جاباما
۷۶۸۰۱۹
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

تلگرام طلایی و هاتگرام فیلتر نمی‌شوند

زمزمه‌هایی مبنی بر دستور برخی نهادها برای عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در تاریخ ۱۵ شهریور به گوش می‌رسید و حالا مدیرعامل آی‌گپ در توییتر با بیان اینکه احتمالاً قوه قضاییه مهلت کارکرد این نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را تمدید کرده، گلایه خود را نسبت به

وبسایت سایبربان: محمدرسول کاظمی تاکید کرده بود که این دو پیام رسان مانع از رشد و تعالی پیام‌رسان‌های بومی شده‌اند و اظهار داشته بود که تا وقتی این مدل‌ها در حال فعالیت هستند، نمی‌توان جذب مخاطب کرد:

«در زمان فیلترینگ تلگرام روزانه صد تا دویست هزار نفر کاربر به مجموعه ما اضافه می‌شد ولی الان این ماجرا فیصله یافته و جذب کاربر ما بسیار کم شده است. دو برنامه مذکور نزدیک به ۳۰ میلیون کاربر دارند و کماکان هم فعال هستند. آی گپ امروزه نزدیک به دو میلیون نصب دارد و نزدیک به یک میلیون هم کاربر فعال درون خودش جای داده است ولی این رقم می‌توانست بسیار بالاتر باشد.»

تلگرام طلایی و هاتگرام فیلتر نمی‌شوند

کاظمی ویدئویی کوتاه از سرورهایی که خریداری و یا اجاره شده‌اند را در توییت خود منتشر کرده است.

او گفته بود که پشت این پیام رسان‌ها افرادی هستند که نمی‌گذارند آنها به حالت معلق در بیایند و حالا هم در توییتی که نوشته با تاکید بر روی این گفته خود اعلام کرده که: «پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند ولی بعضی‌ها نمی‌گذارند.»

پیش‌تر در حاشیه نمایشگاه الکامپ دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگوی خود با اهالی رسانه عنوان کرده بود که وضعیت دو اپلیکیشن تلگرام طلایی (طلاگرام) و هاتگرام به زودی تعیین تکلیف و فیلتر خواهند شد. او تاریخ این فیلترینگ را 15 شهریور ماه اعلام کرده بود. با نزدیک شدن به روز موعد اما زمزمه‌هایی مبنی بر فیلتر نشدن این شبکه به گوش می‌رسید و در حال حاضر محمدرسول کاظمی روی این شایعات صحه گذاشته و از خرج و مخارجی که تیمشان برای سرورها و موارد دیگر انجام داده خبر داده است؛ مخارجی که به گفته او با وجود فیلتر نشدن و پایدار بودن این دو اپلیکیشن بی اثر خواهند بود.

او در ادامه سلسله توییت‌های اعتراضی خود گلایه‌های تندی نسبت به قوه قضاییه و سیاست‌های دولت داشته و ادعا کرده که این دو اپلیکیشن در حقیقت پیام رسان نیستند بلکه صرفا یک فیلترشکن هستند و با رانت کار خود را ادامه می‌دهند:

«شرکتی بدون هیچ دانش و تخصصی یک فیلترشکن راه انداخته است. گناه داره ببندیدش. فقط موندم دفعه قبل مرکز ملی مهلت خرداد اینارو تمدید کرد این ۱۵ شهریور رو اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه... دفعه بعدی حتما میرن سراغ یکی دیگه تو این مملکت دست به دامن اون میشن و قانع میکنن بزار کار کنیم داخلیا نمیتونن.»

رسول کاظمی در توییت‌های خود چندین بار تاکید کرده که پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند از پس جمعیت میلیونی کاربران ایرانی بر بیایند ولی عده‌ای در این میان مانع‌تراشی می‌کنند. او ضمنا تصحیح کرده که مخالف فیلترینگ تلگرام است و اگر این فیلترینگ برداشته شود، دو پیام رسان طلاگرام و هاتگرام خالی از جمعیت کاربران خواهند شد.

تلگرام طلایی و هاتگرام فیلتر نمی‌شوند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو تاش هم سرور هاش جاسوسی میکنه ،به درد عمتون میخوره هههه

    • بدون نام

      بابا بی خیال شید ما دانشگاه مجازی درس می خونیم وابسته شدیم برای ارتباط با دانشجویان از تلگرام استفاده کنیم.

      پاسخ ها

      • ولا من کا رم با تلگ ام انجام میدم پسر بزرگ خونه هستم پبهدعلت ضغفرجسمانی نمیونم کار بکنم ففط تو تلگرا تبلیغ یلولزمم یهدفزوشکاه تبلیغذمیکنکئاکهداکهدتلتاگراک طلایجی فیلترینک من باید چهدخاکی تو سر کنم تد

        لطفا.من چکار بکنم

    • بدون نام

      وقتی فیلتر نمیشه حتما ی مشکلی داره .... پس برا خودتون کار میکنه

    • بدون نام

      این اخبار شما ها دو زار نمی ارزه چون پس از اعلام، تکذیبش می کنید!

    • امیر

      انشالله هر چه زوتر بسته شه، توی ایرانیا گپ از همه بهتره اگه بردی توی گوگل پلی و بازار و مایکت و سیب اپ و بقیه مارکت ها کامنت های که برای گپ نوشته شده همه مثبت هستن حتی امتیازش از همه پیام رسان های ایرانی بالاتره و همچنین از امتیاز تلگرام هم پیشی گرفته فقط گپ رو بای ای گپ اشتباه نگیرید بزنید گپ میاد

    • مهران

      بابا به شما اعتماد ندارن مگر زوره

    • بدون نام

      هیچکس پیام رسان داخلی نمیر وچندبارمیخواهین تکرارکنیداشتتباهتون

    • بدون نام

      نه بیایید مال خودتون رو هم فیلتر کنید! انگار مردم هالو اند که نفهمند اینها مال خودشونه.

    • اکبر

      به نظرم یاهو مسنجر نصب کنید خیلی خوبه ما 20 سال پیش داشتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج