۷۶۶۸۹۰
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا سردار به تیم ملی دعوت شد، اما رحمتی نه؟

بررسی فهرست جدید اعلام شده از سوی کارلوس کی‌روش نشان می‌دهد بازیکنی که از تیم ملی خداحافظی کرده لزوما از این تیم کنار گذاشته نخواهد شد.

ایسنا: عصر امروز (یک‌شنبه) فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی و دیدار دوستانه برابر ازبکستان اعلام شد؛ فهرستی که در آن شاهد اتفاقات جدیدی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستیم.

از دعوت شدن وریا غفوری و کاوه رضایی که در آخرین لحظات شانس حضور در جام جهانی را از دست دادند گرفته تا حضور صادق محرمی که نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی نسبت به مواضع قبلی خود کمی کوتاه آمده است.

کارلوس کی‌روش پس از کشیدن خط قرمز روی نام وریا غفوری عنوان کرد که روی این بازیکن به عنوان یک دفاع راست حساب کرده بود اما به خاطر این که وینفرد شفر او را در پست هافبک راست بازی داده جایی در تیم ملی نخواهد داشت اما حالا می‌بینیم وریا غفوری دوباره به تیم ملی دعوت شده تا شاهد عقب‌نشینی سرمربی تیم ملی نسبت به اظهارات سابقش باشیم. البته شاید هم واقعا این بار وریا غفوری را به عنوان یک هافبک راست بازی بدهد.

اما نکته مبهم فهرست کارلوس کی‌روش، دعوت کردن سردار آزمون است؛ مهاجمی که پس از جام جهانی به خاطر فشارها و انتقادهایی که نسبت به عملکردش وجود داشت در یک خداحافظی اینستاگرامی جدایی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد.

حتی در آخرین اظهار نظر، زمانی که مسوولان فدراسیون فوتبال نامه دعوت او را به باشگاهش فرستاده بودند باز هم سردار آزمون اعلام کرد قصد حضور در تیم ملی را ندارد اما با این حال کارلوس کی‌روش نام او را در فهرست جدید تیم ملی آورده است.

اما چرا دعوت از سردار آزمون سوال‌برانگیز است؟ برای پاسخ به این سوال باید چند سال به عقب بازگردیم؛ جایی که مهدی رحمتی به دلیل خداحافظی‌اش از تیم ملی در خلال مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، با وجود آن که از سوی خودش "خداحافظی موقت" خوانده شد، مورد غضب کی‌روش قرار گرفت و دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید.

سوال امروز این است که چه فرقی بین خداحافظی سردار آزمون پس از جام جهانی ۲۰۱۸ با خداحافظی مهدی رحمتی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ وجود دارد؟

مهدی رحمتی در اوایل حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران و درست در مقطعی که تیم ملی در مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت، ناگهان از تیم ملی خداحافظی کرد. در آن مقطع اختلافات میان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و یکی از بازیکنان باعث شده بود رحمتی عطای حضور در تیم ملی را به لقایش ببخشد اما پس از مدتی با پشیمانی خواستار بازگشت به تیم ملی شد.

در آن مقطع کی‌روش با پافشاری روی حرف خود اجازه نداد رحمتی دیگر به تیم ملی برگردد. سال‌ها پس از آن ماجرا، زمانی که سردار آزمون هم صحبت از خداحافظی کرد خیلی‌ها با خود گفتند آیا سرنوشت رحمتی در انتظار آزمون خواهد بود؟

کی‌روش برای بازی دوستانه با ازبکستان، سردار آزمون را به تیم ملی دعوت کرد. این تصمیم نشان می‌دهد که برای سرمربی پرتغالی بین مهاجم جوان این روزها و دروازه‌بان با تجربه آن روزها فرق قائل هست.

می‌شود این طور در نظر گرفت که خداحافظی مهدی رحمتی در کشاکش دیدارهای حساس تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی برزیل و آن هم در شرایطی که تیم ملی از سه بازی پایانی‌اش در انتخابی جام جهانی به سه پیروزی برابر قطر، لبنان و کره‌جنوبی نیاز داشت، حال سرمربی تیم ملی را بد کرد و او نیز در جواب "خداحافظی شبه قهر رحمتی،" او را برای همیشه از حضور در تیم ملی محروم کرد اما امروز، خداحافظی سردار آزمون از نظر کی‌روش، پشت کردن به تیم ملی یا بی‌احترامی به پیراهن تیم نیست.

شاید ناراحتی سردار از انتقادهای بی‌شمار مردم و برخی کارشناسان پس از جام جهانی باعث شد که او تیم ملی را کنار بگذارد، کی‌روش را بر آن داشت که یک بار دیگر جوان اول تیم‌ملی را در قامت یک ملی‌پوش به میدان بفرستد تا دوباره عملکرد خوبش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را تکرار کند و پاسخ درخوری به انتقادها بدهد.

نمی‌شود از نظر دور داشت که عملکرد سردار آزمون در جام جهانی روسیه به دلیل سیستم تیم ملی و تاکتیک‌های برنامه‌ریزی شده کی‌روش، آن طور که باید و شاید دیده نشد و حالا کی‌روش که بهتر از هر کسی دلیل این "دیده نشدن" را می‌داند، با دعوت دوباره از آزمون، می‌خواهد جبران مافات کند.

قطعا و یقینا تاکتیک تیم ملی در جام ملت‌های آسیا زمین تا آسمان با جام جهانی فرق خواهد کرد. (بخوانید باید فرق داشته باشد.) در آن صورت، مهاجم زهردار تیم ملی که در تعداد کم بازی‌های ملی‌اش، گل‌های زیاد و حساسی به ثمر رسانده، می‌تواند در جام ملت‌ها عملکرد تماشایی‌تری داشته باشد.

سردار آزمون، جوان است و طاقت انتقادهای زیاد از خودش را ندارد، احساستی‌ است و احتمالا خداحافظی‌اش از تیم ملی هم احساسی بوده اما با تمام این اوصاف، این نگرانی وجود دارد که دعوت دوباره از آزمون، او را به این نتیجه برساند که در آینده هم هرگاه از چیزی دلخور شد، یا هر زمان که اتفاق یا حرفی او را رنجاند، به خود اجازه بدهد که تیم ملی را رها کند و مطمئن باشد که باز هم به سراغش خواهند آمد.

در آن صورت، نظم آهنین تیم ملی که کی‌روش بنا کرده، آنی به هم خواهد ریخت و دیگر نمی‌شود بساط "ناز کردن‌ها" را در تیم ملی جمع کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      ...همچنین کیروش با این لیست نشان داد که فوق العاده عقده ای است .در جام ملتهای آسیا هم خواهیم دید که حتی به جمع چهار تیم هم نخواهد پیوست.انوقت روز انتقام است

    • بدون نام

      هردلیلی قهرآزمون راطبرعه نمیکندچونکه لباس تیم ملی برتمام بهانه هامریضی مادرو.‌‌....اولویت که در این سالهامیلیونهاجوان آرزوی پوشیدنش رادارندوازثمره تیم ملی هم نفع بردن اماوقتی گذشت نبایدکردکه بدانی چه جوانانی سینه خودراجلوتیرسرخ دشمنان ایران زمین سپرکردن وهیچ دلیلی نه مادرنه پدرنه زن وفرزندمانع ازکم گذاشتن درمیدان نبردنشدبایداگرخواست بیایدلااقل یک معذرتخواهی درست درخورملت ایران دررسانه ملی داشته باشدتااین برگشت باعث عادت ورواج نگیردوالسلام

    • شش ♥

      چرند نگو برادر، سیّد و سردار تفاوتی ندارند، .... اولی حق اشتباه ندارد و دومی هرچه دلش میخواهد میتواند ناز کند و بابت صفر گل زده در جام جهانی، سر مردم منت بگذارد.

      پاسخ ها

      • شش ♥

        قشنگ مثل صدا و سیمای میلی جوری سانسور کردی که آرزو کنم کاش کلاً منتشرش نمی کردی! برادر عزیز سانسورچی، سر و دمش نگه داشتی و بقیه حرفمو نابود کردی! این چه طرز سانسور آخه؟

    • Sana

      چون سردار بهتر از رحمتی. هست

      پاسخ ها

      • R SS

        نکنه گلوت پیش اون دراز بی غیرت الدنگ گیرکرده؟

    • abitarin

      چون رحمتی استقلالی بود و مافیای لنگی پور مانع می شدند

    • بدون نام

      تا کی مبخواید سنگ ابن دلال و به سینه بزنید؟رحمتی چند سال پیش اگه دعوت میشد تا حالا واسه تیم ملی بازی میکرد این بهانها بدرد خودتون میخوره
      رحمتی چون باج نداد دعوت نشد،شهامت داشته باشید و واقعیت و بگید اگه هم سهامت ندارید حرف نزنید کسی نمیگه که لال هستید
      ی زمانی شماها بحرین و مسخره میکردید حالا که کیروش روی بحرین و سفید کرد به بازی بحرینی افتخار میکنید و واسش جشن میگیرید
      راستی چند تیم قدرتمند اروپا کیروش و میخواستن چی شد؟چرا نرفت؟
      رئال مادرید دوباره قصد داره مربیشو عوض کنه و اولین و اخربن گزینش کیروشه،اخه با چند تا بازبکن بی نام نشان رئال قهرمان سه گانه کرد!!

    • بدون نام

      حرف مفت و ماست مالی کارهای آقای دیکتاتور، تا کی ماله کشی؟، کاشکی فدراسیون شرط پول دادن به این آقا رو حداقل نتیجه گیری تو آسیا بذاره!

    • بدون نام

      سردارببمیره چای شیرین لیاقتت ایران وایرانی بزرگ نیست بروافغانستان عقب مونده گشنه مغول کثیف بی لیاقت

    • مازیار

      فرقش این که رحمتی با اومدن یه دروازه بان دو رگه به تیم ملی اعتراض کرد و گفت اگر ایشون باشن من نیستم و یه جورایی برایی کیروش خط و نشان کشید و به حق از تیم ملی خط خورد اما جریان سردار فرق میکنه

    • بدون نام

      چون سردار چوچک کیروشه

      پاسخ ها

      • R SS

        داداش چوچک درگویش کدوم استانه؟ توقزوین میگن مولک

      • بدون نام

        تهران فک کنم

    • بدون نام

      گندش بزنن سروار رو

    • رضامشایی

      واقعاً نمیدونین این مرتیکه رمال ازپدرسردارآزمون پول میگیره

    • بدون نام

      همین بهتر که لااقل تا نیم فصل ملی پوش نداشته باشیم

    • بدون نام

      تیم رسانه ای فردوسی پور هر جور گند کاری کیروش جوری جلوه میده که بهترین کار و تصمیم گرفته.

    • طاهر

      جواب تیترتون یک جملست:چون بابای رحمتی اون موقع دست به جیب نشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج