۷۶۷۸۱۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دادستان کل کشور:

دادگاه پرونده‌های کلانِ اقتصادی در راه است

دادستان کل کشور از رسیدگی جدی دستگاه قضایی به مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان در راه دادگاه است و دادگاه این پرونده ها به زودی برگزار می شود.

خبرگزار ی مهر: به نقل از صدا و سیما ، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، عصر امروز با حضور در اولین نشست از سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی، ویژه مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، در مدرسه فیضیه، با تاکید بر رسیدگی بدون ملاحظه دستگاه قضایی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: بدانید پرونده‌های فساد اقتصادی مطرح فعلی نسبتا جزئی است و پرونده‌های مهم‌تر با دانه درشت‌ها و مبالغ خیلی کلان در شرف آمدن به دادگاه است.

دادستان کل کشور افزود: میزان مطرح در برخی از این پرونده‌های فساد اقتصادی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی این روزها به سوء مدیریت اقتصادی بر می‌گردد، گفت: مسائلی چون اختلاس، رشوه، احتکار و قاچاق که از جمله مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است، ریشه داخلی دارد و ربطی به تحریم‌ دشمنان ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اگر جنگ اقتصادی داریم که داریم، مسئولان و مدیران اقتصادی کشور باید آرایش جنگی به خود بگیرند و دولتمردان باید حقیقتا متناسب با شرایط تصمیم بگیرند.

دادستان کل کشور با طرح پرسش برخی افراد که چرا دستگاه قضا برخورد نمی‌کند، گفت: حل مشکلات اقتصادی را نباید به رسیدگی قضایی پیوند زد؛ چرا که برخورد قضایی کار نهایی است و نباید اجازه داد فساد اقتصادی از اساس به وقوع بپیوندد.

وی درباره عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفاسد و مفسدان، گفت: در برخورد با فساد کوتاه نمی‌آییم و در این مقابله برای ما مهره کوچک و بزرگ مطرح نیست و مطمئن باشید قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت‌ها کوتاهی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری بر لزوم حفظ اعتماد مردم و پرهیز از تضعیف مسئولان در کنار انتقاد از عملکردها و طرح دغدغه‌ها تاکید کرد و گفت: اجازه ندهیم دشمن با موج سواری بر مشکلات در مردم یاس ایجاد کند.

دادستان کل کشور با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره استجازه دستگاه قضا از رهبر انقلاب اسلامی برای برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: این اجازه اصلا درباره اصول اولیه و مهم آیین دادرسی و مسئله جزا و مجازات نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری افزود: براساس اقتضای شرایط، خواست عامه مردم و مصلحت کشور برای برخورد قاطع و سریع دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی چند مانع قانونی وجود داشت که به همین خاطر از رهبر انقلاب استجازه شد.

دادستان کل کشور مهم‌ترین رسالت حوزه و مبلغان را مرزبانی از اعتقادات مردم و جلوگیری از خطر نفوذ دشمن خواند و با تاکید بر اراده دستگاه قضایی در برخورد با فساد و مفسدان تاکید کرد: دادگاه پرونده‌های کلان اقتصادی به زودی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری علما و مبلغان را مرزبانان و پاسداران اعتقادات مردم در برابر خطر نفوذ شیاطین و دشمنان خواند و گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دین و بصیرت افزایی جامعه برای دفاع از اسلام و قرآن است.

دادستان کل کشور گفت: تبیین شرایط روز، نشان دادن توطئه‌ها، آگاه‌سازی و واکسینه کردن مردم در برابر هجوم دشمنان رسالت خطیر طلاب و مبلغان است.

وی به خطرات و آسیب‌های تهدید کننده حوزه اشاره کرد و مسئله نفوذ در حوزه و حوزویان را یکی از راهبردهای اصلی دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی خواند که دشمن برای آن برنامه‌ریزی جدی و هزینه گزافی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری راه‌اندازی مکاتب جدید انحرافی در پوشش معنویت‌گرایی، آلودگی به انحرافات اخلاقی و سلب هویت انقلابی را از جمله راه‌های دشمن برای نفوذ در حوزه و حوزویان و مقابله با نظام اسلامی برشمرد که باید در مقابل آن هوشیار بود و مردم را از آنها آگاه کرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: ریشه و پشت پرده جریان‌های جدید انحرافی نیز همچون شکل‌گیری وهابیت و بهاییت در انگلیس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه سودی به نفع مردم داره؟
      چون قاضیه پولشو بر میداره
      متهم حریمشو به حساب دولت میریزه
      مال دزدی یا احتکار شده در این شرایط مدت زمان زیادی پمپ میشه
      مردم هم روز به روز بدبخت میشن

    • بدون نام

      لطفا پرونده شهداری سابق را هم مرور کنید فساد فساد است

    • بدون نام

      خیلی از این بزودی ها بوده که خبری از توش درنیامده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج