۷۶۷۲۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رسیدگی ویژه به وضعیت وکلای بازداشتی

نشست فوق العاده کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص بررسی وضعیت وکلای بازداشت شده برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: نشست فوق العاده کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص بررسی وضعیت وکلای بازداشت شده برگزار شد.

در این جلسه که با حضور شماری از خانواده‌ها و وکلای بازداشت شدگان تشکیل شد با اشاره به تاکید هیات مدیره کانون وکلا و نگرانی فعالان صنفی از وضعیت حاضر، مواردی همچون تشکیل کمیته ویژه پیگیری کمیسیون برای مراجعه به مسئولین ذیربط، ارائه خدمات وکالتی.

مکاتبه با دادستان کل و وزیر اطلاعات، تقاضای آزادی مشروط و شکستن اعتصاب غذا و پیگیری خواسته‌های قانونی بازداشت شدگان و رعایت حقوق متهمان بازداشت شده وفق آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خصوصا زندانیان سیاسی، تشکیل نشست فوری کمیته تعامل با وزارت دادگستری در حضور وزیر محترم مورد بحث و برنامه ریزی عملی قرار گرفت.

همچنین با تاکید بر صیانت از حقوق فعالان مدنی و مرتکبین اقدامات با حسن نیت به منظور تحقق خیر عمومی، یادآوری نسبت به حقوق کنشگران صنفی و وکالتی در معرض خطر نادیده انگاری حقوق و آزادی‌های اساسی گردیده و قواعد شرایط منصفانه‌ برای احقاق حقوق آنها و پرهیز از اقدامات تحقیر آمیز، تخفیفی و ناقض حقوق شهروندی خصوصاً در برخورد با خانواده زندانیان و تفتیش منازل نزدیکان مورد تاکید واقع شد.

در ادامه ضمن استماع دغدغه خانواده‌ها و وکلای بازداشت شدگان، شیوه‌های مختلف حمایتی از وکلای بازداشتی با لحاظ مقررات و ضوابط قانونی مورد تاکید قرار گرفته و با اشاره به استلزامات اصل سی و نهم قانون اساسی که مقرر نموده «هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است».

خواستار توجه ویژه و تسریع تعیین تکلیف وکلای بازداشت شده گردیده و ابراز مراتب نگرانی طی نامه‌ای ضمن تقریر ملاحظات حقوقی خطاب به مسئولین ذیربط در دستور کار قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج