۷۶۷۸۰۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

ماجرای خودداری پنتاگون از ترور بشار اسد

براساس تازه‌ترین افشاگری‌های انجام شده از کاخ سفید، وزیر دفاع آمریکا در مقطعی از دستور ترامپ برای ترور بشار اسد خودداری کرده و به جایش به انجام حملاتی به تأسیسات نظامی سوریه بسنده کرده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری آمریکا در بهار سال گذشته خواهان ترور همتای سوری خود شده بود. این مطلب را نشریه هیل به نقل از کتاب جدید باب وودوارد، یکی از روزنامه‌نگاران کهنه‌کار آمریکایی که به اطلاعاتی دست اول از حلقه مرکزی دولت آمریکا دست یافته است، منتشر کرده است.

براساس کتاب جدید باب وودوارد با عنوان «هراس: ترامپ در کاخ سفید»، رئیس جمهوی آمریکا پس از حمله ادعایی شیمیایی آوریل سال ۲۰۱۷ در سوریه خواهان ترور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شده بود.

در این کتاب آمده است که ترامپ به جیمز متیس، وزیر دفاع خود گفته است که «این لعنتی را بِکُش.»

جمیز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز به ترامپ پاسخ داده است که طراحی‌های لازم برای این اقدام را آغاز خواهد کرد، اما پس از این پاسخ، وزیر دفاع آمریکا به یکی از دستیارنش گفته است: «ما هیچ یک از این کارها را انجام نخواهیم داد. ما به صورت [حساب‌شده‌تری] عمل خواهیم کرد.» و بر این اساس، پناگون طرح‌هایی را برای حمله به تأسیسات نظامی سوریه آماده کرد که نهایتا همان‌ها نیز اجرا شدند.

ماجرای خودداری پنتاگون از ترور بشار اسد

در کتاب 448 صفحه‌ای باب وودوارد، اطلاعات درونی بی‌سابقه‌ای به نقل از حلقه درونی رئیس جمهوری آمریکا ارائه شده است. وودوارد، روزنامه‌نگار باسابقه و مشهور آمریکایی بر مبنای مصاحبه‌هایی که انجام داده و اسامی افراد مورد مصاحبه را محرمانه نگه داشته است، از ماجراهای جاری در اتاق کار اصلی رئیس جمهوری آمریکا، اتاق بررسی وضعیت‌ها و محل سکونت رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مطالب دست اولی را منتشر کرده است.

بر اساس این کتاب، برخی از دستیاران ارشد ترامپ، او را برای امنیت ملی آمریکا خطرناک می‌دانند و به دنبال دور زدن و محاط‌کردن فرمانده کل قوای آمریکا هستند.

در این کتاب، بسیاری از اختلافات و درگیری‌های روزانه در کاخ سفید به خوبی مستند و ارائه شده است، اما با این حال تصویر ارائه شده از سوی معتمدان ترامپ، کارکنان ارشد و مقامات دولتی این نکته را افشا می‌کند که بسیاری از آن‌ها شاهد وضعیتی به شدت هشدار دهنده هستند - وضعیتی که از آنچه پیشتر شناخته شده و ادراک می‌شد، بدتر است.

باب وودوارد در کتاب خود همچنین تصویری ویرانگر از کژکاردهای کاخ سفید در دوران ترامپ ارائه کرده است و در آن به صورت جزئی شرح داده است که دستیاران ارشد ترامپ - شامل مقامات کنونی و پیشین دولت ترامپ - به طور فزاینده با ترامپ اوقات تلخی کرده و درباره رفتار دمدمی‌مزاج، جهالت و میل شدید او به دروغ‌گفتن به شکلی روزافزونی نگران شده‌اند.

در این کتاب افشاگرانه آمده است که جان کلی،‌ رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، ترامپ را به عنوان یک «احمق» و کسی که «عقلش پاره‌سنگ برداشته است» توصیف می‌کند. همچنین جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا ترامپ را در حد یک بچه دبستانی کلاس «پنجم یا ششم‌» توصیف کرده است.

همچنین جان داود، وکیل پیشین ترامپ نیز او را «یک دروغگوی لعنتی» توصیف کرده است و می‌گوید اگر ترامپ در مقابل رابرت مولر - بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا - ادای شهادت کند، «خرقه نارنجی» (کنایه از به زندان رفتن) بر تن خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن وات ؟؟

      خب کی گفت اسد و امریکا دستشون توی یک کاسه است.... قبل از صحبت کردن کمی فکر کنید لطفا....

    • بدون نام

      من نمیدونم بابا آمریکا هیچی نیست شما بزرگش کردید خداشاهده آمریکاه خدارا نمیشناسه آمریکارا باید توخلیج فارس غرق کرد

    • بدون نام

      آیا برا پشت پرده ایران هم کتابی نوشته خواهد شد

    • گوسفند وات ؟؟

      بی شک جیمز متیس با انجام ندادن دستور بزرگترین ظلم رو ب بشریت کرد و انسانهای زیادی رو ب کشتن داد کاش من بجاش بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج