جاباما
۷۶۷۴۲۲
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

رئیس اتاق بازرگانی:

به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی بدهید

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع افراد برخوردار و پولدارتر است تا اقشار آسیب‌پذیر به همین منظور پیشنهاد می شود تا تخصیص ارز به این شیوه حذف و به‌جای آن یارانه نقدی به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود.

خبرگزاری تسنیم : غلامحسین شافعی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از شرایط حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی کشور اظهار داشت:

در حال حاضر مسائل داخلی در مقایسه با مشکلات خارجی، بیشتر سد راه فعالان اقتصادی است؛ انتظار می‌رود تا در داخل به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوان از اثرات ناملایمت‌های بیرونی کاست و در این شرایط مسائل داخلی با درایت بیشتری حل شود.

وی افزود:همه دستگاه‌ها باید علاوه بر اینکه در چارچوب مشخص مرتبط با وظیفه خود تصمیم‌گیری می‌کنند، در مقابل آن تصمیم‌ها، پاسخگو هم باشند.

به عنوان نمونه، در ماجرای برخوردهایی که در راستای مقابله با احتکار صورت گرفته، باید وزارت صنعت درباره کنترل قیمت‌ها یا مسائل تعزیراتی در برنامه‌ریزی، اجرا و عمل حضور داشته باشد و بعد هم پاسخگو باشد. هم‌اکنون در میان فعالان اقتصادی، افراد درستکار بنکدار را می‌شناسیم که با مشکلات عدیده‌ای بر سر همین برخوردها مواجه شده‌اند.

شافعی تأکید کرد: از یک‌ طرف از سوی مسئولان تأکید می‌شود که اعتماد باید بین مردم، بخش خصوصی و دولت بالا رود اما از طرف دیگر شاهد اقداماتی هستیم که این اعتماد را به‌شدت متزلزل می‌کند. شرایط فعلی گواه این است که خشک و تر باهم می‌سوزند.

او در ادامه تصریح کرد: دستورالعمل‌های پی‌درپی فعالان اقتصادی را دچار تردید کرده است و آنان به‌جای اینکه با تکیه‌ بر این بخشنامه‌ها فعالیت اقتصادی خود را توسعه دهند، تا صدور بخشنامه بعدی فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

شافعی گفت: اگر قرار است با هم به جنگ مشکلات برویم هر روز باید شرایط بهتر از دیروز باشد اما فعالان اقتصادی هر شب دعا می کنند که فردا صبح با یک معضل جدید روبرو نشوند. این معضل که فعالان اقتصادی روز بعد با چه دستورالعمل جدید یا مشکل دیگری مواجه می‌شوند، فکر و ذهن افراد را به‌شدت درگیر کرده است.

اشکال این است که به جای مسئولان، افراد غیرمسئول تصمیم می گیرند و هر کسی متناسب با وظایف میدان عمل ندارد، بنابراین استدعا داریم که در چارچوب وظایف، هرکسی کار خود را انجام دهد و پاسخگوی اقداماتش باشد.

شافعی بابیان این موضوع که سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی پاسخگوی شرایط فعلی نیست، پیشنهاد داد تا میزان این سرمایه اصلاح شود. بنگاه‌های تولیدی حداقل ۳ برابر گذشته نیازمند سرمایه در گردش هستند.

رئیس اتاق ایران با اشاره به این موضوع که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع افراد برخوردار و پولدارتر است تا اقشار آسیب‌پذیر، پیشنهاد داد تا تخصیص ارز به این شیوه حذف و به‌جای آن یارانه نقدی به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این تنها راه به نظر میرسه
      قیمتهای واقعی از قاچاق و احتکار جلوگیری میکنه و یارانه نقدی تا حدودی قدرت خرید ملی رو افزایش میده

    • بدون نام

      کسی نمی دونه چه باید کرد؟ ....تسکین آلام جامعه با اعتلای معلمین ، میسر است...اما مسوولین ، سالها به مدیران ، یواشکی پول دادند تا نقش سرسپردگی داشته باشند و جامعه آرام تحت نظر باشد معلمین ، سکوت کردند و دفاعی نکردند و از مدارس بود که شایعات نادرست در جامعه به دست جوانان و نوجوانان ، شیوع پیدا کرد دفاع از حق افتاد به دوش مدیران....آنها هم نتوانستند کاری برای تسکین جامعه انجام دهند....

    • قادری

      تحریم های نفتی شروع بشه اوضاع کشور از شبه ابی طالب بدتر خواهد شد....

    • مهدی

      این یک نمونه ار تکنوکرات های شغل در حکومت است! هرچه درد است از طرف داران گرانی و تورم بازان است .که راه حل پولی میدهند. دیر زمانی است که ارز سرنوشت انسانها را به نابودی کشانده.پول بازی و رانت و تکرار طلبکاری دولت در یارانه ها بس است.دولت برای صرف بودجه های صرفا هزینه ای درد یارانه قبلی را که 300درصد برایش سود داشت به کمک مجلس همه جا بیان کرده. بس است بدهکاری مردم.

    • غلام حسین

      چرا دولت اقدام به واردات نمی کند به جای اینکه ارز 4200 را به دست وارد کننده ها بدهد و بعد برود پیگیری کند که ایا درست عمل کردن یا خیر

    • POOMPE

      از همین ارز ۴۲۰۰ خیلی ها به نان و نوابی رسیدن مگه آنها میزارند بچه ایها

    • بدون نام

      اقای شافعی زرشک

    • م.م

      اره دیگه مثل یارانه ۴۵ تومنی که ۱۰ ساله ثابت مونده قیمتاهم سربه قلک کشیده یارانه ای که الان باهاش حتی یک بسته پوشک هم نمیشه خریدقیممتهاروآزادکنیددرکنارش قدرت خریدمردم روهم بالاببریدمثل افزایش حقوق کارگران کارمندان وبازنشستگان ضمنا بگم که فعال اقتصادی توکشورمایعنی واردکننده کدوم تولیدملی وقتی همه چی روداریم ازخارج واردمیکنیم حتی یک بسته پوشک هم نمیتونیم خودمون تولیدکنیم

    • بدون نام

      مرد نا حسابی همون یارانه 45 تومن بدبختمون کرد حالا نهایت میخوان بکنن 90 تومن که پول یه بسته پوشک هم نمیشه ولی همه چیز سر به فلک میکشه
      اخه چرا مسئولین نمیخوان قبول کنن که کار رو باید به آدمای کاربلد بسپرند

    • س

      از یه اقتصاد دان این حرف ها بعیده . یارانه برای دریافت کنندگان آن مبلغی ناچیز است که هیچ مشکلی را حل نمی کند . اما برای دولت یک هزینه سرسام آور است که دولت مجبور شده برای تامین آن ابتدا کارهای عمرانی را تعطیل کند واوراق قرضه چاپ کند سپس حقوق کارمندان راکم نگهدارد وبعد دست به چاپ پول بی پشتوانه بزند وبعد دلار را سه برابر گران کند که ارزش یارانه به ازای هردلا ری که دولت به بازار می دهد یک سوم شود. یکی ازمهمترین دلایل نابسامانی های اقتصادی کشور همین یارانه است. دولت ومجلس هم چون پوپولیست وعوامفریب هستند نمی خواهند مسئولیت قطع یارانه به عهده آنها بیفتد . ودرانتخابات های بعدی رای هایشان کم شود.به همین خاطراست که جرات ندارند آن را قطع کنند. واین دور باطل همچنان ادامه دارد.

    • بدون نام

      بازنشستگی هم چیز بدی نیست..این افکار کهنه وعقب مونده برای حل مشکلات پیچیده اقتصادی مناسب نیست..

    • مهران

      خب اگر یارانه بدن از کجا رانت بخورن از کجا اختلاس کنند راه دزدیشان بسته میش

    • بدون نام

      جیب هاشون رو پر کردن حالا یه استخون قراره بندازن جلو ملت خجالتم نمیکشن

    • بدون نام

      بابا چارش یه چندتا مستشار خارجی برای وزارت های اقتصاد ، بیارین سه سوته حل میشه البته برا وزارت بهداشت هم مستشار خارجی بزارن مشکل پوشک و شیر خشک هم حل میشه برا صنعت هم همینطور پراید میشه ده ملیون، این گرونی و پایین اومدن ارزش پول ملی همش از بیتدبیری مسعولینه وگرنه چارتا مسعول خارجی وارد کنیم حل میشه مشکلاتمون

    • بدون نام

      خوب یارانه به کالا بدهند که یا قاچاق شود یا از رانت پدید آماده کلی احتکار و گرانفروشی شود یا اینکه صرف عیاشی و پارتی های آنچنانی اعیان ها شود ، افراد زیادی هستند که در ماه گوشت نمی توانند بخرند ولی دولت به آن یارانه می دهد یا قاچاق می شود و از کشور خارج می شود یا افراد پولدار در جشن ها و مراسم خود بریز و بپاش می کنند ، یا مصرف آب و برق که یک اپارتمان ۶۰ متری مصرف می کند مقایسه کنید با ویلاهای ۵۰۰۰ متری ، الان در این وضعیت به خاطر جلوگیری از قاچاق و مصرف نادرست تنها گزینه دولت تا اوضاع درست شود پرداخت یارانه نسبت به تورم و افزایش قیمها است

    • بدون نام

      دولت از یک طرف اجناس را با ارز یارانه ای وارد می کند از طرف دیگر قاچاق می شود ، یا برای افراد خاص رانت ایجاد می شود ، تمام کالاهای یارانه ای یا احتکار می شوند یا قاچاق می شوند ، دولت در این شرایط باید تمام قیمتها را آزاد کند و یارانه واقعی را به همه مردم پرداخت کند تا درست شدن اوضاع مملکت .

    • رضا تصدیقی

      نفهمو نمیشه قانع کرد باید به نفهمیش افرین گفت!

    • بدون نام

      بعضی ها انگار به قول یکی تو سویس هستن ما در کارزار جنگ اقتصادی هستیم جای ازمون وخطا نیست اگر تو این جبهه اقتصادو ازاد کنیم نابود میشیم

    • مشایی

      یارانه نقدی هم فکر دکتر محمود احمدی نژاد بوده در 10سال پیش وگرنه روحانی که کلا هیچ کار مفیدی تا حالا انجام نداده است.
      روحانی استعفا

    • بدون نام

      پس همینطور شاهد دلار ۵۰ هزار تومانی باشید فهمیده ها
      چهل سال است از آزمون خطا درس نگرفتید کدام اجناس قیمت آن در این مدت نزولی شده است ، به همین خیال باشید که با این مدیریت وضع درست شود ، البته برای خیلی از شماها این وضع خوب شده است که حقوق و سرمایه ملت را به تاراج می برید ولی مال حرام برای زن و دختر شما عواقب دارد نباید مردم را در سختی برای سود نامشروع قرار داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج