می‌شوند. با این حال این زره مستحکم دید به بیرون از تانک را محدود کرده و خدمه برای بررسی اطراف خود به دریچه‌های کوچک و پریسکوپ وابسته‌اند. دید به کناره‌ها و پشت تانک محدودتر از جلو آن است و این مساله برا خدمه نگران کننده‌تر است، چرا که زره تانک در این بخش‌ها کمتر و در نتیجه آسیب‌پذیری از این نقاط بیشتر است.

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

اما تکنولوژی که از جنگنده‌ها اقتباس شده است می‌تواند این مساله را تغییر دهد. یکی از خصوصیات جنگنده f-۳۵ سامانه روزنه توضیع شده یا به اختصار DAS است. DAS شبکه‌ای از سنسورهای فروسرخ با رزولوشن بالا بر روی بدنه جنگنده است که دیدی سرتاسری برای خلبان فراهم می‌کند و خلبان حتی توانایی دیدن پشت سر و زیر جنگنده را نیز خواهد داشت.

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

اکنون یک شرکت اوکراینی در حال آزمایش سیستم مشابهی بر اساس تکنولوژی واقعیت مجازی در تانک‌ ها است. به گفته این شرکت که LimpidArmor نام دارد، بسته ارتقاء پلتفرم زمینی مذکور به واسطه 4 مجموعه 4 تایی از دوربین‌هایی که تصاویرشان با یکدیگر ادغام می‌شود دید 360 درجه را برای خدمه فراهم می‌کند و تصاویر را از طریق عینک‌های واقعیت مجازی برای آن‌ها به نمایش در می‌آورد. پلتفرم آزمایشی این شرکت یک تانک T-84 است که 16 دوربین نصب شده بر روی آن با قابلت تصویر برداری تثبیت شده، تمامی جهات اطراف تانک را در شب و روز تحت پوشش قرار می‌دهند.

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

نکته قابل توجه استفاده از تکنولوژی بخش غیرنظامی است که باعث کاهش قیمت تمام شده این بسته می‌شود. شناخته شده‌ترین تکنولوژی غیرنظامی به کار رفته در این بسته هدست واقعیت ترکیبی هولولنز مایرکروسافت است. هدست هولولنز مانند دوربین دید در شب به کلاه خدمه متصل می‌شود و تصاویر دوربین‌های بیرونی را برای او به نمایش می‌گذارد. علاوه بر تصاویر بیرون، هولولنز می‌تواند اطلاعات دیگر مانند وضعیت تمامی سیستم‌های تانک، وضعیت ماموریت، اهداف و محل نیروهای دوست و دشمن را نمایش دهد.

ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به تجهیزات نظامی

در آینده نزدیک شاهد گسترش تکنولوژی واقعیت مجازی در تانک‌ ها و دیگر خودروهای رزمی خواهیم بود چرا که این تکنولوژی ساده، ارزان و برای خدمه بسیار کاربردی است. همچنین می‌توان به راحتی و به سرعت این بسته را بر روی هزاران خودرو رزمی موجود نصب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلاصه با هلی کوپترهایی که داریم می تونیم نابودشون کنیم، مثلا!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج