جاباما
۷۶۷۲۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رپورتاژ آگهی

دندانپزشکی بدون درد

ساده کردن مقوله‌ی دندانپزشکی یکی از عواملیست که باعث کاهش درد و استرس در آن می‌شود. دندانپزشکی بدون درد و استرس، اصلی‌ترین محور کاری یک متخصص، جراح دندانپزشک است.

مهمترین دغدغه‌ی امروزه دندانپزشکان ساده کردن دندانپزشکی بوده و هدف از این کار، امکان تجربه دندانپزشکی بدون درد و استرس توسط بیمار است.

ساده کردن مقوله‌ی دندانپزشکی یکی از عواملیست که باعث کاهش درد و استرس در آن می‌شود. دندانپزشکی بدون درد و استرس، اصلی‌ترین محور کاری یک متخصص، جراح دندانپزشک است.

اصولا بیماران پس از مراجعه به مطب دندانپزشکی اولین عکس العملشان ابراز ترس و وحشت از دندانپزشکی است. اما در این مطب دندانپزشکی تدابیر زیادی اندیشیده شده تا این ترس، به حداقل کاهش یابد. یکی از راهکار‌های اختصاصی، استفاده از رنگ بندی خاص و همچنین طراحی دکوراسیون مناسب برای سالن انتظار مطب است. این کار باعث شده تا سالن انتظار مطب به محیط‌های بیمارستانی و دندانپزشکی تقریبا هیچ شباهتی نداشته باشد. علاوه بر این یکی از آزاردهنده‌ترین موارد برای بیماران بو‌های نامطبوع لوازم و دستگاه‌های دندانپزشکی است. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و به کار بردن تکنیک‌های خاص باعث شده تا این عامل آزاردهنده برای بیماران نیز به حداقل برسد.

همان طور که گفته شد بخشی از تدابیر در نظر گرفته شده برای کاهش درد و استرس دندانپزشکی، تمرکز بر علم و تکنولوژی روز دنیاست. به روزرسانی این تکنولوژی از طریق شرکت در سمینار‌های معتبر بین المللی دندانپزشکی سراسر دنیا بدست آمده است و بالطبع این علم و تکنولوژی به کشور وارد شده است. این موضوع نتایج قابل توجهی در پیشرفت و رسیدن به اهداف ذکر شده در دندانپزشکی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

کاهش تعداد جلسات ویزیت

استفاده از تکنولوژی روز دنیا سبب شده تا تعداد جلسات مورد نیاز برای ویزیت بیمار کاهش چشمگیری داشته باشد. برای مثال ایمپلنت بیمار نیاز به حداقل ۴ الی ۵ جلسه ویزیت دارد، اما با راهکار‌های ذکر شده تعداد این جلسات را به حدود ۲ جلسه رسانده اند. مرحله اول کار گذاشتن ریشه و بعد از ۳ ماه که باز هم با استفاده از ایمپلنت‌های جدیدتر می‌توان این زمان را کاهش داد، ریشه با استخوان جوش می‌خورد و یکی می‌شود. سپس مرحله دوم یعنی قالب گیری انجام می‌شود.

کشیدن دندان‌های عقل

اگر این عمل با استفاده از ابزار‌های مناسب انجام شود بسیار راحت خواهد بود. راهکار ما برای این کار، استفاده از قلم‌های مخصوص و ظریف است که باعث ساده و بی درد شدن عمل کشیدن دندان‌های عقل می‌شود. تاثیر این عمل گاهی تا حدیست که بیمار پس از کشیده شدن دندانش متوجه آن نمی‌شود و هیچ دردی را نیز احساس نمی‌کند!

جایگزین کردن دندان

ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان و در واقع موثرترین درمان دندانپزشکی است. اگر از ابزار به روز برای این کار استفاده شود، درد کمتری دارد و زمان کوتاه تری را هم می‌گیرد. تکنولوژی‌ای که در این مطب بکار برده می‌شود ایمپلنت نویگیشن نام دارد. کارکرد این تکنولوژی برای دندانپزشکی شبیه نرم افزار waze برای پیدا کردن مسیر است. در ابتدا سی تی اسکن بیمار وارد نرم افزار تخصصی می‌شود و همه اجزا دهان و دندان و فک در اختیار دکتر قرار می‌گیرد. استخوانها، عروق خونی، عصب، فاصله تا عصب، تراکم استخوانی و... از طریق این نرم افزار قابل مشاهده است. بر اساس همه این دیتا‌ها و با استفاده از دستگاه مخصوص تری دی پرینتر، یک شابلون جراحی ساخته می‌شود. این شابلون داخل دهان بیمار نصب می‌شود و پس از آن پروسه گذاشتن ایمپلنت به سادگی انجام می‌شود. بدون درد و خونریزی و اکثرا بدون بخیه!

ساخت روکش‌های دندانی

روش معمول و کلاسیک این کار با قالب گیری از دهان بیمار آغاز می‌شود. قالب به لابراتوار فرستاده می‌شود و در آن جا گچ ریزی برای ساخت قالب صورت می‌گیرد. پس از ۴۸ ساعت و خشک شدن کامل گچ عمل وکساب انجام می‌شود و پس از پروسه‌ای طولانی با ضریب بالای خطای انسانی کار به سرانجام می‌رسد. تکنولوژی CadCam که در این مطب به کار برده می‌شود کار را ۱۰۰ درصد مکانیزه کرده است. نیازی به قالب گیری نیست و بجای آن اسکن داخل دهانی گرفته و پس از آن بلافاصله طراحی روکش آغاز می‌شود. همچنین جنس روکش به دلخواه از بین زیرکونیا، فلدسپات یا تمام متال انتخاب می‌شود. تکنولوژی دیگر موجود در این مطب سرک (Cerec) است که کار یک هفته‌ای لابراتوار را به چیزی در حدود یک ساعت تبدیل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج