جاباما
۷۶۷۱۳۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

تلاش تاجران عربستانی برای تصاحب بازار عراق

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: عربستان و بخش خصوصی این کشور تلاش زیادی برای برای بدست آوردن بازار عراق کردند و حتی ارتباط گیری‌هایی که در چند وقت اخیر با مقامات سیاسی عراق داشته‌اند برای رسیدن به این موضوع است اما با رقابت سالم نمی توانند ایران را از این بازار خارج کنند پس رو به این فرافکنی و به وجود آوردن اختلاف بین مردم آورده‌اند تا در نهایت به این هدف برسد.

ایلنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: عربستان و بخش خصوصی این کشور تلاش زیادی برای برای بدست آوردن بازار عراق کردند و حتی ارتباط گیری‌هایی که در چند وقت اخیر با مقامات سیاسی عراق داشته‌اند برای رسیدن به این موضوع است اما با رقابت سالم نمی توانند ایران را از این بازار خارج کنند پس رو به این فرافکنی و به وجود آوردن اختلاف بین مردم آورده‌اند تا در نهایت به این هدف برسد.

حسینی‌فر در واکنش به این شایعه که گرانی گوشت و مواد پروتئینی در آبادان و خرمشهر به سبب حضور عراقی‌ها است، گفت: به طور حتم این افرادی که به دنبال تخریب رابطه مردم دو کشور هستند جزو جیره‌خوران عربستان هستند و کاملا به صورت هدفمند در خوزستان و تهران برنامه خود را جلو می‌‌برند به طوریکه در چند روز اخیر این شایعه را درست کردند که گرانی گوشت و مواد پروتئینی در آبادان و خرمشهر به سبب حضور عراقی‌ها است در صورتیکه در همه جای کشور ما شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ما نیز باید مسئولیتمان را در این خصوص بپذیریم اگر اتاق بازرگانی و اصناف، استانداری، جهاد کشاورزی و دیگر سازمانها وظایف خود را به درستی انجام می‌دادند و بازار را تامین می‌کردند چنین شایعه‌ای به وجود نمی آمد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: در شرایط فعلی کشور باید از هرگونه ارز آوری حمایت کرد ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم و در آستانه تحریم های همه جانبه هستیم پس نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم حالا با این وضعیت باید دید این افرادی که به این اظهارات دامن می زنند و توانسته اند برخی از مردم را فریب بدهند چه منافعی دارند.

وی با اشاره به رابطه مردم ایران و عراق افزود:بعد از سقوط صدام دولت و مردم عراق به سبب نزدیکی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی روابطی در سطح عالی با یکدیگر برقرار کردند به طوری‌که در چند سال اخیر همواره اولویت تاجران بخش خصوصی عراق تامین جنس از ایران بوده است این کشور به دلایل مسائل جنگی در بخش صنعت و کشاورزی کاملا به واردات وابسته است و صادرات آنها فقط نفت است پس هر کشوری آرزو دارد که بازار عراق را تصاحب کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:حالا اگر این جو سازی ها نتیجه بدهد و گزارشاتی که مبنی بر برخورد بد همراه با توهین با مسافران عراقی بیشتر شود مردم و تاجران این کشور به طور کامل ارتباط خود را با ایران قطع می کنند و تنها کشوری که می‌تواند تامین کننده نیازهای عراق باشد عربستان است.

وی در خصوص اینکه اگر عراقی‌ها از تجارت با استان خوزستان حذف شوند چه اتفاقی خواهد افتاد گفت:در استان خوزستان به غیر از افرادی که برای دولت کار می‌کنند تقریبا بقیه کار چندانی ندارند در سالهای اخیر بیشتر واحدهای تولید تعطیل شده‌اند و اگر امروز کار غیر دولتی وجود دارد به سبب حضور عراقی‌ها است هفته گذشته بانک مرکزی عراق اعلام کرد تاجران عراقی ماهانه یک میلیون و پانصد هزار دلار فقط از استان خوزستان ایران کالا خریداری می‌کنند حال اگر این رقم حذف شود موج عظیمی از بیکاری به وجود خواهد آمد که باعث بروز مشکلاتی برای کشور خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در پایان تصریح کرد: عربستان و بخش خصوصی این کشور تلاش زیادی برای برای بدست آوردن بازار عراق کردند و حتی ارتباط گیری‌هایی که در چند وقت اخیر با مقامات سیاسی عراق داشته‌اند برای رسیدن به این موضوع است اما با رقابت سالم نمی توانند ایران را از این بازار خارج کنند پس رو به این فرافکنی و به وجود آوردن اختلاف بین مردم آورده‌اند تا در نهایت به این هدف برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روحانی

      عراقیها پولهاشون را میدهند عربستان سفر های سیاحتی شون می آیند مشهد

    • بدون نام

      امروز ایرانی ها رو از سوریه بیرون می کنند فردا از عراق . اینقدر هزینه بی فایده آنها هم برای آبادی و رفاه در کشورشان به ایران پشت می کنند اینهم آخرش

    • بدون نام

      امروز ایرانی ها رو از سوریه بیرون می کنند فردا از عراق . اینقدر هزینه بی فایده آنها هم برای آبادی و رفاه در کشورشان به ایران پشت می کنند اینهم آخرش

    • بی نام

      آره. بگیرید دستتون و عراقیا رو بیچاره کنید و به خاک سیاه بنشونید. بلکه نیروهای ما هم از عراق دست بکشن و بیان بیرون

    • عرفان

      چرند نگو
      سیبزمینی شده 3000
      میگم چرا میگه عراقیا میان همه رو میخرن میبرن
      با این مملکت داریتون.
      یادتون باشه موقع جنگ روی ما حساب نکنین

    • بدون نام

      هرچه صادرات به کشورهای جنگ زده پیرامونی کمتر گردد، در داخل شاهد ارزانی و کاهش تورم خواهیم داشت.

    • بدون نام

      دست تاجران سعودی رامی بوسم افرین ماتوایران که همه چیز گران است وچیز های خوب هم‌صادر میشه واسه دشمنان

    • بدون نام

      عراقیها جز بدبختی, برامردم, وسود برای یکه مشت دلال وطن فروش, هیچ سودی برا کشور, واقتصاد ندارن

    • بدون نام

      هیچ وقت هیچ پولی نباید خرج اعراب میشد اینها شرف ندارند. اینها به خودشونم وفا دار نیستند بعد ما توقه داریم به ما باشن.

    • بدون نام

      اومدن عراقی ها مشکوک میزنه. طرح ترامپ دیوانه یااسراییل.

    • مهدی

      نه‌طرح‌بی‌لیاقتی‌مسئولینمونه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج