۷۶۷۹۶۰
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اختصاص بودجه ویژه برای عبور از بحران اقتصادی

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده که در جلسه‌ای باید به صورت مفصل به اطلاع نمایندگان برسد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده که در جلسه‌ای باید به صورت مفصل به اطلاع نمایندگان برسد.

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی مجلس به رد طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: امضای این طرح توسط تعدادی از نمایندگان و موافقت مجلس با فوریت رسیدگی به آن نمادی از مردم دوستی مجلس است و بنده آن را تقدیس می‌کنم.

وی ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای هستیم. مطلعید که برای گذر از تکانه‌ای که به اقتصاد وارد شد و بخشی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد، نیاز به ساز و کارهای مختلفی داریم، به همین دلیل مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را تشکیل دادند. این شورا مستمرا در حال بررسی مسائل روز کشور است. یکی از مسائلی که این شورا تشخیص داد یافتن روشی جبرانی برای مردم و مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و پیمانکاران بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: با تکلیف این شورا، سازمان برنامه و بودجه اقداماتش را انجام داد و گزارش خود را برای روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر، فرستاد اما به نظر می‌رسد نمایندگان هنوز نمی‌دانند که دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه را برای گذر از این شرایط تهیه کرده است که باید در جلسه‌ای مفصل این بسته‌ها و برنامه‌ها به اطلاع نمایندگان برسد.

نوبخت خاطرنشان کرد: رییس جمهور بنده را موظف کرد در جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر ستاد اقتصاد مقاومتی این بسته‌ها و برنامه‌ها را بار دیگر بررسی و نهایی کنیم.

وی از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های اقتصادی دولت خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ برای ۲۵ قلم کالای اساسی، ‌دارو و نهاده‌های کشاورزی اختصاص خواهد یافت که معادل ریالی آن ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰۰ میلیارد تومان این مبلغ به ۵ قلم کالا اختصاص خواهد یافت. دولت در حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های تهیه شده اختصاص داده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حق بود مجلس بنده را دعوت می‌کرد تا برنامه‌های دولت را برای نمایندگان تشریح می کردم تا با یک قیام و قعود برای کشور تصمیم گیری نشود. البته مطالعات دولت، طبقه بندی است اما این حق نمایندگان است که در این باره اطلاع داشته باشند.

نوبخت طرح مجلس را موجب ایجاد انحصار در توزیع کالاهای اساسی دانست و افزود: تعدادی کالای ترجیحی ارزان‌تر را به تعدادی مغازه خواهید داد اما نتیجه آن چه خواهد بود؟ از فردا به جای صرافی‌ها جلوی مغازه‌ها صف‌های طولانی تشکیل می‌شود و ایجاد یک صحنه زشت در معابر و کوچه‌های شهرها درست می‌شود و عده‌ای نیز جلوی همان مغازه‌ها پیت‌های روغن را به قیمت آزاد خواهند فروخت.

وی بار دیگر از برنامه‌های دولت برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی سخن گفت و افزود: دولت برای همه نیازمندان طرح و برنامه دارد. شما هر لحظه که اراده کنید می‌توانید این طرح را مجددا به جریان بیندازید اما اجازه دهید دولت طرح ها و برنامه هایش را برای مدیریت بازار اجرا کند و شما هم نظارت داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بودجه ویژه برای عبور از بحران اقتصادی را از درآمد ایجاد بحران ارزی به دست آوردید چه مغزی اقتصادی داریم .
      بیشتر این بحران ارزی امروز را نوبخت پارسال در بودجه 97 نوشته بود و از قبل برنامه ریزی کرده بود مثل بودجه اشتغال فراگیر

    • بدون نام

      انگار نه انگار که دارن تو این مملکت زندگی میکنن.
      این نماینده ها و مسولین دولت رو باید دار زد

    • بدون نام

      شمامحکمیدوگرنه زلزله ده ریشتری امده نه تکانه. طرح مبارزه بامفاسدرااگرردنکنندخوب بایدباخودشان وخودتان مبارزه شود مفسدفقط شماهاییدکه منلکت رابحال خودرهاگرده اید وهربی شرف بی وجدان وپست وزالووگرگ وگرگ زاده هربلایی می خواهندبرسرمردم می اورند مرگ برماکه شماهاراحاکم برسرنوشت خودمان کردیم. مشتی چاپلوس بی عرضه دست بوس کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      از آون چیزها نخورید لطفا ملت احتیاج به دشمن نداره تا شماها دو جناح عوضی هستین

    • بدون نام

      شما هر روز فقط بر تعداد شورا می افزایید وهمین ها میشوند خود غده سرطانی. مملکت داری خیلی آسانه.! مگر نه ؟!!!!

    • اذر

      بودجه نمیخواد هر روز اختلاس و دزدی نکنند حل میشه ولی متاسفانه مگه میشه ؟ سراغ پشت پرده دزدیها و اختلاس که نمیرند چرا ؟ چون گر رسم شود که مست گیرند در شهر هرا انچه هست گیرند !

    • بدون نام

      این نوبخت ... هر وقت حرف زده مملکت با بحران جدیدی روبرو شده است مرگ بر تو خائن

    • محمد گیلانی

      هر چی بلای اقتصادی در این چند مدت در کشور حادث شده از ندانم کاری ها و تحلیهای غلط دولت شما بوده که مملکت رو به خاک سیاه نشاندید و گناهش را به گردن ترامپ و اروپائیان انداختید و سعی کردید که فشارهای اقتصادی به حدی بالا رود تا آستانه تحمل مردم به شدت پائین بیاید تا رهبر فرزانه و مردم شهید پرور را وادار به عقب نشینی از خواست واقعیشان که همان عدم مذاکره با آمریکا و تن به ذلت ابدی است بدهند لذا یهتر است دولت هرچه زودتر استعفا دهد و گرنه مردم خودشان تکلیف را با شما یکسره خواهند کرد.

    • خدا

      30،000،000،000،000 میلیارد دیگه هم پرید؟؟؟

    • بدون نام

      دلار را۱۴۰۰۰تومان می‌فروشید درعوض ۱/۳رابسته حمایتی درست میکنید و۲/۳دیگرخدا داند چه میشود شماها خیلی زرنگ تشریف دارید اول ازجیب مردم بازور درمیاورید وبعدا انگار وحی نازل میشود اگرراست میگین چرا زودتر این بسته هارامرحمت نکردید

    • بدون نام

      این را هم یکی میبره میخوره.چیزی برای مردم نمیمونه

    • محمد

      وا

    • بدون نام

      ار خوب موقع یه پول مردوم حق مردومو به بهانه مختلف بدزدید

    • بدون نام

      نوبخت مساوی با بدبخت
      مملکت رو به گند کشیدن امسال اینا. خدایش من تو یه چیزی موندم که اینا مدرک دانشگاهی ن رو از کدوم دانشگاه‌ها گرفتن؟ خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج