جاباما
۷۶۷۳۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

آیت‌الله سبحانی: از واژه حجت‌الاسلام استفاده کنید

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه باید از القاب حوزوی بهره ببریم، اظهار داشتند: باید از حجت الاسلام، آیت الله، محقق، دانشمند و ... بهره برد و از اصطلاحات خارجی دوری کرد؛ افتخار ما القابی است که در حوزه وجود دارد؛ استفاده از تعبیرات غیرحوزوی نشانه عجز ماست و باید اصالت خود را حفظ نماییم.

انتخاب: آیت الله سبحانی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با تبریک اعیاد این ماه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه صدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم توسط آیت الله حائری یزدی،‌ اظهار داشت: اگر بنا باشد برای حوزه های علمیه نکوداشتی انجام دهیم، در آستانه صدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم قرار داریم؛ این حوزه در سال ۱۳۴۰ تأسیس شده و با گذشت چند ماه، ۱۰۰ سال این حوزه کامل خواهد شد که بحمدالله برکات عظیمی داشته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حوزه های علمیه ایران اسلامی را از انحرافات نجات داده است، خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه های علمیه باید خدمات، آثار، شخصیت های بزرگی که در این حوزه تربیت شده و کتاب های مفیدی که تألیف گشته را منعکس نماید.

این استاد حوزه تصریح کرد: وظیفه علما و روحانیت، بالابردن فکر و دانش انسان ها و ارتقای مباحث اخلاقی جامعه می باشد.

او با اشاره به دو مسئولیت حوزویان، بیان داشت: تعلیم و تهذیب دو مسئولیت بزرگ حوزویان نسبت به جامعه بوده تا شاهد ارتقاء فکری و اخلاقی مردم باشیم.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: درس اخلاق، درسی علمی است که طلاب باید در این دروس شرکت نمایند تا بتوانند با یادگیری مباحث اخلاقی، ضمن ساختن خود، جامعه خود را نیز بسازند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: سخن گفتن خوب است؛ اما باید همراه با عمل باشد، تا جامعه با مشاهده اعمال یک طلبه به سوی خوبی ها روی بیاورد.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب برای درس خواندن کامل، حداقل باید ۸ ساعت در روز مطالعه کنند تا بتوانند خروجی مناسبی برای جامعه داشته باشند.

گوش دادن به نوار درسی مناسب تحصیل نیست

او بیان داشت: امتداد تحصیل برای حوزویان ضروری است؛ گوش دادن به نوار درسی مناسب تحصیل نیست؛ چراکه نوار درسی همانند شیرخشک است که فقط تأثیر حداقلی دارد؛ رسیدن خدمت استاد و شنیدن مطلب از نزدیک بسیار مهم و اثرگذار است.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: نوار و اینترنت در جای خود خوب است؛ اما شاگرد باید سؤال و جواب و اشکال را در کلاس لمس کرده تا بتواند ملا شود.

او گفت: استعدادسنجی از دیگر ضروریات حوزه های علمیه است که باید اهمیت ویژه ای نسبت به آن داشت؛ باید دید این طلبه برای چه کاری آفریده شده و بر اساس همان، برای او برنامه ریزی کرد.

تعمم طلاب ضروری است

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تعمم طلاب از دیگر ضروریات طلاب است؛ نباید طلاب درس خارج خوان ما بدون لباس در کلاس حضور داشته باشند؛ معمم شدن، سربازی رسمی حضرت بقیه الله الاعظم است که طلاب باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز تفسیر در حوزه های علمیه حضوری پررنگ داشته که بسیار مناسب است و حفظ قرآن باید جنبه عمومی در حوزه های علمیه پیدا کند.

باید اصالت خود را حفظ نماییم

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه باید از القاب حوزوی بهره ببریم، اظهار داشتند: باید از حجت الاسلام، آیت الله، محقق، دانشمند و ... بهره برد و از اصطلاحات خارجی دوری کرد؛ افتخار ما القابی است که در حوزه وجود دارد؛ استفاده از تعبیرات غیرحوزوی نشانه عجز ماست و باید اصالت خود را حفظ نماییم.

ایشان ابراز داشتند: امروز مسئله تکفیری ها یکی از مسائل اصلی دنیای اسلام است که محمد بن عبدالوهاب ریشه اصلی آن می باشد که حوزه های علمیه در این راستا باید شناخت تکفیری ها را به عنوان یک واحد اصلی در حوزه های علمیه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ......

      لباس مومنین به فرمایش قرآن تقوی است.

    • بدون نام

      خانه از پای بست ویران است
      خواجه در بند نقش ایوان است

    • بدون نام

      خب دیگه مشکلات مملکت حل شد.
      خدارو شکر

    • بدون نام

      خیلی برکت داردفقربیکاری تن فروشی کلیه فروشی چقدربرکت

    • بدون نام

      چرا طلبه ها سربازی نمی روند؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بدون تحقیق قضاوت میکنی؟ طلبه ها هم مثل دیگران باید سربازی را بگذرانند.

    • بدون نام

      حرف درست زد

    • بدون نام

      دیگه هیچی واسه این ملت فرقی نداره

    • بدون نام

      ۱۲۴۰ یا۱۳۴۰ جور درنمیاد !!!!

    • بدون نام

      واقعا لقب ایت یعنی نشانه خدا زیبنده هرکسی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج