جاباما
۷۶۷۱۶۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

اوجاقی: کی‌روش فقط می‌خواهد اول باشد

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران که پیش از جام حهانی ۲۰۱۸ روسیه مدتی در کنار کارلوس کی‌روش کار کرده، معتقد است برخلاف جو انتقادی که علیه این مربی وجود دارد او بسیار قابل احترام و دارای شخصیت برنده‌ای است که کار کردن با این مربی باعث پیشرفت اطرافیانش می‌شود.

ایسنا: حسین اوجاقی درباره شرایط کار کردن با کارلوس کی‌روش گفت: کار کردن با او شرایطی داشت که پیش از این آن را در فدراسیون ووشوی تحت مدیریت علی‌نژاد تجربه کرده بودم. اطراف کی‌روش جایی است که نظم، انضباط و حساب کتاب حرف اول را می‌زد.

من ۳۰ جلسه با تیم ملی فوتبال کار کردم و هر هفته، یک جلسه تمرین با ملی‌پوشان هر تیم در پک داشته‌ایم. یعنی ملی‌پوشان تیم‌های لیگ برتری مثل استقلال و پرسپولیس هر کدام در یک روز و ملی‌پوشان تیم‌های دیگر همه با هم در یک روز تمریم می‌کردیم، در واقع روزهای اول سه گروه تمرینی داشتیم اما در هفته‌های آخر همه با هم کار می‌کردند.

او افزود: من قبلا شنیده بودم که کی‌روش در کارهای خود نظم خاصی دارد و خیلی‌ها نمی‌توانند در این شرایط کار کنند اما، با توجه به تجربه خودم در فدراسیون ووشو، سلسله مراتب را می‌فهمیدم چون در فدراسیون خودمان نیز نظم حرف اول را می‌زند. با اینکه برنامه‌ریزی چیست آشنا بودم. اگر با این وضعیت آشنا نبودم شاید من هم نمی‌توانستم با کی‌روش کار کنم.

اوجاقی در مورد شخصیت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: کی‌روش شخصیت کاملا برنده‌ای دارد و نمی‌تواند دوم بودن را قبول کند. مانند محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان، او هم فقط برد می‌خواهد. البته باید بگویم که دستیارهای بسیار خوبی هم داشت مخصوصا "دیگو".

دستیاران او ساعت‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند. برای دو ساعت تمرین و ساعت‌ها همان دو ساعت تمرین را آنالیز می‌کردند تا تمرینات جدید را طراحی کنند. خلاصه بگویم؛ در تیم کی‌روش همه چیز حساب و کتاب داشت و این مساله برای من خوشحال کننده بود که تا این اندازه پیشرفته برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران کار می‌کردند.

اوجاقی با اشاره به اولین جلسه دیدارش با کارلوس کی‌روش توضیح داد: اولین جلسه‌ای که من او را دیدم یک ساعت و نیم طول کشید و تنها هدف کی‌روش از این جلسه درک دیدگاه من بود. جلسه‌ای که با چند نفر (مربی رزمی) دیگر هم آن را برگزار کرده بود. نفراتی که در رشته‌های مختلف رزمی بسیار نام آشنا هستند.

در صحبت‌ها می‌خواست درک من نسبت به موضوع مدنظر خود را بسنجند، یعنی می‌خواست صورت مسئله را روشن کند. یک ساعت حرف زد و من فقط ۲۰ دقیقه صحبت کردم اما، در آن جلسه متوجه شد که من می‌دانم او چه چیزی می‌خواهد.

وی ادامه داد: در جلسه دوم همان صحبت‌ها و کارهایی را که حرف زده و مشخص کرده بودیم، به صورت پایلوت با مربیان و کادرفنی او چک کردیم. در جلسه سوم به صورت آزمایشی روی یکی از گروه‌ها (ملی‌پوشان تیم پرسپولیس) کار کردیم اما در جلسه چهارم خود کی‌روش هم بود و شخصا در کنار من کار کرد تا ببیند می‌تواند آن چیزی که می‌خواهد را در آنجا ببیند یا نه! دقیقا در جلسه چهارم بود که خبر کار کردن من با کی‌روش رسانه‌ای شد.

اوجاقی ادامه داد: وقتی که با کی‌روش کار کردم فهمیدم او چه آدم جنگنده‌ و رو به جلویی است، محافظ کار نیست. جنگنده است و من به شخصه این روحیه را در ورزش می‌پسندم. وقتی این شخصیت او را دیدم، فهمیدم که قرار است یک تیم جنگنده داشته باشیم چون ما ۵۰ سال هم کار کنیم از نظر تکنیکی به اسپانیا و پرتغال نمی‌رسیم و هدف کی‌روش ساخت یک تیم جنگنده بود که به آن رسید.

وی گفت: من هم متناسب باخواست کی‌روش کار کردم و تنها توانمندی‌های بازیکنان را روشن کردم. توانمندی‌هایی که بازیکنان داشتند ولی نمی‌دانستند چگونه از آن استفاده کنند، ما این پتانسیل‌ها را آشکار کردیم. کارهای ما سرعتی، جنگی و فیزیکی روی جسم به خصوص بالا تنه بازیکنان بود.

مثل صحنه تنه به تنه شدن وحید امیری که بازیکن مراکش ناک‌اوت شد، مثل صحنه مصدومیت امید ابراهیمی که او را زدند ولی بلند شد توپ را دور کرد و بعد نشست. شخصا با کاری که کردم پیشرفتی به بازیکنان ندادم، فقط توانمندی‌هایشان را در آنها هویدا کردیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا از یک مربی رزمی برای این کار استفاده شده است؟ توضیح داد: کی‌روش اعتقاد دارد رزمی‌کارها جنگنده هستند و خود او هم ورزش رزمی را تجربه کرده است. کی‌روش در دوران نوجوانی وقتی که در پرتغال برنامه استعدادیابی برگزار می‌شده است، در مشت زدن و حمله نفر اول شده است اما در دفاع و ضربه نخوردن اول نه.

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اعزام او به جام‌جهانی هم وجود داشت؟ خاطرنشان کرد: قرار بود که من در اردوی اتریش و ترکیه هم کنار تیم ملی باشم، ولی چون با علی‌نژاد حرف زده بودم و شرط او این بود که من سر تمرینات تیم ملی ووشو باشم، نشد که با تیم ملی فوتبال اعزام شوم و کی‌روش هم پذیرفت. البته به دلیل اینکه ویزای من را هم برای اتریش و ترکیه گرفته بودند به احتمال زیاد من هم به جام‌جهانی اعزام می‌شدم.

او در مورد پاداش فدراسیون فوتبال نیز گفت: فدراسیون فوتبال یک تقدیرنامه با عنوان "بخاطر زحماتی که برای پیشبرد تمرینات و اهداف تیم ملی کشیده‌اید تشکر می‌کنیم" به من داد و یکی از پیراهن‌های تیم ملی را کی‌روش به بازیکنان داد تا همه امضاء کنند و آن را به من داد، همان پیراهنی که در عکس منتشر شد.

از نظر مادی هم خیلی جزئی مبلغی پرداخت شد ولی من برای مسائل مادی نرفته بودم، آن مبلغ هم نبود می‌رفتم چون برای کمک به تیم ملی کشورم حاضرم هر کاری بکنم.

اوجاقی در پایان گفت: کی‌روش به گونه‌ای کار می‌کند که کنارش کار کردن باعث می‌شود در زندگی شخصی یک پله پیشرفت کنید و این اعتقاد شخصی من است. اگر باز هم این درخواست را از من بکند، با کمال میل آن را خواهم پذیرفت. به خاطر دو چیز این کار را می‌کنم، یک اینکه برای کمک به تیم ملی کشورم حتی اگر کمک من مثل یک قطره در دریا باشد و دوم بخاطر پیشرفتی که می‌دانم کار کردن با کی‌روش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      اوه اوه اوه . این دیگه زده روی دست فردوسی پور . آره بابا تو راست میگی . دیدیم سرعت و جنگندگیه تیم رو در روسیه . خیلی جنگیدن و اتفاقا اتوبوسشون هم چه سرعت خوبی داشت . بخاطر تو بود که قهرمان جام جهانی شدیم . برو بابا دلت خوشه .

    • بدون نام

      این قد از دلال موزامبیکی تعریف نکن

    • بدون نام

      آره جنگنده و اول شونده فقط حقشوخوردن بهش جام ندادن

    • یحیی خزایی

      آقای اوجاقی اگه تومربی بودی رشته خودت مقام نیاوردی حالاکه این دلال پرتغالی اومده چسپیدی بهش نون دربیاری. معلومه ازش تعریف نکنی بانوک پامیندازت بیرون این دلال .اگه یه دعوتنامه ازکشوردیگه میداشت ماراومخصوصا توراآدم حساب نمی کرد.عشقست علی کریمی .من یحیی خزایی از استان کرمانشاه کی روش دلال وتاج کفاش فدراسیون فوتبال اصفهان رابه مناظره دعوت میکنم .زنده بادهای کریمی .زنده بادسیدجلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج